A Rubicon felmérése szerint, mely a Marriott, a Hilton vagy a Hyatt áraival mérte össze az online irodákat, az Expedia, Orbitz vagy a Priceline oldalakon a szobaárakátlagosan 31 dollárral, vagy 22 százalékkal olcsóbbak a szállodaláncok hivatalos weboldalain elérhetőnél. Ezek az oldalak nyújtották az online foglalások 9,1 százalékát a legutóbbi negyedévben. Viszont csak az online utazási irodák tapasztaltak visszaesést a hotel vállalatoktól kapott munkákból.
A visszaesés akkor indult amikor a hotel szolgáltatók elkezdték emelni a napi átlagos árakat, ami most nagyjából 99 dollár. Még a kedvezményes szobák ára is 4 százalékkal emelkedett a tavalyi utolsó negyedévhez képest. Azoknak az üzletembereknek, akik amúgy is inkább hagyományos módon foglalnak szobát, ezek a változások nem olyan feltűnőek, de az átlagos utazóközönség megérzi.
Amíg rosszabbak voltak a gazdasági körülmények, a nagy szállodaláncok előszeretettel alkalmazták az online ügynökségeket, nagyjából 25 százalékban értékesítettek rajtuk keresztül, hiszen az általuk biztosított kedvezményekkel több látogatót tudtak megnyerni. Most azonban, hogy fellendülőben van a gazdaság, változott a helyzet. A Marriott például, ami 3600 hotelt működtet világszerte, 5,6 százalékos növekedést tapasztalt az első negyedévben. Ők a saját webhelyükön fejlesztették a szobafoglalási szolgáltatást, de azt mondják továbbra is fenntartják a kapcsolatot az online ügynökségekkel. A céljuk azonban már nem az eladások növelése, hanem azok optimalizálása. Úgy látják ezekkel a cégekkel együttműködve tudnak egy minél szélesebb körű vendégkört létrehozni. (www.digbiz.hu)