Közel 60 szállodát fejlesztenek a következő három évben

Itt a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének legfrissebb elemzése a szeptemberi ágazati eredményekről és egy melléklet az elkövetkező évek szállodafejlesztéseiről.

Szállodáink szeptemberi eredményeit a fővárosi hotelek kiemelkedő teljesítménye határozta meg. Ebben a hónapban a fővárosi szállodák forgalma 10,7%-kal, a fővároson kívülieké 9,6%-kal, a balatoniaké 7,2%-kal múlta felül a tavalyit.

Szeptemberben Budapesten a szállodák kihasználtsága 86,6%, a bruttó átlag szobaár 32.015 ft, a bruttó revpar 27.726 ft volt. az előbbi 13,2%-kal, az utóbbi 14,1%-kal múlta felül a tavalyit. Szeptember végéig a hazai szállodák teljesítményét főleg az erős belföldi kereslet húzta. Ezt igazolja, hogy országos szinten a belföldi vendégéjszakák száma 4%-kal, a külföldieké 2,2%-kal, Budapesten a belföldi 14,5%-kal, a külföldi 2,3%-kal volt nagyobb a tavalyinál. Ugyanezt mutatja a forgalom alakulása is. A szállodák összes árbevétele január- szeptember között Budapesten 7,3%-kal, a fővároson kívüli szállodáinkban 10,3%-kal, a balatoni régióban 10,7%-kal múlta felül a bázist.

A balatoni régió szállodáinak mutatószámai szeptemberben is kedvezően alakultak. A szállodák összes árbevétele 7,2%-kal nagyobb volt a múlt évinél annak ellenére, hogy a külföldi vendégéjszakák száma 5,8-kal csökkent 2017 szeptemberéhez hasonlítva.

A meghatározó külföldi pacok közül ebben a hónapban csökkent a vendégéjszakák száma csehországból 9,5%-kal, Oroszországból 10,9%-kal, Németországból 3,5%-kal.

Azt is meg kell jegyezni, hogy az erős belföldi kereslet ellenére a SZÉP Kártya forgalom szállodáinkban szeptember végéig 1,3%-kal elmaradt a tavalyitól.

Január – szeptember között legfontosabb beutazó piacainkról átlagot meghaladó növekedés mutatkozott Spanyolországból (+13,3%), az Egyesült Államokból (+9,6%), Romániából (+6,6%) Csehországból (+4,2%). Visszaesés volt Lengyelországból (-7,3%), Ausztriából (-1,8%), Oroszországból (-0,2%). 2018 első kilenc hónapjában a magyarországi szállodákban jelentkező külföldi vendégéjszakák 77,2%-a Európából, 12,9%-a Ázsiából, 8,5%-a Amerikából, 1,4%-a Ausztráliából és Afrikából érkezett.

Az európai országokból 0,4%, az Európai Unióból 0,5%, Ázsiából 11,8% volt a növekedés. Utóbbi főleg a 17,6% kínai, 16,1% dél-koreai, 18,3% izraeli vendégéjszaka szám bővülésnek köszönhető.

A szállodai kategóriák között revparban – egy kiadható szobára jutó szállásdíjbevétel – szeptember végéig országos szinten az 5*-osok teljesítettek a legjobban +4,6% növekedéssel. A szállodai vendégéjszakák száma – a Dél–dunántúli régió kivételével – mindenütt nőtt, a legnagyobb mértékben +7%-kal Dél–Alföldön. Dél- Dunántúlon 1,7% csökkenés mutatkozott.

2018 első kilenc hónapjában országos szinten összesen 7 hotel nyílt meg 358 szobával, ebből 4 db Budapesten 287 szobával, 3 vidéken 71 szobával.

A részletes elemzést és a szállodafejlesztéseket a csatolmányokban találják.

 

Forrás: Vendég & Hotel


Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?