Csökkent az előzetes szállásfoglalás aránya az idei Magyar Nagydíjra

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége összefoglalót készített a budapesti tagszállodáinak körében végzett felmérésről a 2014-es Forma-1 Magyar Nagydíj hatásáról.

A felmérésben 48 szálloda vett rész, melyek között a 3*-os kategóriát 9 (18,7%), a 4*-os kategóriát 31 (64,6%), az 5*-os kategóriát 3 (6,3%) hotel képviselte, 5 (10,4%) hotel pedig hivatalos HSU minősítéssel nem rendelkezik.

Átlagos szobafoglaltság a 2014 évi Magyar nagydíj 3 napja alatt a 2013-as Magyar Nagydíj alatt elérthez képest

22 szálloda szobafoglaltsága elmaradt a 2013 évitől. Közöttük van 4 db 3*-os, 16 db 4*-os, 1 db 5*-os, illetve 2 db minősítés nélküli hotel. 7 szálloda szobafoglaltsága azonos volt a 2013. évivel – 2 db 3*-osé és 5 db 4*- os hotelé.

19 szálloda szobafoglaltsága meghaladta a 2013. évit. Közöttük van 3 db 3*- os, 11 db 4*- os, 2 db 5*-os, illetve 3 minősítés nélküli szálloda.

Nettó átlag szobaár a 2014-es Magyar Nagydíj 3 napja alatt a 2013-as esemény alatt elérthez képest

22 szálloda nettó átlag szobaára elmaradt a 2013. évitől. Közöttük volt 4 db 3*-os, 15 db 4*-os, 1 db 5*-os, illetve 2 minősítés nélküli szálloda. 7 szálloda nettó átlag szobaára azonos volt a 2013. évivel, közöttük volt 2 db 3*-os és 3 db 4*-os.

19 hotel nettó átlag szobaára meghaladta a 2013. évit. Közöttük volt 3 db 3*-os, 11 db 4*-os, 5 db 2*-os, illetve 3 db minősítés nélküli hotel.

Nettó átlag REVPAR a 2014-es Magyar Nagydíj 3 napja alatt a 2013 alatt elérthez képest

20 szálloda nettó REVPAR mutatója elmaradt a 2013. évitől. Közöttük volt 4 db 3*-os, 14 db 4*-os, 3 db 5*-os, illetve 2 db minősítés nélküli szálloda. 4 szálloda nettó REVPAR mutatója azonos volt a múlt évivel. Közöttük volt 1 db 3*-os és 3 db 4*-os szálloda.

24 szálloda nettó REVPAR mutatója meghaladta a 2013. évit. Közöttük volt 4 db 3*-os, 17 db 4*-os és 3 db minősítés nélküli szálloda.

A REVPAR kategóriánkénti alakulása

A felmérésben részt vevő szállodák REVPAR mutatójának kategóriánkénti alakulása azt mutatja, hogy az 5*-os hotelek közül 1-nél visszaesés (0-5% között), 1-nél növekedés (10%-ot meghaladóan) történt, 1-nél a tavalyi szintet érték el.

A 4*-os kategóriában 18 hotelnél (közöttük 4-nél 0-5%, 4-nél 5-10% között, 10-nél 10%-ot meghaladó mértékű) emelkedést értek el. Ugyanakkor 10 hotelnél csökkenés történt (5-nél 0-5 %, 2-nél 5-10% között, 3-nál 10%-nál nagyobb mértékben).

A 3*-os kategóriában 4 hotelnél növekedés mutatkozott (közülük 2-nél 0–5%, 2-nél 5-10% közötti mértékben), míg 5-nél visszaesés történt (2-nél 0-5 %, 2-nél 5-10% közötti, 1-nél 10%-nál nagyobb mértékben).

A HSU minősítéssel nem rendelkező 5 szálloda esetében a nettó REVPAR 3 hotelnél nőtt (1-nél 0-5%, 1-nél 5-10% között, 1-nél 10%-nál nagyobb mértékben), míg 2 hotelnél visszaesés történt (1-nél 0-5%, 1-nél 10%-nál nagyobb mértékben). A nem minősített hotelek között volt 2 korábban 5*-os besorolású szálloda. Ezek egyikénél 5-10 % közötti növekedés, a másiknál 10%-nál nagyobb romlás következett be.

