Drasztikusan nőhet Németország turizmusa

A németországi beutazás a következő években továbbra is erőteljes növekedésnek néz elébe: a következő évtized végéig realista előrejelzésnek minősül a mostani 67,8 millió (2013-as adatok) külföldi vendégéjszaka növekedése 121,5 millióra (kempingek nélkül) – ez pedig majd 80 százalékos növekedésnek felel meg.

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) november közepén megtartott igazgatási tanácsi különülésén mutatta be az ennek megfelelő előrejelzését, amely különböző verziók mérlegelésén alapszik.

„A DZT különlegesen sikeres munkát végez Németország nemzetközi marketingjénél. A most elkészített előrejelzéssel a DZT kidolgozott magának egy biztos alapot arra nézve, hogy folyamatosan továbbfejlessze eddigi stratégiáját – magyarázza Klaus Laepple, a DZT igazgatási tanácsának elnöke. – A piackutatási eredmények alátámasztják a DZT irányvonalát, és körvonalazzák a jövőbeli marketingtevékenységekhez szükséges befektetéseket”.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatósági elnöke elmondta: „Eddigi 2010-es előrejelzésünk az 1995–2009 közötti vendégéjszakaszám-fejlődésből indult ki, és 2020-ra egy 80 milliós lehetséges külföldi vendégéjszaka-volumennel kalkulált. Az elemzőink a 2030-as évre az UNWTO számítási modelljeihez hasonlóan további erőteljes növekedést jeleznek: az évi 3,5 százalékos növekedésre alapozva a németországi beutazás elérheti a 121,5 millió külföldi vendégéjszakát.”

A különböző adatforrások elemzése

Az előrejelzés tartalmazza számos különböző semleges forrás teljesítménymutatóit (Key Performance Indicators – KPI). A Szövetségi Statisztikai Hivatal a „Németországi Turizmus fejlődése 1995–2012 között” adatai az előrejelzés egyharmadát teszik ki, a többi rész ezen kívül az „Európai szállásstaitsztika 2002–2012” adataiból, az UNWTO és a WTTC világturisztikai előrejelzéséből, a küldőpiacok gazdasági fejlődésének analitikájából, illetve a külföldi piacok kereskedelmi repülőforgalmának fejlődéséből áll.

Három előrejelzési modell

Az így kiszámított küldőpiaci előrejelzési számok három modell alapját alkotják: a „low-alacsony” verzió 104 millió külföldi vendégéjszakát mutat 2030-ra, a „high-magas” verzió 134 milliót. A kettő között van az „average-átlagos” verzió 121,5 millió vendégéjszakával, amelyet a DZT az UNWTO számítási módszeréhez hasonlóan előnyben részesít. „Ez a modell erőteljesebb és gyengébb növekedési évek váltakozását feltételezi, így elébe megy a folyamatos növekedési dinamikához kötődő elvárásoknak” – magyarázza Petra Hedorfer.

A nemzetközi turisztikai fejlődés a németországi beutazás alapja

Az elkövetkező években Európa az előre jelzett átlagban 3,3 százalékos növekedési rátájával és kereken 73 százalékos piaci részesedésével 2030-ban is Németország legfontosabb küldőpiaca marad világviszonylatban. Jelentős növekedés és a piaci rész növekedése várható a nagy potenciállal rendelkező piacokon, mint Délkelet-Ázsia, Dél-Amerika, illetve a Közép-Keleten. Az európai küldőpiacok összesen 37,3 millióval több vendégéjszakát generálhatnak – a növekedés minden régióban lehetséges. A tengeren túli piacokon a DZT 16,1 milliós vendégéjszakaszám-növekedést tart reálisnak, ezzel a piaci rész 23,1 százalékról 26,2 százalékra növekedne. Az előrejelzés szerint a legnagyobb fejlődést Kína (plusz 3,2 millió vendégéjszaka), a Golf-öböl arab államai (plusz 2,0 millió vendégéjszaka) és az Amerikai Egyesült Államok (plusz 1,9 százalék) mutathatják, míg a BRIC-államok összesen 10,1 milliós vendégéjszakaszám-növekedést produkálhatnak 2030-ig.


Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.