3,9%-kal nőttek a budapesti szállodák szobaárai a második negyedévben

A legnagyobbat Zürichben és Kijevben nőttek, Moszkvában és Minszkben pedig hatalmasat zuhantak az átlagos szállodai szobaárak.

Az alábbi táblázatban a HRS összegyűjtötte a népszerű európai szálláshelyek 2015 II. negyedévi átlagos szobaárait.

Az elemzésben a HRS kínálatában található 1-5 csillagos európai szállodák átlag árainak összehasonlítása történt a megvalósult foglalások alapján. A táblázat a publikus oldalról érkező egyéni és a céges foglalásokat egyaránt tartalmazza a 2015. április 1 - 2015. június 30-ig tartó időszakban. Az eredményt a HRS nemzetközi vezetői kommentálták.

Daniela Sedlonova, a HRS GROUP Hotel Solutions részlegének kelet-európai regionális értékesítési vezetője a magyar és a cseh helyzetet elemezte: „Budapest szállodai szobaárai 3,9%-kal növekedtek a javuló kihasználtságnak köszönhetően. Budapest a krízis óta a legjobb számokat produkálja, azonban a budapesti szobaárak még mindig alacsonyak más európai úti célokhoz képest, így a vendégek magasabb színvonalú szállodákban (négycsillagosban egy háromcsillagos áráért) pihenhetnek. Prága kiemelkedő hónapot tudhatott maga mögött májusban. Ez az olyan nagy keresletet teremtő események kombinált hatásának volt köszönhető, mint a májusi hosszú hétvége, a jégkorong-világbajnokság és a 21 év alattiak futball Európa-bajnoksága. Brnoban a 3,1%-os növekedést a vállalati ügyfelek generálták. A Brno-i cégek növekvő száma és a kedvező gazdasági helyzet hatással volt a szobaárakra is.”

Agnieszka Sapa, Közép-Európa és Oroszország Hotel Solutions igazgatója így nyilatkozott az árak alakulásáról: „A második negyedévben az árak 13%-kal növekedtek Pozsonyban (már az első negyedében is több, mint 11%-kal nőttek az árak). Ez a növekedés különösen a magas színvonalú (főleg négy- és ötcsillagos) szálláshelyek utáni erős keresletnek köszönhető. Pozsony, mint biztonságos úti cél viszonylag alacsony árakkal teret kap arra, hogy folytatódjon a lassú árnövekedés a jelenlegi kedvező gazdasági környezetben. A helyzet Kijevben sokkal stabilabb 2015-ben, mint 2014-ben. A természetes kereslet lassan visszatér, ami lehetővé teszi a szállodák számára az árnövekedést és a tavalyi veszteség visszanyerését. Minszkben nyíltak új szállodák (a jégkorong-bajnokságra), a megnövekedett kínálat pedig nagyobb versenyt eredményezett az árak tekintetében is. Moszkvában a jelenlegi politikai és gazdasági helyzet következtében (gyenge rubel) a szállodáknak a hazai ügyfelekre kell koncentrálniuk – az árcsökkenés elsősorban a külföldi vendégek számának csökkenésével áll összefüggésben, melyet a növekvő helyi kereslet ellensúlyoz ugyan, de alacsonyabb vásárlóerőt képvisel."

Jakub Ryznar, a lengyel Hotel Solutions részleg vezetője a lengyel árakról a következőképp nyilatkozott: „2015 második negyedéve igazolta a lengyel szállodaipar felélénkülését. Az átlagárak szinte valamennyi fontos úti cél esetén nőttek, főleg az olyan üzleti célpontok esetében, mint Varsó és Poznan. Érdemes megemlíteni Bydgoszcz eredményeit is, amely fokozatosan vált az új beruházások egyre vonzóbb helyszínévé. A város emellett érdekes alternatívát nyújt a helyiek hétvégi kirándulásaihoz.”


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?