A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány. Úgyhogy léptek ez ügyben: idén ősszel innovatív képzést indítanak, amelyhez áprilisban kezdték meg, nagy sikerrel, a tanulók toborzását.

E frappáns - „magad, uram, ha szolgád nincs” - megoldást mutatták be: LevelUp! elnevezésű programjukat április 18-án, csütörtökön a Budapest Marriott Hotelben, ahol sok érdekes részletet is megtudhattunk a sajtóbemutatón.

Kiss Zsuzsanna / Forrás: Marriott
Kiss Zsuzsanna / Forrás: Marriott

Mint négy budapesti Marriott-ház HR-igazgatójának, Kiss Zsuzsanna köszöntőjéből kiderült, két éve szerveződik már ez az egyedülálló program,

ami tulajdonképpen a Marriott válasza a nehéz munkaerőhelyzetre.

A képzés októbertől kezdve három hónapig tart majd, és ahogy a kimondottan erre az eseményre ideutazó Pankaj Birlától, a cégcsoport Közép- és Kelet-Európa terület alelnökétől megtudtuk,

ez részükről egyfajta befektetés.

Hiszen, fűzte tovább gondolatát a cégcsoport topmenedzsere,

pontosan tudják, enélkül a lépés nélkül nem tudnának megnyugtató módon tovább előre haladni.

A cég Közép-és Kelet-Európa területért felelős alelnöke, Pankaj Birla   / Forrás: Marriott
A cég Közép-és Kelet-Európa területért felelős alelnöke, Pankaj Birla / Forrás: Marriott

Marriott-tervek: folyamatosan növekvő cégcsoport

Pankaj Birla elmondta azt is, jelenleg Budapesten 9 Marriott szálloda, 8 márkával van jelen, valamint 3 további átadását tervezik a közeljövőben. Kiemelte, különösen fontosnak és érdekes projektnek tartja

a 2025-re tervezett balatoni házuk nyitását, amely – akárcsak a többi – a luxusvendégkört célozza meg,

és a cégcsoport alelnöke biztos abban, hogy e téren Magyarországon van még bőven potenciál.

Budapestről is beszélt ismertetője során az alelnök, többek közt elmondta, mennyire kívánatos és vonzó desztinációnak számít a külföldiek körében, és büszke arra, hogy éppen a magyar fővárosban nyithatták meg tavaly a Dorothea Hotelt és a W Hotelt. Azt is megtudtuk, hogy hamarosan a környező országokban is nyitnak újabb egységeket – és mindez azt vonzza magával, hogy új tehetségeket, új munkaerőt igényel ez a folyamatos növekedés.

A diverzitás fontosságára, a női vezetők számának bővítésére hívta fel még a figyelmet, valamint arra, hogy cégcsoportjuk minden egységében a fenntarthatóság mindig prioritás – ahogy ez a magyarországi házaik esetén is meghatározó hangsúllyal kerül előtérbe.

 

A szakmai rendezvény résztvevői / Forrás: Marriott
A szakmai rendezvény résztvevői / Forrás: Marriott

Szakképzés: nyitottság, rugalmasság, életpálya módosítás

A LevelUp! programot a Marriott nem magányos harcosként vívja a képzeletbeli harcmezőn, hanem ehhez a feladathoz komoly segítőket keresett és talált.

Ilyen egyrészről a BKSZC Szamos Mátyás Képzőközpont, amelynek képviselője, Kozma László elmondta, 2015 óta vannak jelen az oktatási területen, jelenleg 10 ezer tanuló vesz részt valamelyik képzésükön, és 2500 azon felnőttek száma, akik szintén hozzájuk járnak – tehát nemcsak diákok vesznek részt programjaikban.

A Civil Impact Nonprofit Kft. szintén szakmai partnere a szállodacsoportnak ebben a sajátos képzési programban. Ők voltak azok, hallhattuk Kiss Gyöngyvértől, akik az oktatási programra a toborzást lebonyolították, valamint a bevont fiatalok mentorációjában és soft skill-jének építésében is segítenek.

Kilenc fiatallal indul idén októberben a szállodai szakácsképzés – pilotprojekt-ként,

tudtuk még meg a Civil Impact vezetőjétől.

Panelbeszélgetés: teher alatt nő a pálma

A tájékoztató közvetlen hangú panelbeszélgetéssel folytatódott, amelynek résztvevői Francisca Martinez, az EMEA régió Humán Erőforrások Igazgatója, Pankaj Birla, a Közép- és Kelet-Európa terület alelnöke, Cameron McNeillie, a Dorothea Hotel, Budapest, Autograph Collection vezérigazgatója, valamint Kovács Ferenc, a Budapest Marriott Hotel Executive Sous séfje voltak. A beszélgetést Kiss Zsuzsanna vezette.

A Marriott cégcsoport  iparági szakértői és vezetői a panelbeszélgetés alkalmával / Forrás: Marriott
A Marriott cégcsoport iparági szakértői és vezetői a panelbeszélgetés alkalmával / Forrás: Marriott

Abban mindnnyian egyetértettek, hogy ez a képzési program,

akárcsak az egész szállodaipar – az emberekről szól,

„people first”, mondták egybehangzóan, és azt, hogy a befektetés az emberi erőforrás területén mennyire fontos és mindig megtérül.

„izgalmas időket élünk”, hangzott még el, hiszen a most kezdődő oktatási folyamat résztvevői akár idővel a cégcsoport meghatározó arcaivá, személyiségévé, vezetőivé is válhatnak. Többek közt elmondták a résztvevők, hogy ez a szokatlan oktatásforma 

azért is érdekes mind számukra, akik létrehozták, mind pedig azoknak, akik részt vesznek majd benne, mert kilépnek a komfortzónájukból,

úgy, hogy közben a Marriott elvárásai, szabályai, standardjei is beépülnek a tananyagba.

Közben az is kiderült, hogy például az ötcsillagos Dorothea Hotel igazgatója az egyik szálloda konyháján kezdte szállodai karrierjét – vagyis minden út vezet egyre magasabbra, ehhez kizárólag tehetség, eltökéltség, végtelen alázat és persze sok-sok munka kell.

A rendezvény zárásaként két jövendő LevelUp!-os „merészkedett” a topvezetők után a pódiumra, akik elmondták, hogy egyikük a turizmus, másikuk a pénzügyi területről érkezett, és jókora pályamódosítás lesz az, amit most véghez visznek.

Megtörjük életünk eddigi monotonitását, ami megöli a kreativitást, és új, izgalmas kalandba kezdünk

- árulták el, hogy miért jelentkeztek a Marriott szakácsképzés programjába.

 


Átadták az idei Aranynap-díjakat

Átadták az idei Aranynap-díjakat 

Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott elismerést.
Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a Hotel Helia megújulásáról

Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a Hotel Helia megújulásáról 

A Danubius Hotel Helia – nevéhez méltóan, hiszen a „Helia” a Naphoz kötődőt jelenti – fénylő pont a főváros szállodai kínálatában.
Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában

Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában 

Négy magyarországi szálláshellyel bővül a szállodalánc.
Megkezdődött a 44. Országos Borverseny

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny 

Mintegy 2700 palack bor versenyez.
Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája

Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája 

Az ötcsillag superior minősítésű hotel 285 szobájában több mint 600 vendéget tud fogadni.
Turisztikai fejlesztés Nógrádban

Turisztikai fejlesztés Nógrádban 

Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.
Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken 

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.
Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén  

Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.
MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly 

Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.