3,9%-kal nőttek a budapesti szállodák szobaárai a második negyedévben

A legnagyobbat Zürichben és Kijevben nőttek, Moszkvában és Minszkben pedig hatalmasat zuhantak az átlagos szállodai szobaárak.

Az alábbi táblázatban a HRS összegyűjtötte a népszerű európai szálláshelyek 2015 II. negyedévi átlagos szobaárait.

Az elemzésben a HRS kínálatában található 1-5 csillagos európai szállodák átlag árainak összehasonlítása történt a megvalósult foglalások alapján. A táblázat a publikus oldalról érkező egyéni és a céges foglalásokat egyaránt tartalmazza a 2015. április 1 - 2015. június 30-ig tartó időszakban. Az eredményt a HRS nemzetközi vezetői kommentálták.

Daniela Sedlonova, a HRS GROUP Hotel Solutions részlegének kelet-európai regionális értékesítési vezetője a magyar és a cseh helyzetet elemezte: „Budapest szállodai szobaárai 3,9%-kal növekedtek a javuló kihasználtságnak köszönhetően. Budapest a krízis óta a legjobb számokat produkálja, azonban a budapesti szobaárak még mindig alacsonyak más európai úti célokhoz képest, így a vendégek magasabb színvonalú szállodákban (négycsillagosban egy háromcsillagos áráért) pihenhetnek. Prága kiemelkedő hónapot tudhatott maga mögött májusban. Ez az olyan nagy keresletet teremtő események kombinált hatásának volt köszönhető, mint a májusi hosszú hétvége, a jégkorong-világbajnokság és a 21 év alattiak futball Európa-bajnoksága. Brnoban a 3,1%-os növekedést a vállalati ügyfelek generálták. A Brno-i cégek növekvő száma és a kedvező gazdasági helyzet hatással volt a szobaárakra is.”

Agnieszka Sapa, Közép-Európa és Oroszország Hotel Solutions igazgatója így nyilatkozott az árak alakulásáról: „A második negyedévben az árak 13%-kal növekedtek Pozsonyban (már az első negyedében is több, mint 11%-kal nőttek az árak). Ez a növekedés különösen a magas színvonalú (főleg négy- és ötcsillagos) szálláshelyek utáni erős keresletnek köszönhető. Pozsony, mint biztonságos úti cél viszonylag alacsony árakkal teret kap arra, hogy folytatódjon a lassú árnövekedés a jelenlegi kedvező gazdasági környezetben. A helyzet Kijevben sokkal stabilabb 2015-ben, mint 2014-ben. A természetes kereslet lassan visszatér, ami lehetővé teszi a szállodák számára az árnövekedést és a tavalyi veszteség visszanyerését. Minszkben nyíltak új szállodák (a jégkorong-bajnokságra), a megnövekedett kínálat pedig nagyobb versenyt eredményezett az árak tekintetében is. Moszkvában a jelenlegi politikai és gazdasági helyzet következtében (gyenge rubel) a szállodáknak a hazai ügyfelekre kell koncentrálniuk – az árcsökkenés elsősorban a külföldi vendégek számának csökkenésével áll összefüggésben, melyet a növekvő helyi kereslet ellensúlyoz ugyan, de alacsonyabb vásárlóerőt képvisel."

Jakub Ryznar, a lengyel Hotel Solutions részleg vezetője a lengyel árakról a következőképp nyilatkozott: „2015 második negyedéve igazolta a lengyel szállodaipar felélénkülését. Az átlagárak szinte valamennyi fontos úti cél esetén nőttek, főleg az olyan üzleti célpontok esetében, mint Varsó és Poznan. Érdemes megemlíteni Bydgoszcz eredményeit is, amely fokozatosan vált az új beruházások egyre vonzóbb helyszínévé. A város emellett érdekes alternatívát nyújt a helyiek hétvégi kirándulásaihoz.”


INS: friss vendégéjszakaszámok Romániából

INS: friss vendégéjszakaszámok Romániából 

Csökkenő turistaérkezést és vendéjszakaszámot regisztráltak keleti szomszédainknál.
Akcióban a HotelHero

Akcióban a HotelHero  

A szállodák és éttermek összefogásának köszönhetően 2025. február 2-a óta vasárnaponként 300 rászoruló jut egy-egy tányér meleg ételhez.
Az Accor valóban egyedi élményeket kínáló brandje idén további házakkal bővül

Az Accor valóban egyedi élményeket kínáló brandje idén további házakkal bővül 

Európa-szerte tovább bővül az egyedi szálláshelyeket kínáló Handwritten Collection.
Fontos mérföldkő a hostellánc életében

Fontos mérföldkő a hostellánc életében 

Új szintre lépett az a&o Hostels minőségirányítása.
Újabb TRIBE szálloda ennél a reklámügynökségnél

Újabb TRIBE szálloda ennél a reklámügynökségnél 

A Grayling Hungary nemzetközi kommunikációs ügynökség tovább bővíti ügyfélportfólióját.
Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget

Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget 

Exkluzív hotelélmény Dánszentmiklóson.
A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán 

A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.
Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.