Összességében az állapítható meg, hogy a REVPAR mutató a felmérésben résztvevő szállodáknál 50%-ban javult, 41,6%-ban csökkent, 3,4%-ban változatlan maradt. Az 5*-os hotelek esetében – közéjük számítva a korábban ebbe a kategóriába tartozó a felmérésben részt vevő 2 hotelt is – 40%-ban nőtt, 40%-ban csökkent a REVPAR, 20%-ban a tavalyi szinten maradt. A 4*-os kategóriában a szállodáknál 58%-ban javult, 10%-ban változatlan maradt, 32%-ban romlott a REVPAR. A 3*-os kategóriában 44,4%-ban javult, 56,6%-ban romlott ez a mutatószám.

Megjegyzés: a 2014 évi Magyar Nagydíj 3 napja alatt az EURO/HUF árfolyam – 308,35 Ft – kb. 4%-kal gyengébb volt a 2013. évinél, azaz ennyivel járult hozzá a nettó átlag szobaár és REVPAR mutató emelkedéséhez.

Tapasztalatok, észrevételek a 2014-es Magyar Nagydíjjal kapcsolatban

A keresletet negatívan befolyásolta, hogy a Német Nagydíj egy héttel a Magyar Nagydíj előtt volt, illetve 3 közép-európai futam időben túl közel volt egymáshoz.

A foglalások az utolsó napokban érkeztek, amelyek döntően egyéni foglalások voltak, az üzleti csoport részaránya erősen csökkent.

A Forma -1 vendégek a szokásosnál kevesebben érkeztek. Sok olyan vendég volt, aki már csak a szállodában értesült a Forma-1 futamról. Feltehetően csökkentette a Forma -1 látogatottságát a brazíliai Labdarúgó Világbajnokság is.

A mogyoródi pályán a szolgáltatások árai nagyon magasak voltak, sok panasz érkezett a taxikra, illetve arra, hogy a pálya megközelítését – előzetes értesítés nélkül – a nem szerződéses szolgáltatók részére korlátozták.

Jelentősen csökkent az előzetesen történő foglalás aránya a Magyar Nagydíjra. Ezt főleg az 5*-os hotelek jelezték.

Javaslatok a 2015-ös Magyar Nagydíj szervezését illetően

A Nagydíj szervezőitől folyamatos tájékoztatásra van szükség a szállodák részére, hogy azok lássák a jegyek eladásának, a kereslet alakulásának állását.

Meg kellene próbálni elkerülni, hogy a három, Közép-Európában megrendezett futam időben ilyen közel legyen egymáshoz.

Erősebb marketinggel kellene támogatni a Magyar Nagydíj látogatottságának erősítését.
Javítani kellene a mogyoródi pálya megközelíthetőségét a 2014-es anomáliák miatt. Ez alatt értendő többek között a tömegközlekedés, a taxikkal történő megközelíthetőség és a megfelelő tájékoztatás a korlátozásokról.

Az MSZÉSZ aktívabb részvételt kíván az MT ZRT részéről (a kanyarban elhelyezett molinó nem látszik jól).

A helyszínen ezen kívül családbarát programokra lenne szükség, illetve további programokat, rendezvényeket kellene ráépíteni a Forma -1-re, több szórakozási lehetőséggel, hogy ezekkel új érdeklődőket lehessen vonzani.

Forrás: MSZÉSZ


Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben

Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben 

Második alkalommal hirdette meg a szálloda egész napos, ingyenes programját május 11-én, szombaton.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Új szállodai brand érkezik Budapestre

Új szállodai brand érkezik Budapestre 

Ez lesz a nemzetközi márka első magyarországi tagja.
Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész

Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész 

Az MSZÉSZ május 14-én, a Grand Hotel Esztergomban tartott szakmai találkozójának három érdekes előadásáról számolunk be.
Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton

Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton 

Buda legújabb skybarja a Radisson BudaPart tetején várja vendégeit.
Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások

Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások 

Helyszíni beszámoló a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) tavaszi közgyűléséről.
így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája

így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája 

Hazánk vezető márkái közül többen is kiemelkednek ezen a téren, amikor pedig a különböző szektorból érkező magyar márkák összefognak, akkor születnek az igazán jó megoldások.
Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton

Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton 

Az első évben több, mint 50.000 vendég látogatott el Szántódra, az egyedülálló tematikával rendelkező, családbarát hotelbe.
Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50

Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50  

Az Eventrend Group üzemelteti a továbbiakban a D50-et.
Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén

Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén 

Angela Saliba a Budapest Marriott Hotel és a Millennium Court, Marriott Executive Apartments új vezérigazgatója.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.