Vezetőváltás a Fischernél

Vezetőváltás a Fischernél

Szirányi András személyében új vezető áll szeptember 30. óta a Fischer Hungária Utazási Iroda élén. A 29 éves szakember 1997-ben diplomázott az Eötvös Loránd Tudományegyetem bölcsészkarának cseh szakán. Egyetemi tanulmányai alatt az Omnibusz Utazási Iroda nemzetközi osztályának asszisztense volt, majd szabadúszó fordítóként dolgozott, s tavaly márciusban került a Fischer Hungáriához, ahol eddig asszisztensi feladatokat látott el, illetve a marketing munkáért felelt. Miután az irodát korábban vezető Harsányi Zoltánné a csehországi Magyar Kulturális Intézet igazgatóhelyettese lett és Prágába költözött, az iroda tulajdonosa Szirányi Andrást bízta meg a kft. vezetésével.

Az 1996 májusában 5 millió forintos törzstőkével létrehozott Fischer Hungária Kft. tulajdonosa a cseh származású Václav Fischer. Ő alapította 1980-ban Hamburgban a Fischer Reisen irodát, melyet aztán a Lufthansa érdekeltségi körébe tartozó Condor vett meg. A Csehországba visszatért Fischer 1990-ben hozta létre a mára a legjelentősebb cseh kiutaztatónak számító Fischer Praha céget, s 1996-ban nem csak saját légitársaságot alakított, de megnyitotta budapesti irodáját is.

A Fischer Hungária a tavalyi évet 500 millió forint körüli bevétel mellett néhány millió forintos veszteséggel zárta. Az idei évre null szaldós eredményt vár Szirányi András, aki azonban a bevételt illetően nem kívánt jóslásokba bocsátkozni. Annyi mindenesetre valószínűsíthető, hogy az nem éri el a tavalyi szintet - ennek oka, hogy az idén nem volt budapesti indulású charterük, mivel korábbi partnereikkel, a Spain Air és az Air Europe légitársaságokkal nem tudtak megállapodni, a Fischer gépek pedig nem repülhetnek ilyen járatot -, a négyezres utaslétszám azonban nem csökken. Ez az üzletpolitikai változtatásoknak köszönhető. Ilyen például a nyár elején beindított viszonteladói tevékenység, melynek eredménye most kezd látszani. A 10-15 jelentősebb utazásszervező ajánlatainak értékesítése máris a Fischer bevételeinek egytizedét hozza. Jól fejlődött a csehországi utak értékesítése is, ez a bevétel 20 százalékát jelenti. A cég forgalmának többsége továbbra is a saját szervezésű utak eladásából származik. Ezen a területen is változott azonban az üzletpolitika, hiszen a kínálatban a már megszokott Kanári-szigetek és Mallorca mellett több egzotikus célpont is megjelent, mint például Madeira, a Maldiv-szigetek, Mauritius, Thaiföld és Srí Lanka. Az utak egynegyedét a Fischer viszonteladói hálózata értékesíti, mely jelenleg 300 cégből áll.

Szirányi András egyébként úgy véli, nagy átrendeződés várható a kiutazási piacon, a HTC-csőd következtében, s ebből a megfelelő háttérrel rendelkező irodák fognak profitálni. Václav Fischer az idei viszonylag gyenge év után sem adja fel a magyar piacot, sőt beleerősít. Bár a győri iroda nyitása egyelőre még várat magára, jövőre ismét szeretnének egy budapesti chartert beindítani. Emellett pedig azon dolgoznak, hogy a cseh légitársasággal, a CSA-val együttműködve kedvező árakat kínáljanak a prágai charterekhez csatlakozó magyar utasoknak a Budapest-Prága útvonalra. Az erre vonatkozó keretszerződést a 2 cég már aláírta, s jelenleg a részletek kidolgozásánál tartanak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.