Tavaly csaknem 180 ezerrel gyarapodott az új kártyabirtokosok száma, ami 21 százalékkal meghaladja az előző év 148 ezres bővülését. A munkáltatók közül az év végéig összesen több mint 24 ezren választották az OTP SZÉP kártyát dolgozóik feltöltődésének támogatására. A kártyákra feltöltött összeg megközelítette a 300 milliárd forintot, ami több mint a negyedével múlja felül a 2020-as adatot. Még nagyobb az ugrás a költéseknél. A kártyatulajdonosok tavaly 64,4 millió tranzakcióban 300 milliárd forintot meghaladó összeget fizettek ki az elfogadóhelyeken, míg a megelőző évben ez nem érte el a 200 milliárdot. Igaz, akkor a járványügyi korlátozások miatt gyakorlatilag lefagyott a turizmus és a vendéglátás, a nyitás azonban alaposan felpörgette a forgalmat, amihez a SZÉP-kártyás költések meghatározó mértékben járultak hozzá. Egyre több vállalkozás ismerte fel az OTP SZÉP kártya elfogadásával járó előnyöket, az újabb csatlakozó cégekkel tavaly 10 ezerrel nőtt, ezzel 50 ezer fölé emelkedett az elfogadóhelyek száma.
„A 10 éves múltra visszatekintő SZÉP-kártya indulásakor meghatározott cél volt, hogy a családok pihenésének, feltöltődésének támogatása mellett stabil bevételi forrást biztosítson a hazai turizmus és vendéglátás számára. A 2021-es adatok egyértelműen megerősítették, hogy a konstrukció beváltotta ezeket a reményeket: SZÉP-kártyásaink tavaly szálláshelyre megközelítőleg 73, vendéglátásra csaknem 202, szabadidős tevékenységre pedig több mint 32 milliárd forintot költöttek. Miközben pihentek, kikapcsolódtak, hozzájárultak a turizmus, a gazdaság, az ország életének beindításához” - nyilatkozta Lendvai Mónika, az OTP SZÉP kártya területi vezetője. „Munkaadóként idén is érdemes felajánlani ezt a típusú cafetériát, mert az adózási előnyök mellett nagyban hozzájárul a munkavállalók jóllétéhez, erősítve ezzel a motivációt és a lojalitást” – tette hozzá.