A Német Turisztikai Hivatal (DZT) november közepén megtartott igazgatási tanácsi különülésén mutatta be az ennek megfelelő előrejelzését, amely különböző verziók mérlegelésén alapszik.
„A DZT különlegesen sikeres munkát végez Németország nemzetközi marketingjénél. A most elkészített előrejelzéssel a DZT kidolgozott magának egy biztos alapot arra nézve, hogy folyamatosan továbbfejlessze eddigi stratégiáját – magyarázza Klaus Laepple, a DZT igazgatási tanácsának elnöke. – A piackutatási eredmények alátámasztják a DZT irányvonalát, és körvonalazzák a jövőbeli marketingtevékenységekhez szükséges befektetéseket”.
Petra Hedorfer, a DZT igazgatósági elnöke elmondta: „Eddigi 2010-es előrejelzésünk az 1995–2009 közötti vendégéjszakaszám-fejlődésből indult ki, és 2020-ra egy 80 milliós lehetséges külföldi vendégéjszaka-volumennel kalkulált. Az elemzőink a 2030-as évre az UNWTO számítási modelljeihez hasonlóan további erőteljes növekedést jeleznek: az évi 3,5 százalékos növekedésre alapozva a németországi beutazás elérheti a 121,5 millió külföldi vendégéjszakát.”
A különböző adatforrások elemzése
Az előrejelzés tartalmazza számos különböző semleges forrás teljesítménymutatóit (Key Performance Indicators – KPI). A Szövetségi Statisztikai Hivatal a „Németországi Turizmus fejlődése 1995–2012 között” adatai az előrejelzés egyharmadát teszik ki, a többi rész ezen kívül az „Európai szállásstaitsztika 2002–2012” adataiból, az UNWTO és a WTTC világturisztikai előrejelzéséből, a küldőpiacok gazdasági fejlődésének analitikájából, illetve a külföldi piacok kereskedelmi repülőforgalmának fejlődéséből áll.
Három előrejelzési modell
Az így kiszámított küldőpiaci előrejelzési számok három modell alapját alkotják: a „low-alacsony” verzió 104 millió külföldi vendégéjszakát mutat 2030-ra, a „high-magas” verzió 134 milliót. A kettő között van az „average-átlagos” verzió 121,5 millió vendégéjszakával, amelyet a DZT az UNWTO számítási módszeréhez hasonlóan előnyben részesít. „Ez a modell erőteljesebb és gyengébb növekedési évek váltakozását feltételezi, így elébe megy a folyamatos növekedési dinamikához kötődő elvárásoknak” – magyarázza Petra Hedorfer.
A nemzetközi turisztikai fejlődés a németországi beutazás alapja
Az elkövetkező években Európa az előre jelzett átlagban 3,3 százalékos növekedési rátájával és kereken 73 százalékos piaci részesedésével 2030-ban is Németország legfontosabb küldőpiaca marad világviszonylatban. Jelentős növekedés és a piaci rész növekedése várható a nagy potenciállal rendelkező piacokon, mint Délkelet-Ázsia, Dél-Amerika, illetve a Közép-Keleten. Az európai küldőpiacok összesen 37,3 millióval több vendégéjszakát generálhatnak – a növekedés minden régióban lehetséges. A tengeren túli piacokon a DZT 16,1 milliós vendégéjszakaszám-növekedést tart reálisnak, ezzel a piaci rész 23,1 százalékról 26,2 százalékra növekedne. Az előrejelzés szerint a legnagyobb fejlődést Kína (plusz 3,2 millió vendégéjszaka), a Golf-öböl arab államai (plusz 2,0 millió vendégéjszaka) és az Amerikai Egyesült Államok (plusz 1,9 százalék) mutathatják, míg a BRIC-államok összesen 10,1 milliós vendégéjszakaszám-növekedést produkálhatnak 2030-ig.
Forrás: Turizmus Online