Különös dolgoknak lehetünk tanúi most a kínai szállodákban

A hotelek foglaltsága sok helyütt egyszámjegyűre csökkent, sok szállodát bezártak, ahol még maradt némi forgalom, ott emeletek lezárásával és a személyzet egy részének szabadságolásával csökkentik a költségeket. A Marriott kínai szállodáiban viszont az elmúlt egy hétben 15-ről 20 százalékra nőtt a foglaltság, írja a portfolio.hu hírportálon a KPMG szakértője.

A világ szintű leállás a turizmus területén okozta károk messze meghaladják a World Trade Center támadás utáni, vagy a Lehman csőd utáni szintet, sőt Arne Sorenson, a Marriott vezérigazgatója szerint a kettő együtt sem okozott olyan kárt a szektornak, mint a koronavírus két hónap alatt. A szállodák foglaltsága több mint 90 százalékot esett az előző év ugyanezen időszakához képest, írja a portfolio.hu hírportál.

Az STR március 16. és 23. közötti adatai szerint Csehországban 96, Olaszországban 96, Görögországban 94, Ausztriában 93, Lengyelországban 91, Romániában 91, Izraelben 91, Bulgáriában 91 Magyarországon 90, Szerbiában pedig 90 százalékkal csökkent a foglaltság.

Helyzet az ötcsillagos láncoknál

A világszerte 7300 szállodát és benne 560 ezer szobát üzemeltető Marriott 75 százalékos forgalom visszaesésről számolt be, és a vezérigazgató szerint több olyan hoteljük is lesz, amit nem tudnak újra megnyitni akkor sem, ha véget ér a válság. A lánc az Egyesült Államokban több tízezer backoffice dolgozót küldött 60-90 napos szabadságra.

Hasonló intézkedéseket vezetett be az InterContinental Hotel Group, amely 5900 szállodájában 900 ezer szobát üzemeltet. Az IHG Revpar mutatója márciusban több, mint 60 százalékot csökkent, a járvány által kiemelten érintett területeken ennél is nagyobb lehet a visszaesés. Hasonló intézkedéseket hozott a Hyatt is, amely világszerte 875 szállodát és közel 200 ezer szállodai szobát üzemeltet.

Általános megoldássá vált, hogy a láncok lecsökkentik, vagy átmeneti időre akár le is nullázzák a felsővezetők fizetését, és az így megtakarított összeget a dolgozókat megsegítő alapba utalják, vagy ebből tartják fenn az alkalmazottak egészségbiztosításait. Ez mindhárom fent említett cégnél megtörtént.

Munkaerőhelyzet

Ami a munkaerő csökkentést illeti, a legtöbb lánc a munkaidő csökkentésével, vagy a részmunkaidős foglalkoztatással próbálkozik, de ez általában gondosan a saját alkalmazottakról szól, a híradásokban kevés szó esik, hogy mi történik a kölcsönzött munkaerővel.

A részmunkaidő mellett a nagy láncok komoly energiákat fektetnek a megmaradó dolgozók képzésébe. Magas foglaltság mellett a képzések általában munkaszervezési gondokkal járnak, ez most természetesen nem áll fenn. Más kérdés, hogy a láncok – egyfajta belső javadalmazásként – a különböző tréningeket általában utazásokkal kötik egybe, most ilyesmiről nyilván szó sem lehet, tehát ezek a képzések a szokásosnál némiképp fapadosabb keretek között zajlanak.

Hirdetések

Minden lánc minimálisra csökkentette a média és a hirdetési aktivitását. Az Egyesült Államokban március első 3 hetében 13,6 millió dollár értékben hirdettek a szállodák, ez az utolsó héten már csak 1,9 millió volt, és könnyen lehet, hogy ha a korábban megkötött szerződések ezt engedték volna, ennyit sem hirdetett volna a szektor.

Foglaltság

Általános szabályként elmondható, hogy a vendégek gyorsan reagálnak a rossz hírekre, azonban tény, hogy gyorsan is felejtenek. A turizmussal partner iparágak, így mindenekelőtt a nemzetközi repülés is képes gyorsan kiheverni egy-egy sokkot, ahogyan az történt a 9/11 után is.

Kínában a helyzet változóban van

A Marriott-lánc kínai szállodáiban a foglalás egy hét alatt 15-ről 20 százalékra emelkedett, míg az IHG 178 kínai szállodájából a hétvégén már csak 60 volt zárva, az újranyitottakban pedig, kis mértékben ugyan, de folyamatosan emelkedik a forgalom.

Március közepétől az ország legnépszerűbb turisztikai attrakciói is újra látogathatók, igaz a napi látogatószám még korlátozott. Kínában a szállodák 87 százaléka már kinyitott, és a foglaltsági szintek lassú ütemben ugyan, de növekedésnek indultak (25% körüli), hasonló tapasztalható Szingapúrban és Dél-Koreában is, azonban tény, szinte kizárólag a belföldi turizmus indult meg ezekben az országokban

Forrás: portfolio.hu / KPMG


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.