A francia tulajdonú Essendi 24 országban 576 hotelt üzemeltet olyan nemzetközi márkák alatt, mint az ibis, ibis Styles, Mercure és Novotel. Magyarországon 10 szálloda tartozik portfóliójához.
A múlt év végén
a társaság portfóliójának becsült értéke elérte a 7,8 milliárd eurót (3120 milliárd forint). Tavalyi árbevétele 4 milliárd euró (1600 milliárd forint) volt, 3,1 százalékkal nőtt 2023-hoz képest. Több mint 20 ezer munkavállalót foglalkoztatnak. Magyarországon 2024-ben a vállalat nettó árbevétele 29 milliárd forint, adózás előtti eredménye 15 milliárd forint volt
- közölték.
Az AccorInvest, az Accor 2017-ben leválasztott leányvállalata, Essendi néven van jelen a piacon. Az Essendi a szállodatulajdonlást és -üzemeltetést ötvözi.
Az Essendi név a latin „essendi” szóból származik, azt jelenti, hogy „aminek lennie kell”. Új vizuális identitással és egyértelmű márkaüzenettel az Essendi kettős megközelítését hangsúlyozza: befektetés és üzemeltetés, kereskedelmi siker és társadalmi felelősségvállalás.
Április 28-án az új márkát egyszerre mutatták be Párizsban, Londonban, Münchenben és Varsóban. Május 12-én nagyszabású B2B kampány indul Európa-szerte a pozitív vendéglátás jövőképének további terjesztése érdekében.
Mint az MTI-hez eljuttatott közleményből kiderül, az arculatváltás a 2020-ban indult átalakulás szimbolikus lezárása. Az elmúlt években a cég új alapokra helyezte működését, portfólióját a legjövedelmezőbb európai gazdaságos és középkategóriás szegmensre összpontosította, miközben felújításokkal, beszerzésekkel és értékesítésekkel növelte szállodáinak értékét.
Az új identitás mögött az a törekvés áll, hogy a szállodák ne csupán szálláshelyek, hanem inspiráló, közösségépítő terek legyenek, tették hozzá.
Az Essendi fenntarthatósági ESG-stratégiája keretében 2030-ra felére akarja csökkenteni az üvegházhatású gázkibocsátását, 2050-ig pedig szeretnék elérni, hogy tevékenységük teljesen szén-dioxid-semleges legyen, áll a közleményben.