A jövő ma van – A mesterséges intelligencia a turizmust is segítheti – Az Everguest szenzációs újdonsága

Ki emlékszik már arra, hogy akárcsak két-három éve, még a sci-fi szintjén gondolkodtunk a mesterséges intelligenciáról? Mint ami fényévekre van tőlünk, valahol a számítógép zsenik agyában, pedig a XXI. században élünk. Mára nemhogy megbarátkoztunk vele, hanem segítőtársunk lehet – amint erre az Everguest előremutató példája utal.

A jövő ma van – szokták mondani a tudósok, utalva arra, hogy még a XX. századhoz képest is elképesztő iramban felgyorsult az életünk. A csodálat mellett ugyanakkor az aggodalom is jelen van: a mesterséges intelligenciával való barátkozás közben sokan attól félnek, hogy az AI – nevezzük így, röviden, ahogy mostanában emlegetjük - elveszi a munkahelyüket.

Vajon így van-ez a gyakorlatban, jelesül a turisztikai szakmában is? – kérdeztem Gondos Kittitől, aki az Everguest Reputációs Üzletág vezetője. Ő azon magyarok között játszik úttörő szerepet, akinek a mesterséges intelligencia kiváltotta a munkáját – és már cseppet sem bánja - és talán az első olyan honfitársunk, aki ráadásul maga segített a feladatait ellátó szoftver kidolgozásában.

A fiatal turisztikai szakember eddigi élettörténete nem csak az AI forradalmi térhódítása miatt lehet érdekes az olvasók számára, de mindenki számára tanulságos is, mert közel hozza érzelmileg is e munkafolyamat különféle fázisait. Munkája során ugyanis - a magas technika elfogadása mellett - egy realisztikus, és nagyon érdekfeszítő, emberi történetet ismerhetünk meg.

Gondos Kitti, az Everguest Reputációs Üzletág vezetője.
Gondos Kitti, az Everguest Reputációs Üzletág vezetője.
Fotó: Everguest

Egyszerű volt megbarátkozni a mesterséges intelligenciával? Voltak-e mélypontok?

Több fázison estem át – a szomorúságtól a felszabadultságig - amikor kiderült, hogy az AI átveheti a munkámat. Először örömmel gondoltam arra, hogy milyen jó lesz, ha a szoftver elkészül, és sok ember tudja majd használni, sőt, egy egész szakma munkáját megkönnyíti. A folyamatot azonban sötétebb időszakok árnyalták: ilyenkor arra gondoltam, talán jobb lenne, ha nem lenne ekkora szerepe az AI-nak a szoftverben, mégpedig azért, hogy ne váltsa ki az emberi munkát.

Úgy hallottam, a letargia sem kerülte el

Hosszú időszakon keresztül küzdöttem a letargiával, világvége-hangulattal és a szörnyű érzéssel, hogy kudarcot vallok. Később azonban egy felívelő szakasz következett, amikor megláttam a programban rejlő lehetőségeket. Ekkor fordultak át a gondolataim a pozitív építkezés irányába.

Meséljen a pályafutásáról!

Több mint 10 éves, külföldi és belföldi szállodai tapasztalattal a hátam mögött csatlakoztam az Everguesthez, 2020-ban. Az évek folyamán szerzett, rengeteg tapasztalatot felhasználva és kihasználva az volt a célom, hogy egy fajta hidat képezzek a vendég és a szálloda között - az online térben. Ez lehetővé teszi, hogy a szálloda minél tisztább képet kapjon arról, hogy a vendégei mit gondolnak róla, illetve a vendégek is meg legyenek győződve arról, hogy szállodai foglalásukkor a legjobb döntést hozták. Amikor elindultunk a közös úton az Everguest-tel, a célok egyértelműek voltak: innovatív szoftverek fejlesztése és hiánypótló szolgáltatások bevezetése a turisztikai piacra.

Nem lanyhult a lelkesedés a COVID miatt sem?

A COVID által támasztott kihívások és az éles verseny ellenére eltökéltek voltunk. Élénken emlékszem arra a napra, amikor végre zöld utat kapott fejlesztési projektünk. Vártam, számítottam rá, mégsem tudtam, hogy ez egy teljesen új fejezet kezdete lesz. Akkor még nem sejtettem, hogy a feladatköröm milyen forradalmi átalakuláson fog átmenni.

Az AI fogalma sokakban önmagában félelmet, ellenérzést szül.

Igen, tudom, sokan aggodalmaskodnak, vajon az AI valóban veszélybe sodorja a munkahelyüket? Másképpen fogalmazva: lecserélhetnek-e minket egy szoftverre? Ez azonban nincs így. El kell mondanom, hogy együtt dolgozva a fejlesztői csapattal, hamarosan felismertem, hogy a mi közös, forradalminak nevezhető magyar szoftverünk nem elveszi mások munkáját, hanem képes megsokszorozni azt.

