A legfontosabb hazai szakmai szervezetek a Budapest Convention Bureau és a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) támogatásával szeptember 10-én programsorozatot tartanak, hogy széles körű összefogás keretében alakítsák ki a magyar gazdaság újraindításában is hangsúlyos szerepet játszó üzleti rendezvények biztonságos protokollját, egyben eloszlassák az 500 fő feletti rendezvényeket övező esetleges tévhiteket.
Tavalyi szárnyalás után idén padlófogás
Az üzleti turizmus tavaly rendkívül jó évet zárt: 29 százalékos növekedéssel összesen 1867 nemzetközi konferenciát rendeztek Magyarországon, a nemzetközi résztvevők száma pedig tekintélyes, csaknem 45 százalékos ugrással 321.124-re nőtt.
A koronavírus azonban rendkívül nehéz helyzetbe hozta a rendezvényipart, az érintett szakmai szervezeteket és a vendéglátóiparban, turizmusban dolgozó munkavállalókat egyaránt: az üzleti rendezvényeket elhalasztották vagy teljes egészében lemondták.
Példátlan összefogás
A Budapest Convention Bureau (BUD CB) az üzleti turizmus első számú hazai ösztönzőjeként, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) pedig a főváros részéről támogatja a kezdeményezést és az ágazatban dolgozókat. A kampány megvalósításában az ötletgazdák, a Special Effects International, a Visual Europe Group és a Bo-Live Branding Agency mellett több iparági szereplő, a Magyarországi Rendezvényszervezők Szövetsége (MaReSZ), a Magyar Beutaztatók Szövetsége (MABEUSZ), a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) is részt vesz és együttműködik.
Közös szándék az üzleti céllal Magyarországra érkező vendégek számának növelése, valamint megmutatni, hogy a jelenlegi körülmények között is lehet rendezvényt szervezni Magyarországon, illetve jövőbe mutató szemlélettel Budapest pozíciója is megerősíthető a közkedvelt üzleti desztinációk között.
A „Power of Live Events” Konferencián rangos előadók és iparági szereplők bevonásával szó lesz az üzleti rendezvények és üzleti turizmus kilátásairól, Budapest mint kiemelt üzleti turisztikai desztináció szerepéről és a lehetséges szinergiákról, az ágazat megsegítésére irányuló tervekről, az emberi kapcsolatok erejéről és a digitalizáció hatásairól, valamint a járványhelyzet kapcsán kialakított biztonsági protokollokról és az ügyfélélmény jövőjéről.
Forrás: lounge pr