Az ICCA (Nemzetközi kongresszusok és Konferenciák Szövetsége) európai regionális igazgatója, Elif Balci Fisunoglu előadásában részletesen beszélt arról, hogy a hivatásturizmus és a MICE rendezvények a közvetlen bevételeken és a turizmusélénkítő hatásokon túl egy ország számára számos hozadékkal bírnak, például az innováció, az oktatás, az egészségügy, és akár a mezőgazdaság terén. A szektor hozzájárulását az adott ország gazdaságához közösen mérik a Turisztikai Világszervezettel, a UNWTO-val. Az Egyesült Államoké a leglátványosabb adat: 2016-ban 845 milliárd dollár értékű volt az ágazat és 5,9 millió embernek adott munkát. Globálisan 1 trillió dolláros üzletágról beszélünk 1,5 milliárd résztvevővel és 26 millió munkahellyel.
A szakember kiemelte, hogy Magyarország évente potenciálisan 13 000 ezer nemzetközi rendezvény megrendezési jogára aspirálhat és részletesen beszélt a pályázás menetéről, a pályázó bizottság összetételéről, a döntés szempontjairól. A résztvevők lelkére kötötte például azt, hogy ha országuk, városuk nem rendelkezik a kívánt kapacitással, akkor is érdemes ringbe szállni az adott rendezvényért, mert rengeteg egyéb szempont nyom a latba a döntésben. Arra is felhívta a figyelmet, hogy érdemes tisztában lenni erősségeinkkel és megkülönböztetnünk magunkat a versenytárs városoktól, országoktól a kiélezett harcban.
Szégner Zsuzsa, a Magyar Turisztikai Ügynökség, Értékesítésért felelős igazgatóságának Spanyolországért felelős országspecialista munkatársa elmondta, hogy az MTÜ Magyar Kongresszusi Irodája Budapest és Magyarország MICE desztinációként való népszerűsítésén dolgozik és igyekszik piacra segíteni a hazai szolgáltatókat a nemzetközi hivatásturisztikai porondon.
Ennek érdekében idén újdonságként B2B konzultációs napokat tartanak a szakma számára negyedéves gyakorisággal. Az első ilyen alkalomra április 16-án kerül sor. Hasonló céllal újraindul a Konferencia Nagyköveti Program is 2019 harmadik negyedévétől. A nagy nemzetközi MICE vásárokon nagyobb standdal jelenik meg idén az MTÜ és társkiállítóként várja a magyar szolgáltatókat. 2019 áprilisától PCO-k, rendezvényhelyszínek valamint konferenciaszállodák ismét pályázhatnak az MTÜ-nél a kiemelt partnerségre, ennek elnyerésével pedig egyebek között study tour-ok szervezéséhez kaphatnak támogatást.
A szakember örvendetes trendnek tartja, hogy adatbekérő dokumentumaikat egyre több a hivatásturizmusban érintett szolgáltató küldi vissza, így egyre relevánsabb adatokat tudnak közölni a hazai ágazatról egyebek között az ICCA számára. A MICE hazai piaci tortájából pedig mind nagyobb szeletet hasít ki Budapest mellett a vidék: tavaly már a nemzetközi események 30 százalékát tartották a fővároson kívül.
Forrás: Turizmus Online