Az Intercontinental Csoporthoz tartozó szálloda átlagosan negyvenezer forintnak megfelelő eurót kér egy éjszakáért. Épp ezért lepődtek meg azok, akik nemrég a honlapon azt látták, hogy egy eurócentért, vagyis három forintért lehet szobát foglalni. Néhány óra alatt ezernégyszáz turista kapott az alkalmon, és kötötte le szállását. Mint kiderült: a szobarendelő rendszer szoftverhibája miatt került ki az internetre az elképesztő ár. A hotel azonban állta a szavát: fontosabb volt számára a presztízse, mint az a közel huszonöt millió forint, amit az "akción" vesztett. - Magyarországon ez nem így történik - kommentálta az esetet Kathi Attila, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője. - A bolti kereskedelemben viszonylag egyszerű a szabályozás: ott, ha egy terméken több árcédula is van, a kereskedő köteles a terméket a feltüntetett legalacsonyabb áron eladni. A turizmusban azonban érdemes kellő távolságtartással és kétkedéssel kezelni az olyan ajánlatokat, amik túl kedvezőek ahhoz, hogy igazak legyenek. Gyakran jelentkeznek nálunk panaszosok hasonló problémával, ám sajnos mi nem tehetünk semmit. A vevő vagy megrendelő legfeljebb polgári pert indíthat amiatt, hogy becsapták, de nem valószínű, hogy meg is nyeri azt, mivel a vendéglátóhely a szolgáltatás és az ellenérték közötti feltűnő értékaránytalansággal fog érvelni. Sajnos nálunk az olyan lovagias viselkedés is ritka, mint amilyen a velencei szállodáé: azokban lehet jobban megbízni, akik már nevet szereztek a szakmájukban, és bizonyítottak. (hirszerzo.hu)
Három forintért adott szobát az olasz luxusszálló
Hihetetlen mázlijuk volt azoknak, akik épp akkor kalandoztak a Velence melletti Crown Plaza luxusszálló honlapján, amikor egy szoftverhiba miatt nem negyvenezer, hanem három forintért lehetett ott szobát foglalni. A hotel ugyanis állja a szavát, és azoknak, akik a "kedvezményes" időszakban foglaltak, tényleg csak egy eurócentet kell fizetniük.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal
Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be
A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában
Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában
Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként
A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek
A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak
A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand
Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának
Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe
A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Interjú
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal
Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”
A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban
A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?