Matrac, zuhany, wifi – ennyi ma elég?

Szakmai kerekasztal beszélgetést kísérhettünk figyelemmel október 15-én, a River Diva rendezvényhajó avatása keretében - az új rendezvényhelyszín az A38-as hajó mellett áll a Dunán –, ahová a hajómonstrum új koncepciójának megálmodója és tervezője, Radnóczy Eszter belsőépítész meghívására kísérhettük figyelemmel a szakmai rendezvényt.

Eszter először bemutatta azt a legújabb munkáját, ahol mindannyian tartózkodtunk, és amelyet ő

organikus projektnek nevezett, azt is rögtön megindokolta, miért.

Azért, hangzott el, mert ennél a feladatánál nagyon szorosan kellett, és szerencsére lehetett is, együttműködni a megrendelővel, ugyanis még sohasem volt olyan feladata, amelynek során

egy mozgó acélmonstrumot kellett kellemesen vonzó corporate környezetté átalakítania.

Hajóbejárásra is volt mód közösen a tervezővel, előtte azonban az a szakmai program következett, ami miatt valójában érkeztünk:

First impression – avagy hol tart ma a szállodadesign?

címmel szakmai beszélgetés zajlott hazai vezető szállodai szakértők közreműködésével. Patai Gabriella Design Director (Accor Eastern Europe, Greece & Malta), Flesch Tamás GM (Continental Group Hospitality Management Company), Horváth Anikó MBA, General Manager (Mystery Hotel Budapest) Moskovits Pál, Asset Management Director (Biggeorge Property) és Radnóczy Eszter belsőépítész, a programot szervező este'r partners alapítója foglaltak helyet a pódiumon.

A kerekasztal résztvevői / Forrás: Radnóczy Eszter/Facebook
A kerekasztal résztvevői / Forrás: Radnóczy Eszter/Facebook

A szakmai kerekasztal során szó esett az első benyomás fontosságáról (ne legyen szokványos a belső tér), és abban mindannyian egyetértettek a szakértők, hogy

manapság nem a szállodai szobára, hanem a közösségi terekre kell a legtöbb figyelmet fordítani (és anyagi ráfordítást nem sajnálni), mert az első benyomás mindent visz az érkező vendégek szempontjából.

A befektetői oldalról is érkezett e kérdés kapcsán vélemény (Biggeorge Property). Az hangzott el, hogy időt, pénzt sosem sajnálnak, ha szállodai projektbe fognak, bár tény, cégük fő profilja az ingatlanfejlesztési beruházásokon belül a lakások építése, ami egész más műfaj, mint egy hotelt felépíteni.

Tény, hogy tervezői oldalról

budgetkövetőnek kell lenni 

- ebben mindannyian megegyeztek, és az is elhangzott, hogy a hospitality designer pótolható és kiváltható - mint ahogy volt is erre példa nem egy esetben.

Fontos még a mai világban, tudtuk meg, hogy

a design mindig instakompatibilis legyen,

és azt elmondták a meghívott szakértők, hogy régente úgy 7-8 évente elég volt egy szálloda megjelenését felfrissíteni, ma azonban már elvárás, hogy ez kb. 2-3 évente valósuljon meg.

A programot szervező Ester's partner iroda vezetője, mellette Flesch Tamás / Forrás: Radnóczy Eszter/Facebook
A programot szervező Ester's partner iroda vezetője, mellette Flesch Tamás / Forrás: Radnóczy Eszter/Facebook

Ne legyen öncélú egy ház designja,

állapították meg egyöntetüen a szakértők, és abban is megegyeztek, hogy a

matrac, zuhany, wifi megoldás ma már nem elég.

Izgalmas közösségi tereket kell alkotni, visszafogott megjelenésű szobákkal, és a fenntarthatóság elve is manapság szinte mindenütt elvárás.

Tudatosak ma a vendégek, a storytelling is nagy vonzerő, és azt hallottuk a jelenlegi MSZÉSZ-elnöki pozíciót betöltő szakembertől még a kerekasztal megbeszélés végén:

a luxusturista ma már ne legyen a budapesti turistaváró koncepció fókuszában, hiszen nem rendelkezik az ehhez szükséges infrasturuktúrával Budapest,

hanem ehelyett olyan általános szállodai koncepció szükséges, amelynek során sokkal szélesebb rétegből merít vendégkört a hotel szegmens, azaz sokféle, akár alacsonyabb, kár középkategóriájú vagy magasababb költéssel rendelkező turista érkezhet hozzánk vendégként.

 

 

 

 

 

 

 

 


Elismerték a Mercure Debrecen fenntarthatósági koncepcióját

Elismerték a Mercure Debrecen fenntarthatósági koncepcióját 

A négycsillagos szálloda kiemelt hangsúlyt fektet a fenntarthatóságra, így például a környezettudatos anyaghasználat, az energiatakarékosság és a hulladékkezelés is kulcskérdés a hotel számára.
Tokaj különleges adottságú tophotele rózsaszínbe öltözött

Tokaj különleges adottságú tophotele rózsaszínbe öltözött 

A Minaro Hotel Tokaj MGallery rózsaszínre váltott a mellrák elleni küzdelem jegyében.
Ki legyen az Év Fiatal Szállodása? Elindult a közönségszavazás!

Ki legyen az Év Fiatal Szállodása? Elindult a közönségszavazás! 

Mutatjuk, kikre lehet voksolni október 27-ig.
Az Airbnb éves átalányadóját Budapesten a négyszeresére emelik

Az Airbnb éves átalányadóját Budapesten a négyszeresére emelik 

Indul a társadalmi egyeztetés a fővárosi Airbnb-szabályozásról, de az éves átalányadó megemelését valamint a két évre szóló moratóriumot már bejelentették.
Szallas.hu: friss adatok az őszi szünet előfoglalási számairól

Szallas.hu: friss adatok az őszi szünet előfoglalási számairól 

Kilenc százalékkal nőtt az előfoglalások száma a tavalyi őszi szünethez képest.
Napelemek egy budapesti hostel tetején: váratlanul rövid a megtérülési idő

Napelemek egy budapesti hostel tetején: váratlanul rövid a megtérülési idő 

A budapesti a&o Hostel nemrégiben jelentős lépést tett a fenntarthatóság felé azáltal, hogy befejezte egy korszerű napelemrendszer telepítését.
Üzleti utazókat is vár főszezonon kívül az ötcsillagos balatoni gyerekhotel

Üzleti utazókat is vár főszezonon kívül az ötcsillagos balatoni gyerekhotel 

A balatoni térség egész éves látogatottságának bővítésére, és az üzleti utazók megszólítására törekszik a Szántódon található ötcsillagos ház.
Új Sales szervezet a Danubius Hotelsnél

Új Sales szervezet a Danubius Hotelsnél 

A Danubius Hotels az új piaci kihívásokra reagálva újraszervezte értékesítési területét, amelynek élére Bánfi Katát nevezte ki, Director of Sales pozícióba.
Magyar szállodákat, éttermeket díjaztak a világ neves wellness és kulináris versenyén

Magyar szállodákat, éttermeket díjaztak a világ neves wellness és kulináris versenyén 

Bejelentette 2024-es év nyerteseit a World Culinary Awards és a World Spa Awards.
Új megoldás a vendégvélemények kezelésére

Új megoldás a vendégvélemények kezelésére 

A SurvAI AI-alapú szoftveres megoldással minden eddiginél gyorsabban növelhető a vendégelégedettség.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.