A novemberi Business Klub témái most elsősorban a luxus és az egyediség köré fonódtak.
Minőségi gasztronómia
Elsőként a GaultßMillau Magyarország étteremkalauz 2016. évi kiadásának éttermes tesztelési tapasztalatairól hallhattunk Molnár B. Tamás, a Gault&Millau Étteremkalauz magyarországi kiadásának főszerkesztőjétől. Az elsősorban nem a külsőségeket, hanem a konyhák minőségét értékelő kiadvány szakemberétől megtudhattuk, hogy Magyarországon idén kevesebb az un. csúcsgasztronómiát képviselő (17-20 pont közötti) étterem, azonban pozitívumként értékelhető, hogy lényegesen több a 'két szakácssapkás' (15-16 pontos) étterem, ezek többsége azonban Budapesten koncentrálódik. Nagy eredmény, hogy sikerült idén létrehozni az Aranyszalag intézményét, mely egy olyan tanúsító védjegy, mely az alapanyagok minőségét fémjelzi, ezzel tájékoztatva az ezeket felhasználó éttermeket.
Exkluzív bekészítésből bevételi boom
Az exkluzív forrásvizet palackozó Life Water szakértőjétől, Dr. Gyenge Balázstól pedig megtudhattuk, hogy hogyan lehet egy szállodai szoba bekészítésből bevételi boom. Egy ötcsillagos budapesti szállodában ugyanis a különleges megjelenésű és minőségű hazai forrásvíz bekészítésével nem csupán az egyedi dizájnnal rendelkező forrásvíz, de a tálcára helyezett kísérő termékek forgalma is megugrott.
Régi szállodából vadonatújat varázsolni
A JAB-Csoport magyarországi képviseletének vezetője, Bakody Katalin a cégcsoport tevékenységéről beszélt majd Árvai Zoltánnal, a Hilton Budapest igazgatójával közösen bemutatták hogyan újították fel a luxusszálloda teljes lobbyját úgy, hogy a szálloda folyamatosan üzemelt.
A nem csupán termékeket, hanem komplex szolgáltatáscsomagot kínáló JAB csoport az exkluzív textíliák, tapéták, pvc padlók és padlószőnyegek, dizájnlámpa gazdag választékán túl tanácsadással, beszereléssel, igény esetén felületkezeléssel is foglalkozik. A külföldi referenciák mellé már több hazai szálloda és étterem (az Emile, a Kreinbacher birtok, az Aria Hotel vagy a Buddha Bár Hotel) most pedig a Hilton Budapest is csatlakozott. A Hilton Budapestben a londoni belsőépítész cég által megálmodott terveket 3 helyszín, a német központ, London és Budapest példa nélküli együttműködésével sikerült a gyakorlatba átültetni. A szállodalánc nagyon komoly elvárásai mellett (lángállóság, kopásállóság és egyéb kezelési tulajdonságok) a szállodai igazgatóság különleges kívánságait is valóra váltották, pl. a lobbyban szokatlan módon mintegy 156 párna is elhelyezésre került.
A menekülthelyzet hatása a határmenti szállodákra
Arról, hogy a menekülthelyzet a határnál milyen hatással lehet a környékbeli szállodákra, panziókra, Lukács Csaba, a Magyar Nemzet főmunkatársa beszélt. A szakértő kiemelte, hogy amellett, hogy ilyenkor olyan különleges igények jelennek meg, mint az energiaitalok mennyiségének növekedése (pl. egy terrorelhárító csoport esetén), nem egyedülálló a mintegy 100%-os foglaltság vagy a 30 napos fizetési határidő. Amennyiben tudósító kollégákat fogad a szálloda, a konnektorok, hosszabbítók, elosztók, a fürdéshez elérhető forró víz, a gyors net, a sok buborékmentes víz és kiadós reggeli (pl. kolbászos tojásrántotta) fontosabb szempontoknak bizonyulnak, háttérbe szorítva az egyéb kényelmi funkciókat.
Forrás: Vendég & Hotel