Semsei szerint a hatékony vezetés kulcsa, hogy a kollégák számára támogató és biztonságos munkakörnyezetet teremtsenek, amelyben azt érzik, hogy megbecsülik és figyelembe veszik őket. Ennek egyik eleme, hogy a vezetés ösztönös módjáról áttérjenek a tudatos irányításra, ami hosszútávú tervezést és felelősségvállalást igényel.
A VakVarjú cégcsoport filozófiája is ezt a szemléletet tükrözi, és mint a tulajdonos elmondta, az elmúlt év központi szava náluk a „hála” volt, míg az idei év a „fejlődés” jegyében telik.
A fejlődés alatt egy összetettebb gondolkodást próbáltak képviselni, mondta Semsei, ezért négy részre osztották fel az idei évet: az első negyedév az az emberi kapcsolatokról szólt, mert mint mondta „ha otthon jól vannak a kollégák, ha jól érzik magukat a bőrükben, ha jól érzik magukat az emberi kapcsolatrendszereikben, akkor a munkahelyükön is sokkal jobban tudnak teljesíteni.” A második negyedév az egészségfejlesztéséről, a harmadik a szakmai fejlődésről szólt, míg a negyedik negyedév az én időről, és minden olyan módszerről, ami ahhoz kapcsolódik, hogy elkerüljék a kiégést.
Mindezekkel az intézkedésekkel az a céljuk, hogy a kollégák nemcsak a munkahelyükön, hanem személyes életükben is fejlődjenek, egészségesek és motiváltak maradjanak, mert az jó a munkáltatónak, a cégnek és az egész közösségnek.
Fontosnak tartja, hogy vezetőként következetesen mutassanak példát, határokat szabjanak, és támogató közösséget építsenek.
Előadásában megosztotta saját tapasztalatait is, és elmondta, hogy példamutatása például abban is megnyilvánul, hogy minden kollégára személyes figyelmet fordít, rendszeresen beszélget velük és megünneplik az egyéni eredményeket is, de több különböző, az egészséget és a személyes fejlődést támogató programot is szerveznek, például egészségügyi szűrések és orvosi konzultációk. A fiatal munkavállalókkal kapcsolatban hangsúlyozta, hogy „nem mindenkinek ugyanaz a szeretetnyelve, és fontos, hogy megismerjük a másik a nyelvét és tanuljuk meg azt használni és próbáljunk az ő gondolataival azonosulni.”
Az előadás végén rámutatott, hogy azért fontos, hogy egy vezető példamutató legyen, és folyamatosan kommunikálja a cég értékeit a kollégák felé, mert ez hosszú távon elmélyíti a lojalitást és a közösség érzését.