Best of Budapest & Hungary: tarolt az Accor és Orbis

Idén 26. alkalommal rendezték meg a Best of Budapest & Hungary Díjátadó Gálaestet, ahol az előző év legkiemelkedőbb éttermeit, szállodáit, és egyéb vendéglátóipari szolgáltatóit díjazták. Az Accor és Orbis magyarországi szállodái kiemelkedően teljesítettek a megmérettetésen, a vezető szállodacsoport minden szállodai kategóriában díjat nyert márkáival. Az Accor és Orbis szállodáinak fejlesztései tovább folytatódtak 2018-ban is, dinamikus árbevétel növekedést eredményezve hazánkban.

A Best of Budapest & Hungary díjat a Budapest Week Publishing alapította, hogy felhívja a közönség figyelmét a legjobb hazai vendéglátókra, szállodákra és szolgáltatókra.  

A nagyközönség számára meghirdetett nyílt szavazás során 41 kategóriában több mint 14 000 szavazat érkezett.  Az Accor és Orbis szállodái négy kategóriában lettek díjazottak: az ibis Styles Budapest Airport a legjobb új hotel, a Mercure Budapest City Center a legjobb négycsillagos szálloda, a Novotel Hotel Szeged a legjobb vidéki hotel, míg a legjobb francia-magyar konyhájú étterem a Sofitelben lévő Paris Budapest.

A csoport sikerének záloga, hogy folyamatosan a leginnovatívabb megoldásokat keressük a vendégek jobb kiszolgálása érdekében. Többek között személyre szabott szolgáltatásokat fejlesztünk, az egyéni vendégigények alapján vezetett globális vendégadatbázissal dolgozunk, megfelelve a mai kor megújult utazási szokásainak, digitális elvárásainak. Ez a sikerünk kulcsa.”-mondta Sabina Bartyzel, az Accor és Orbis magyarországi vezetője.

„ Hoteleink jelentős bevétel növekedést értek el 2018-ban a RevPar mutatót tekintve (egy kiadható szobára jutó szobaár-bevétel) Magyarországon, az Orbis tulajdonában levő Accor által üzemeltett szállodamárkák bevétele több mint 6 millió Euróval haladta meg az előző évit” - emelte ki Sabina Bartyzel.

A vállalatcsoport Magyarországon jelenleg mintegy húsz hotelt üzemeltet különböző kategóriákban: Sofitel, Novotel, Mercure, ibis és ibisStyles márkák alatt; illetve hazánk legnagyobb kongresszusi központját, a 2000 férőhelyes Budapest Kongresszusi Központot.

A győztesekről

A nyertes szálloda eltérő egyedi ügyféligényeknek felelnek meg.

A tavaly január elején átadott ibis Styles Airport a Liszt Ferenc Nemzetközi Reptér Magyarország első közvetlen terminal összeköttetésű szállodája egy korábbi űrt tölt be az átutazók számára, a szálloda a többitől eltérő egyedi szolgáltatásokkal várja vendégeit, pl. az éjjel érkezőket.  A szálloda látogatottsága dinamikusan növekszik, értelemszerűen elsősorban az átutazók, vagy korai gépindulások érintettjei vagy családosok körében.

A Mercure Budapest City Centert a tavalyi évben teljesen felújították, amelynek köszönhetően 2018-ban 12%-kal nőtt a kiadott szobák száma az előző évhez képest. A siker mögött a megújulás mellett a vendégközpontúság áll. A közösségi terek Winestone étteremmel bővültek, stílusban pedig sokkal közvetlenebb, lounge hangulatot tükröznek, várva az utcáról beülőket is.

 

A belföldi turizmus dinamikus növekedését mutatja a vidéki szállodák iránti kereslet növekedése is. A Novotel Szeged sikerének egyik titka a város építészeti öröksége, a Tisza közelsége, és a sok-sok fesztivál. Fókuszálva a belföldi utazókra (belföldi 50%, külföldi 50%) a szálloda családbarát megoldásokkal (welcome ajándék, gyereksarok, szülők szobájában megszálló gyermek részére a szállás és reggeli ingyenes) várja az utazni vágyó magyar családokat. Tavaly kétszámjegyű növekedés volt a forgalomban, a hagyományosan erős nyár mellett 2018-ban a karácsony is nagyon jó sikerült.

2018-as látogatottsági adatok

„Budapest gazdag kulturális öröksége, a nemzeti turisztikai kampányok a világ legkedveltebb üzleti és turisztikai célpontjai közé emelték Budapestet” - mondta el tapasztalatait Sabina Bartyzel. A vállalat statisztikái szerint a legtöbb vendéget az Egyesült Királyságból, Németországból, Spanyolországból, Franciaországból, és Olaszországból fogadják.

Az átlagos tartózkodási idő a vendégek részéről az Accor és Orbis szállodáiban Magyarországon 3,5 nap.

2019-es fejlesztések, tervek

A vállalat 2019-as kulcsszavai: modernizálás, digitális fejlesztések, valamint a már korábban megkezdett egyéni igényeket követő szolgáltatások további fejlesztése, ennek részeként további szálloda felújítások vannak folyamatban.

A Mercure Budapest Koronában elkezdődött a modernizációs fejlesztés második szakasza, a City Centerhez hasonlóan itt is nagy közösségi tér jön létre, amely

a Winestone étteremmel lesz egybenyitva.

Folytatódik a Mercure Budapest Buda kombóhotel átalakítása is, egy épületen belül valósul meg az ibis és Mercure szállodakoncepció júliustól, ennek részeként a szálloda neve is megváltozik Mercure Budapest Castle Hill-re és Ibis Budapest Castle Hill-re.


Designhotel a Lánchídnál – új szállodát nyitott a CPI Hotels

Designhotel a Lánchídnál – új szállodát nyitott a CPI Hotels 

A cseh anyacéggel rendelkező hotellánc új Mamaison szállodája már várja vendégeit Budapest szívében.
15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe

15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe 

Idén 15 éves a Lady in Red program, amely a Kempinski szállodalánc egyik legjellegzetesebb arculati eleme.
Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról

Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról 

Az idei év ötödik hónapjában Magyarországon 987 szálloda üzemelt.
Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel 

NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.
Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben 

Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.
KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról 

Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel

Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel 

Jó ideje árulták, mostanra megszületett a megállapodás: tulajdonost váltott a Duna-parti ötcsillagos szálloda.
MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.
Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda

Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda 

Elsőként a balatoni házak közül Green Globe-minősítést kapott a Mövenpick BalaLand Resort.
Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás

Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás 

Rövidülnek, de nem maradnak el a nyaralások. Tények és tervek a magyarok belföldi vakációjáról – a szállásfoglaló portál adatai alapján.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.