Az Intercontinental Csoporthoz tartozó szálloda átlagosan negyvenezer forintnak megfelelő eurót kér egy éjszakáért. Épp ezért lepődtek meg azok, akik nemrég a honlapon azt látták, hogy egy eurócentért, vagyis három forintért lehet szobát foglalni. Néhány óra alatt ezernégyszáz turista kapott az alkalmon, és kötötte le szállását. Mint kiderült: a szobarendelő rendszer szoftverhibája miatt került ki az internetre az elképesztő ár. A hotel azonban állta a szavát: fontosabb volt számára a presztízse, mint az a közel huszonöt millió forint, amit az "akción" vesztett. - Magyarországon ez nem így történik - kommentálta az esetet Kathi Attila, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője. - A bolti kereskedelemben viszonylag egyszerű a szabályozás: ott, ha egy terméken több árcédula is van, a kereskedő köteles a terméket a feltüntetett legalacsonyabb áron eladni. A turizmusban azonban érdemes kellő távolságtartással és kétkedéssel kezelni az olyan ajánlatokat, amik túl kedvezőek ahhoz, hogy igazak legyenek. Gyakran jelentkeznek nálunk panaszosok hasonló problémával, ám sajnos mi nem tehetünk semmit. A vevő vagy megrendelő legfeljebb polgári pert indíthat amiatt, hogy becsapták, de nem valószínű, hogy meg is nyeri azt, mivel a vendéglátóhely a szolgáltatás és az ellenérték közötti feltűnő értékaránytalansággal fog érvelni. Sajnos nálunk az olyan lovagias viselkedés is ritka, mint amilyen a velencei szállodáé: azokban lehet jobban megbízni, akik már nevet szereztek a szakmájukban, és bizonyítottak. (hirszerzo.hu)
Három forintért adott szobát az olasz luxusszálló
Hihetetlen mázlijuk volt azoknak, akik épp akkor kalandoztak a Velence melletti Crown Plaza luxusszálló honlapján, amikor egy szoftverhiba miatt nem negyvenezer, hanem három forintért lehetett ott szobát foglalni. A hotel ugyanis állja a szavát, és azoknak, akik a "kedvezményes" időszakban foglaltak, tényleg csak egy eurócentet kell fizetniük.

Vizuális élményteremtés a luxusvendéglátásban
A luxusvendéglátás világában minden apró részlet számít – legyen szó egy exkluzív enteriőrről, tökéletesen megkomponált menüsorról vagy az alkalmazottak megjelenéséről.

Szállodanyitás Tatán, az Öreg-tó partján
Már csak pár napot kell aludni, és nyit a tatai négy csillag superior minősítésű Malom és Kacsa Boutique Hotel.

Nő az online foglalásos vendégéjszakák száma Európában
A vendégéjszakák száma 2025 első negyedévében 2024 azonos időszakához képest 4,8 százalékkal nőtt.

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.

Designhotel a Lánchídnál – új szállodát nyitott a CPI Hotels
A cseh anyacéggel rendelkező hotellánc új Mamaison szállodája már várja vendégeit Budapest szívében.

15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe
Idén 15 éves a Lady in Red program, amely a Kempinski szállodalánc egyik legjellegzetesebb arculati eleme.

Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról
Az idei év ötödik hónapjában Magyarországon 987 szálloda üzemelt.

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel
NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben
Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról
Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.