A jövő ma van – A mesterséges intelligencia a turizmust is segítheti – Az Everguest szenzációs újdonsága

Ki emlékszik már arra, hogy akárcsak két-három éve, még a sci-fi szintjén gondolkodtunk a mesterséges intelligenciáról? Mint ami fényévekre van tőlünk, valahol a számítógép zsenik agyában, pedig a XXI. században élünk. Mára nemhogy megbarátkoztunk vele, hanem segítőtársunk lehet – amint erre az Everguest előremutató példája utal.

A jövő ma van – szokták mondani a tudósok, utalva arra, hogy még a XX. századhoz képest is elképesztő iramban felgyorsult az életünk. A csodálat mellett ugyanakkor az aggodalom is jelen van: a mesterséges intelligenciával való barátkozás közben sokan attól félnek, hogy az AI – nevezzük így, röviden, ahogy mostanában emlegetjük - elveszi a munkahelyüket.

Vajon így van-ez a gyakorlatban, jelesül a turisztikai szakmában is? – kérdeztem Gondos Kittitől, aki az Everguest Reputációs Üzletág vezetője. Ő azon magyarok között játszik úttörő szerepet, akinek a mesterséges intelligencia kiváltotta a munkáját – és már cseppet sem bánja - és talán az első olyan honfitársunk, aki ráadásul maga segített a feladatait ellátó szoftver kidolgozásában.

A fiatal turisztikai szakember eddigi élettörténete nem csak az AI forradalmi térhódítása miatt lehet érdekes az olvasók számára, de mindenki számára tanulságos is, mert közel hozza érzelmileg is e munkafolyamat különféle fázisait. Munkája során ugyanis - a magas technika elfogadása mellett - egy realisztikus, és nagyon érdekfeszítő, emberi történetet ismerhetünk meg.

Gondos Kitti, az Everguest Reputációs Üzletág vezetője.
Gondos Kitti, az Everguest Reputációs Üzletág vezetője.
Fotó: Everguest

Egyszerű volt megbarátkozni a mesterséges intelligenciával? Voltak-e mélypontok?

Több fázison estem át – a szomorúságtól a felszabadultságig - amikor kiderült, hogy az AI átveheti a munkámat. Először örömmel gondoltam arra, hogy milyen jó lesz, ha a szoftver elkészül, és sok ember tudja majd használni, sőt, egy egész szakma munkáját megkönnyíti. A folyamatot azonban sötétebb időszakok árnyalták: ilyenkor arra gondoltam, talán jobb lenne, ha nem lenne ekkora szerepe az AI-nak a szoftverben, mégpedig azért, hogy ne váltsa ki az emberi munkát.

Úgy hallottam, a letargia sem kerülte el

Hosszú időszakon keresztül küzdöttem a letargiával, világvége-hangulattal és a szörnyű érzéssel, hogy kudarcot vallok. Később azonban egy felívelő szakasz következett, amikor megláttam a programban rejlő lehetőségeket. Ekkor fordultak át a gondolataim a pozitív építkezés irányába.

Meséljen a pályafutásáról!

Több mint 10 éves, külföldi és belföldi szállodai tapasztalattal a hátam mögött csatlakoztam az Everguesthez, 2020-ban. Az évek folyamán szerzett, rengeteg tapasztalatot felhasználva és kihasználva az volt a célom, hogy egy fajta hidat képezzek a vendég és a szálloda között - az online térben. Ez lehetővé teszi, hogy a szálloda minél tisztább képet kapjon arról, hogy a vendégei mit gondolnak róla, illetve a vendégek is meg legyenek győződve arról, hogy szállodai foglalásukkor a legjobb döntést hozták. Amikor elindultunk a közös úton az Everguest-tel, a célok egyértelműek voltak: innovatív szoftverek fejlesztése és hiánypótló szolgáltatások bevezetése a turisztikai piacra.

Nem lanyhult a lelkesedés a COVID miatt sem?

