Az AccorInvest február 24-én milliós értékű, két raklapnyi jótékonysági szállítmányt juttatott el a Magyar Vöröskereszt részére. A 81 karton a nélkülözők mindennapjait segítő, hasznos cikkeket, így szappant, testápolót, fésűt, fogápoló szettet, intim tasakot tartalmazott. A Magyar Vöröskereszt az adományokat a menekülteket és hajléktalanokat ellátó intézmények, a rászoruló gyermekeket támogató Hétcsoda Élménytábor és a balatonboglári MVK üdülő, valamint a Balatoni Elsősegélynyújtó Szolgálat önkéntesei között osztja el. Segítségükkel mintegy ezer ember részesülhet a felajánlásból - tájékoztatta lapunkat a társaság.
„Ez a projektünk azt mutatja meg, hogy a racionális működés egyszerre lehet zöld és társadalmi szempontból is hasznos. A fenntarthatóság iránti elkötelezettségünk miatt vezettük ki az egyszer használatos műanyagokat, ugyanakkor a megmaradó termékeket nem lett volna szívünk egyszerűen kidobni, inkább más megoldást kerestünk. Örülünk, hogy a Magyar Vöröskereszt személyében megbízható partner áll mellettünk és reméljük, kezdeményezésünk más szállodák számára is inspirációként szolgálhat” – emelte ki Kollin Gergely, a Mercure Budapest Korona szállodaigazgatója.
A Magyar Vöröskereszt és az AccorInvest közös története során nem először segítenek a rászorulóknak. 2020 decemberében más szállodákkal összefogva 9 tonna ruhát juttattak el a szükséget szenvedőknek, de előfordult olyan is, hogy az AccorInvest 140 munkatársa vett részt egy budapesti félmaratonon és a felkészülés során lefutott kilométerekkel adományt gyűjtöttek, amelyet később a hatvani Lesznai Anna Módszertani Intézménynek ajánlottak fel a segélyszervezet közreműködésével.
„Az AccorInvest-tel régi, szép eredményeket felmutató partneri viszonyra tekinthetünk vissza. Mindig örömmel fogadunk adományokat, ebben az esetben pedig különösen, hiszen olyan termékekről van szó, amelyek, bár apróságnak tűnnek, de a rászorulóknak mégis nehézséget okoz a beszerzésük. A szerencsésebb helyzetben élők nem is gondolnák, mekkora örömet tud okozni egy-egy varró- vagy borotválkozó készlet” – tette hozzá Kardos István, a Magyar Vöröskereszt főigazgatója.
A cég fenntartható törekvéseinek sorába jól illik a műanyagmentesítés is, ugyanis a szállodalánc minden tagja megkapta Magyarországon a „Zöld Szálloda” minősítést, a műanyag poharakat és egyéb piperecikkeket pedig már 2020 végéig kivonták a forgalomból. A fürdőszobákban adagolókat helyeztek ki, és vízszűrős csapokat telepítenek annak érdekében, hogy kevesebb palackozott víz fogyjon. A cégcsoport világszinten a 3R metódust (Reduce, Re-use, Recycle) alkalmazza, azaz csökkent, újrafelhasznál és újrahasznosít, sőt, olyan globális ESG stratégiát alkotott és alkalmaz, amelynek céljai közé tartozik többek között a szén-dioxid kibocsátás csökkentése, valamint a körforgásos gazdaság gyakorlatának erősítése.