Az alábbi táblázatban a HRS összegyűjtötte a népszerű európai szálláshelyek 2015 II. negyedévi átlagos szobaárait.
Az elemzésben a HRS kínálatában található 1-5 csillagos európai szállodák átlag árainak összehasonlítása történt a megvalósult foglalások alapján. A táblázat a publikus oldalról érkező egyéni és a céges foglalásokat egyaránt tartalmazza a 2015. április 1 - 2015. június 30-ig tartó időszakban. Az eredményt a HRS nemzetközi vezetői kommentálták.
Daniela Sedlonova, a HRS GROUP Hotel Solutions részlegének kelet-európai regionális értékesítési vezetője a magyar és a cseh helyzetet elemezte: „Budapest szállodai szobaárai 3,9%-kal növekedtek a javuló kihasználtságnak köszönhetően. Budapest a krízis óta a legjobb számokat produkálja, azonban a budapesti szobaárak még mindig alacsonyak más európai úti célokhoz képest, így a vendégek magasabb színvonalú szállodákban (négycsillagosban egy háromcsillagos áráért) pihenhetnek. Prága kiemelkedő hónapot tudhatott maga mögött májusban. Ez az olyan nagy keresletet teremtő események kombinált hatásának volt köszönhető, mint a májusi hosszú hétvége, a jégkorong-világbajnokság és a 21 év alattiak futball Európa-bajnoksága. Brnoban a 3,1%-os növekedést a vállalati ügyfelek generálták. A Brno-i cégek növekvő száma és a kedvező gazdasági helyzet hatással volt a szobaárakra is.”
Agnieszka Sapa, Közép-Európa és Oroszország Hotel Solutions igazgatója így nyilatkozott az árak alakulásáról: „A második negyedévben az árak 13%-kal növekedtek Pozsonyban (már az első negyedében is több, mint 11%-kal nőttek az árak). Ez a növekedés különösen a magas színvonalú (főleg négy- és ötcsillagos) szálláshelyek utáni erős keresletnek köszönhető. Pozsony, mint biztonságos úti cél viszonylag alacsony árakkal teret kap arra, hogy folytatódjon a lassú árnövekedés a jelenlegi kedvező gazdasági környezetben. A helyzet Kijevben sokkal stabilabb 2015-ben, mint 2014-ben. A természetes kereslet lassan visszatér, ami lehetővé teszi a szállodák számára az árnövekedést és a tavalyi veszteség visszanyerését. Minszkben nyíltak új szállodák (a jégkorong-bajnokságra), a megnövekedett kínálat pedig nagyobb versenyt eredményezett az árak tekintetében is. Moszkvában a jelenlegi politikai és gazdasági helyzet következtében (gyenge rubel) a szállodáknak a hazai ügyfelekre kell koncentrálniuk – az árcsökkenés elsősorban a külföldi vendégek számának csökkenésével áll összefüggésben, melyet a növekvő helyi kereslet ellensúlyoz ugyan, de alacsonyabb vásárlóerőt képvisel."
Jakub Ryznar, a lengyel Hotel Solutions részleg vezetője a lengyel árakról a következőképp nyilatkozott: „2015 második negyedéve igazolta a lengyel szállodaipar felélénkülését. Az átlagárak szinte valamennyi fontos úti cél esetén nőttek, főleg az olyan üzleti célpontok esetében, mint Varsó és Poznan. Érdemes megemlíteni Bydgoszcz eredményeit is, amely fokozatosan vált az új beruházások egyre vonzóbb helyszínévé. A város emellett érdekes alternatívát nyújt a helyiek hétvégi kirándulásaihoz.”
Forrás: Turizmus Online