Értesült-e erről a tudományos vívmányról, lehetőségről a szakma?

Olyannyira, hogy már a bevezetése előtt sorban álltak – és állnak -  kollégáink a turizmus és a vendéglátóipar forradalmi technológiájának megvásárlásáért. Jelenleg közel kétszázan várják, hogy bevethessék, noha még a gyakorlatban be sem vezettük igazán. Híre ment, hogy az új technológia olyan eredményeket képes felmutatni, amely pusztán emberi munkavégzéssel elképzelhetetlen lenne.

Gondos Kitti, az Everguest Reputációs Üzletág vezetője
Gondos Kitti, az Everguest Reputációs Üzletág vezetője
Fotó: Everguest

Emberi munkával elérhetetlen eredményeket mutat fel az új szoftver.

Igen, mellbe vágó volt, amikor a szoftver fejlesztésének előre haladtával kellett szembesülnöm a valósággal: mindazon feladatokat, amelyeknek éveken át szenteltem az időmet, a mesterséges intelligencia automatizálja és megoldja.

Hogyan alakította át mindennapi munkáját az AI?

Röviden szólva: gyökeresen. Emlékszem rá, hogy kezdetben félelemmel töltött el. Ezt az érzést nagyon nehéz leírni. Idő kellett ahhoz, mire fel tudtam dolgozni, hiszen olyan volt, mintha minden addigi erőfeszítésem értelmetlenné vált volna. Majd rájöttem, hogy a körülményeket nem tudjuk megváltoztatni, de azt igen, miképpen reagálunk rájuk.

Mit profitálhat ebből a szakma? Mit tud ez a nagyon okos szoftver?

Az általunk kifejlesztett Everguest Intelligence hamarosan megreformálhatja az egész turizmust, mind a szállodák, mind pedig a vendégek oldalát tekintve. A fejlesztési munkám során arra összpontosítottam, hogy mit tudunk kihozni ezekből a körülményekből a szállodák és az Everguest számára. Így született meg végül, szakmai iránymutatásomnak is köszönhetően, az Everguest Intelligence, amely olyan lehetőségeket tár fel a reputáció menedzsmentben, amit csak manuális, emberi munkával sohasem értünk volna el. Én pedig rájöttem, hogy az általam és a csapatom által nyújtott érték az AI-vezérelt megoldásoknak köszönhetően megsokszorozható.

Úgy tudom, e sikereknek köszönhetően mostanra a mesterséges intelligencia egyik legszenvedélyesebb szószólójává vált…

Igen, és közben örömmel tapasztalom, hogy elképesztő újszerű szoftverünkre szó szerint “sorban állva” kell várni, hiszen a rendkívüli érdeklődés miatt várólistát kell alkalmazniuk. Érdemes mindenkinek minél hamarabb feliratkozni, mert “érkezési sorrendben” történik a bemutató alkalmak szervezése.

Mire számíthat az, aki előnyt szeretne kovácsolni a mesterséges intelligenciából, és megismerné az Everguest Intelligence-t?

Röviden: innovatív funkciókra, új élményekre, ténylegesen felhasználóbarát megközelítésre és sosem tapasztalt, kreatív AI támogatásra.

Az Everguest várólistájára itt lehet feliratkozni >>

(x)


Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit

Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 2025. januárjában ismét meghirdette az Év Szállodája pályázatot. Mutatjuk az idei győzteseket.
Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről

Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről 

Soha rosszabb évet.
10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon

10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál”

ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál” 

Friss ibis-kutatás az idei utazási szokásokról.
Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o

Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o 

Az új szálláshely a Piazza del Duomótól 30 perc sétára található a városközpontban.
Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely

Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely 

Győztest hirdettek a négycsillagos Hotel Lycium bérbeadásának pályázatán.
Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak

Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak 

Sok pár utazással tölti idehaza is az eredetileg Angliában és Amerikában a szerelmesek ünnepeként számon tartott február 14-ét, és az azt követő hétvégét.
A budapesti Kempinski ismét ott a Forbes Travel Guide előkelő listáján

A budapesti Kempinski ismét ott a Forbes Travel Guide előkelő listáján 

A Kempinski Hotel Corvinus Budapest “négycsillagos” besorolást kapott..
Tavasszal nyit az ibis Styles hotel a debreceni reptéren

Tavasszal nyit az ibis Styles hotel a debreceni reptéren 

Ez lesz az első szálloda az ország második legforgalmasabb repülőtere, a Debreceni Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében
Év Szállodája díjátadó gála  – még lehet jelentkezni!

Év Szállodája díjátadó gála – még lehet jelentkezni!  

Február 21-én részese lehet az év egyik legexkluzívabb szállodai eseményének.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.