Szirányi András személyében új vezető áll szeptember 30. óta a Fischer Hungária Utazási Iroda élén. A 29 éves szakember 1997-ben diplomázott az Eötvös Loránd Tudományegyetem bölcsészkarának cseh szakán. Egyetemi tanulmányai alatt az Omnibusz Utazási Iroda nemzetközi osztályának asszisztense volt, majd szabadúszó fordítóként dolgozott, s tavaly márciusban került a Fischer Hungáriához, ahol eddig asszisztensi feladatokat látott el, illetve a marketing munkáért felelt. Miután az irodát korábban vezető Harsányi Zoltánné a csehországi Magyar Kulturális Intézet igazgatóhelyettese lett és Prágába költözött, az iroda tulajdonosa Szirányi Andrást bízta meg a kft. vezetésével.
Az 1996 májusában 5 millió forintos törzstőkével létrehozott Fischer Hungária Kft. tulajdonosa a cseh származású Václav Fischer. Ő alapította 1980-ban Hamburgban a Fischer Reisen irodát, melyet aztán a Lufthansa érdekeltségi körébe tartozó Condor vett meg. A Csehországba visszatért Fischer 1990-ben hozta létre a mára a legjelentősebb cseh kiutaztatónak számító Fischer Praha céget, s 1996-ban nem csak saját légitársaságot alakított, de megnyitotta budapesti irodáját is.
A Fischer Hungária a tavalyi évet 500 millió forint körüli bevétel mellett néhány millió forintos veszteséggel zárta. Az idei évre null szaldós eredményt vár Szirányi András, aki azonban a bevételt illetően nem kívánt jóslásokba bocsátkozni. Annyi mindenesetre valószínűsíthető, hogy az nem éri el a tavalyi szintet - ennek oka, hogy az idén nem volt budapesti indulású charterük, mivel korábbi partnereikkel, a Spain Air és az Air Europe légitársaságokkal nem tudtak megállapodni, a Fischer gépek pedig nem repülhetnek ilyen járatot -, a négyezres utaslétszám azonban nem csökken. Ez az üzletpolitikai változtatásoknak köszönhető. Ilyen például a nyár elején beindított viszonteladói tevékenység, melynek eredménye most kezd látszani. A 10-15 jelentősebb utazásszervező ajánlatainak értékesítése máris a Fischer bevételeinek egytizedét hozza. Jól fejlődött a csehországi utak értékesítése is, ez a bevétel 20 százalékát jelenti. A cég forgalmának többsége továbbra is a saját szervezésű utak eladásából származik. Ezen a területen is változott azonban az üzletpolitika, hiszen a kínálatban a már megszokott Kanári-szigetek és Mallorca mellett több egzotikus célpont is megjelent, mint például Madeira, a Maldiv-szigetek, Mauritius, Thaiföld és Srí Lanka. Az utak egynegyedét a Fischer viszonteladói hálózata értékesíti, mely jelenleg 300 cégből áll.
Szirányi András egyébként úgy véli, nagy átrendeződés várható a kiutazási piacon, a HTC-csőd következtében, s ebből a megfelelő háttérrel rendelkező irodák fognak profitálni. Václav Fischer az idei viszonylag gyenge év után sem adja fel a magyar piacot, sőt beleerősít. Bár a győri iroda nyitása egyelőre még várat magára, jövőre ismét szeretnének egy budapesti chartert beindítani. Emellett pedig azon dolgoznak, hogy a cseh légitársasággal, a CSA-val együttműködve kedvező árakat kínáljanak a prágai charterekhez csatlakozó magyar utasoknak a Budapest-Prága útvonalra. Az erre vonatkozó keretszerződést a 2 cég már aláírta, s jelenleg a részletek kidolgozásánál tartanak.