Az Intercontinental Csoporthoz tartozó szálloda átlagosan negyvenezer forintnak megfelelő eurót kér egy éjszakáért. Épp ezért lepődtek meg azok, akik nemrég a honlapon azt látták, hogy egy eurócentért, vagyis három forintért lehet szobát foglalni. Néhány óra alatt ezernégyszáz turista kapott az alkalmon, és kötötte le szállását. Mint kiderült: a szobarendelő rendszer szoftverhibája miatt került ki az internetre az elképesztő ár. A hotel azonban állta a szavát: fontosabb volt számára a presztízse, mint az a közel huszonöt millió forint, amit az "akción" vesztett. - Magyarországon ez nem így történik - kommentálta az esetet Kathi Attila, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője. - A bolti kereskedelemben viszonylag egyszerű a szabályozás: ott, ha egy terméken több árcédula is van, a kereskedő köteles a terméket a feltüntetett legalacsonyabb áron eladni. A turizmusban azonban érdemes kellő távolságtartással és kétkedéssel kezelni az olyan ajánlatokat, amik túl kedvezőek ahhoz, hogy igazak legyenek. Gyakran jelentkeznek nálunk panaszosok hasonló problémával, ám sajnos mi nem tehetünk semmit. A vevő vagy megrendelő legfeljebb polgári pert indíthat amiatt, hogy becsapták, de nem valószínű, hogy meg is nyeri azt, mivel a vendéglátóhely a szolgáltatás és az ellenérték közötti feltűnő értékaránytalansággal fog érvelni. Sajnos nálunk az olyan lovagias viselkedés is ritka, mint amilyen a velencei szállodáé: azokban lehet jobban megbízni, akik már nevet szereztek a szakmájukban, és bizonyítottak. (hirszerzo.hu)
Három forintért adott szobát az olasz luxusszálló
Hihetetlen mázlijuk volt azoknak, akik épp akkor kalandoztak a Velence melletti Crown Plaza luxusszálló honlapján, amikor egy szoftverhiba miatt nem negyvenezer, hanem három forintért lehetett ott szobát foglalni. A hotel ugyanis állja a szavát, és azoknak, akik a "kedvezményes" időszakban foglaltak, tényleg csak egy eurócentet kell fizetniük.

Fehér ház a kéklő tó partján – születésnapot ünnepelt a Kenese Bay Garden
Van a Balaton északi partján egy hely, amit, ha egyszer felfedez az ember, szinte biztos, hogy szeretne oda visszatérni.

Átadták az idei Aranynap-díjakat
Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott elismerést.

Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a Danubius Hotel Helia megújulásáról
A Danubius Hotel Helia – nevéhez méltóan, hiszen a „Helia” a Naphoz kötődőt jelenti – fénylő pont a főváros szállodai kínálatában.

Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában
Négy magyarországi szálláshellyel bővül a szállodalánc.

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny
Mintegy 2700 palack bor versenyez.

Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája
Az ötcsillag superior minősítésű hotel 285 szobájában több mint 600 vendéget tud fogadni.

Turisztikai fejlesztés Nógrádban
Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen
A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén
Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.