Matrac, zuhany, wifi – ennyi ma elég?

Szakmai kerekasztal beszélgetést kísérhettünk figyelemmel október 15-én, a River Diva rendezvényhajó avatása keretében - az új rendezvényhelyszín az A38-as hajó mellett áll a Dunán –, ahová a hajómonstrum új koncepciójának megálmodója és tervezője, Radnóczy Eszter belsőépítész meghívására kísérhettük figyelemmel a szakmai rendezvényt.

Eszter először bemutatta azt a legújabb munkáját, ahol mindannyian tartózkodtunk, és amelyet ő

organikus projektnek nevezett, azt is rögtön megindokolta, miért.

Azért, hangzott el, mert ennél a feladatánál nagyon szorosan kellett, és szerencsére lehetett is, együttműködni a megrendelővel, ugyanis még sohasem volt olyan feladata, amelynek során

egy mozgó acélmonstrumot kellett kellemesen vonzó corporate környezetté átalakítania.

Hajóbejárásra is volt mód közösen a tervezővel, előtte azonban az a szakmai program következett, ami miatt valójában érkeztünk:

First impression – avagy hol tart ma a szállodadesign?

címmel szakmai beszélgetés zajlott hazai vezető szállodai szakértők közreműködésével. Patai Gabriella Design Director (Accor Eastern Europe, Greece & Malta), Flesch Tamás GM (Continental Group Hospitality Management Company), Horváth Anikó MBA, General Manager (Mystery Hotel Budapest) Moskovits Pál, Asset Management Director (Biggeorge Property) és Radnóczy Eszter belsőépítész, a programot szervező este'r partners alapítója foglaltak helyet a pódiumon.

A kerekasztal résztvevői / Forrás: Radnóczy Eszter/Facebook
A kerekasztal résztvevői / Forrás: Radnóczy Eszter/Facebook

A szakmai kerekasztal során szó esett az első benyomás fontosságáról (ne legyen szokványos a belső tér), és abban mindannyian egyetértettek a szakértők, hogy

manapság nem a szállodai szobára, hanem a közösségi terekre kell a legtöbb figyelmet fordítani (és anyagi ráfordítást nem sajnálni), mert az első benyomás mindent visz az érkező vendégek szempontjából.

A befektetői oldalról is érkezett e kérdés kapcsán vélemény (Biggeorge Property). Az hangzott el, hogy időt, pénzt sosem sajnálnak, ha szállodai projektbe fognak, bár tény, cégük fő profilja az ingatlanfejlesztési beruházásokon belül a lakások építése, ami egész más műfaj, mint egy hotelt felépíteni.

Tény, hogy tervezői oldalról

budgetkövetőnek kell lenni 

- ebben mindannyian megegyeztek, és az is elhangzott, hogy a hospitality designer pótolható és kiváltható - mint ahogy volt is erre példa nem egy esetben.

Fontos még a mai világban, tudtuk meg, hogy

a design mindig instakompatibilis legyen,

és azt elmondták a meghívott szakértők, hogy régente úgy 7-8 évente elég volt egy szálloda megjelenését felfrissíteni, ma azonban már elvárás, hogy ez kb. 2-3 évente valósuljon meg.

A programot szervező Ester's partner iroda vezetője, mellette Flesch Tamás / Forrás: Radnóczy Eszter/Facebook
A programot szervező Ester's partner iroda vezetője, mellette Flesch Tamás / Forrás: Radnóczy Eszter/Facebook

Ne legyen öncélú egy ház designja,

állapították meg egyöntetüen a szakértők, és abban is megegyeztek, hogy a

matrac, zuhany, wifi megoldás ma már nem elég.

Izgalmas közösségi tereket kell alkotni, visszafogott megjelenésű szobákkal, és a fenntarthatóság elve is manapság szinte mindenütt elvárás.

Tudatosak ma a vendégek, a storytelling is nagy vonzerő, és azt hallottuk a jelenlegi MSZÉSZ-elnöki pozíciót betöltő szakembertől még a kerekasztal megbeszélés végén:

a luxusturista ma már ne legyen a budapesti turistaváró koncepció fókuszában, hiszen nem rendelkezik az ehhez szükséges infrasturuktúrával Budapest,

hanem ehelyett olyan általános szállodai koncepció szükséges, amelynek során sokkal szélesebb rétegből merít vendégkört a hotel szegmens, azaz sokféle, akár alacsonyabb, kár középkategóriájú vagy magasababb költéssel rendelkező turista érkezhet hozzánk vendégként.

 

 

 

 

 

 

 

 


Átadták az idei Aranynap-díjakat

Átadták az idei Aranynap-díjakat 

Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott elismerést.
Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a Hotel Helia megújulásáról

Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a Hotel Helia megújulásáról 

A Danubius Hotel Helia – nevéhez méltóan, hiszen a „Helia” a Naphoz kötődőt jelenti – fénylő pont a főváros szállodai kínálatában.
Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában

Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában 

Négy magyarországi szálláshellyel bővül a szállodalánc.
Megkezdődött a 44. Országos Borverseny

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny 

Mintegy 2700 palack bor versenyez.
Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája

Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája 

Az ötcsillag superior minősítésű hotel 285 szobájában több mint 600 vendéget tud fogadni.
Turisztikai fejlesztés Nógrádban

Turisztikai fejlesztés Nógrádban 

Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.
Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken 

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.
Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén  

Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.
MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly 

Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.