E frappáns - „magad, uram, ha szolgád nincs” - megoldást mutatták be: LevelUp! elnevezésű programjukat április 18-án, csütörtökön a Budapest Marriott Hotelben, ahol sok érdekes részletet is megtudhattunk a sajtóbemutatón.
Mint négy budapesti Marriott-ház HR-igazgatójának, Kiss Zsuzsanna köszöntőjéből kiderült, két éve szerveződik már ez az egyedülálló program,
ami tulajdonképpen a Marriott válasza a nehéz munkaerőhelyzetre.
A képzés októbertől kezdve három hónapig tart majd, és ahogy a kimondottan erre az eseményre ideutazó Pankaj Birlától, a cégcsoport Közép- és Kelet-Európa terület alelnökétől megtudtuk,
ez részükről egyfajta befektetés.
Hiszen, fűzte tovább gondolatát a cégcsoport topmenedzsere,
pontosan tudják, enélkül a lépés nélkül nem tudnának megnyugtató módon tovább előre haladni.
Marriott-tervek: folyamatosan növekvő cégcsoport
Pankaj Birla elmondta azt is, jelenleg Budapesten 9 Marriott szálloda, 8 márkával van jelen, valamint 3 további átadását tervezik a közeljövőben. Kiemelte, különösen fontosnak és érdekes projektnek tartja
a 2025-re tervezett balatoni házuk nyitását, amely – akárcsak a többi – a luxusvendégkört célozza meg,
és a cégcsoport alelnöke biztos abban, hogy e téren Magyarországon van még bőven potenciál.
Budapestről is beszélt ismertetője során az alelnök, többek közt elmondta, mennyire kívánatos és vonzó desztinációnak számít a külföldiek körében, és büszke arra, hogy éppen a magyar fővárosban nyithatták meg tavaly a Dorothea Hotelt és a W Hotelt. Azt is megtudtuk, hogy hamarosan a környező országokban is nyitnak újabb egységeket – és mindez azt vonzza magával, hogy új tehetségeket, új munkaerőt igényel ez a folyamatos növekedés.
A diverzitás fontosságára, a női vezetők számának bővítésére hívta fel még a figyelmet, valamint arra, hogy cégcsoportjuk minden egységében a fenntarthatóság mindig prioritás – ahogy ez a magyarországi házaik esetén is meghatározó hangsúllyal kerül előtérbe.
Szakképzés: nyitottság, rugalmasság, életpálya módosítás
A LevelUp! programot a Marriott nem magányos harcosként vívja a képzeletbeli harcmezőn, hanem ehhez a feladathoz komoly segítőket keresett és talált.
Ilyen egyrészről a BKSZC Szamos Mátyás Képzőközpont, amelynek képviselője, Kozma László elmondta, 2015 óta vannak jelen az oktatási területen, jelenleg 10 ezer tanuló vesz részt valamelyik képzésükön, és 2500 azon felnőttek száma, akik szintén hozzájuk járnak – tehát nemcsak diákok vesznek részt programjaikban.
A Civil Impact Nonprofit Kft. szintén szakmai partnere a szállodacsoportnak ebben a sajátos képzési programban. Ők voltak azok, hallhattuk Kiss Gyöngyvértől, akik az oktatási programra a toborzást lebonyolították, valamint a bevont fiatalok mentorációjában és soft skill-jének építésében is segítenek.
Kilenc fiatallal indul idén októberben a szállodai szakácsképzés – pilotprojekt-ként,
tudtuk még meg a Civil Impact vezetőjétől.
Panelbeszélgetés: teher alatt nő a pálma
A tájékoztató közvetlen hangú panelbeszélgetéssel folytatódott, amelynek résztvevői Francisca Martinez, az EMEA régió Humán Erőforrások Igazgatója, Pankaj Birla, a Közép- és Kelet-Európa terület alelnöke, Cameron McNeillie, a Dorothea Hotel, Budapest, Autograph Collection vezérigazgatója, valamint Kovács Ferenc, a Budapest Marriott Hotel Executive Sous séfje voltak. A beszélgetést Kiss Zsuzsanna vezette.
Abban mindnnyian egyetértettek, hogy ez a képzési program,
akárcsak az egész szállodaipar – az emberekről szól,
„people first”, mondták egybehangzóan, és azt, hogy a befektetés az emberi erőforrás területén mennyire fontos és mindig megtérül.
„izgalmas időket élünk”, hangzott még el, hiszen a most kezdődő oktatási folyamat résztvevői akár idővel a cégcsoport meghatározó arcaivá, személyiségévé, vezetőivé is válhatnak. Többek közt elmondták a résztvevők, hogy ez a szokatlan oktatásforma
azért is érdekes mind számukra, akik létrehozták, mind pedig azoknak, akik részt vesznek majd benne, mert kilépnek a komfortzónájukból,
úgy, hogy közben a Marriott elvárásai, szabályai, standardjei is beépülnek a tananyagba.
Közben az is kiderült, hogy például az ötcsillagos Dorothea Hotel igazgatója az egyik szálloda konyháján kezdte szállodai karrierjét – vagyis minden út vezet egyre magasabbra, ehhez kizárólag tehetség, eltökéltség, végtelen alázat és persze sok-sok munka kell.
A rendezvény zárásaként két jövendő LevelUp!-os „merészkedett” a topvezetők után a pódiumra, akik elmondták, hogy egyikük a turizmus, másikuk a pénzügyi területről érkezett, és jókora pályamódosítás lesz az, amit most véghez visznek.
Megtörjük életünk eddigi monotonitását, ami megöli a kreativitást, és új, izgalmas kalandba kezdünk
- árulták el, hogy miért jelentkeztek a Marriott szakácsképzés programjába.