A COVID által támasztott kihívások és az éles verseny ellenére eltökéltek voltunk. Élénken emlékszem arra a napra, amikor végre zöld utat kapott fejlesztési projektünk. Vártam, számítottam rá, mégsem tudtam, hogy ez egy teljesen új fejezet kezdete lesz. Akkor még nem sejtettem, hogy a feladatköröm milyen forradalmi átalakuláson fog átmenni.

Az AI fogalma sokakban önmagában félelmet, ellenérzést szül.

Igen, tudom, sokan aggodalmaskodnak, vajon az AI valóban veszélybe sodorja a munkahelyüket? Másképpen fogalmazva: lecserélhetnek-e minket egy szoftverre? Ez azonban nincs így. El kell mondanom, hogy együtt dolgozva a fejlesztői csapattal, hamarosan felismertem, hogy a mi közös, forradalminak nevezhető magyar szoftverünk nem elveszi mások munkáját, hanem képes megsokszorozni azt.

Értesült-e erről a tudományos vívmányról, lehetőségről a szakma?

Olyannyira, hogy már a bevezetése előtt sorban álltak – és állnak -  kollégáink a turizmus és a vendéglátóipar forradalmi technológiájának megvásárlásáért. Jelenleg közel kétszázan várják, hogy bevethessék, noha még a gyakorlatban be sem vezettük igazán. Híre ment, hogy az új technológia olyan eredményeket képes felmutatni, amely pusztán emberi munkavégzéssel elképzelhetetlen lenne.

Gondos Kitti, az Everguest Reputációs Üzletág vezetője
Gondos Kitti, az Everguest Reputációs Üzletág vezetője
Fotó: Everguest

Emberi munkával elérhetetlen eredményeket mutat fel az új szoftver.

Igen, mellbe vágó volt, amikor a szoftver fejlesztésének előre haladtával kellett szembesülnöm a valósággal: mindazon feladatokat, amelyeknek éveken át szenteltem az időmet, a mesterséges intelligencia automatizálja és megoldja.

Hogyan alakította át mindennapi munkáját az AI?

Röviden szólva: gyökeresen. Emlékszem rá, hogy kezdetben félelemmel töltött el. Ezt az érzést nagyon nehéz leírni. Idő kellett ahhoz, mire fel tudtam dolgozni, hiszen olyan volt, mintha minden addigi erőfeszítésem értelmetlenné vált volna. Majd rájöttem, hogy a körülményeket nem tudjuk megváltoztatni, de azt igen, miképpen reagálunk rájuk.

Mit profitálhat ebből a szakma? Mit tud ez a nagyon okos szoftver?

Az általunk kifejlesztett Everguest Intelligence hamarosan megreformálhatja az egész turizmust, mind a szállodák, mind pedig a vendégek oldalát tekintve. A fejlesztési munkám során arra összpontosítottam, hogy mit tudunk kihozni ezekből a körülményekből a szállodák és az Everguest számára. Így született meg végül, szakmai iránymutatásomnak is köszönhetően, az Everguest Intelligence, amely olyan lehetőségeket tár fel a reputáció menedzsmentben, amit csak manuális, emberi munkával sohasem értünk volna el. Én pedig rájöttem, hogy az általam és a csapatom által nyújtott érték az AI-vezérelt megoldásoknak köszönhetően megsokszorozható.

Úgy tudom, e sikereknek köszönhetően mostanra a mesterséges intelligencia egyik legszenvedélyesebb szószólójává vált…

Igen, és közben örömmel tapasztalom, hogy elképesztő újszerű szoftverünkre szó szerint “sorban állva” kell várni, hiszen a rendkívüli érdeklődés miatt várólistát kell alkalmazniuk. Érdemes mindenkinek minél hamarabb feliratkozni, mert “érkezési sorrendben” történik a bemutató alkalmak szervezése.

Mire számíthat az, aki előnyt szeretne kovácsolni a mesterséges intelligenciából, és megismerné az Everguest Intelligence-t?

Röviden: innovatív funkciókra, új élményekre, ténylegesen felhasználóbarát megközelítésre és sosem tapasztalt, kreatív AI támogatásra.

Az Everguest várólistájára itt lehet feliratkozni >>

(x)


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.