Matrac, zuhany, wifi – ennyi ma elég?

Szakmai kerekasztal beszélgetést kísérhettünk figyelemmel október 15-én, a River Diva rendezvényhajó avatása keretében - az új rendezvényhelyszín az A38-as hajó mellett áll a Dunán –, ahová a hajómonstrum új koncepciójának megálmodója és tervezője, Radnóczy Eszter belsőépítész meghívására kísérhettük figyelemmel a szakmai rendezvényt.

Eszter először bemutatta azt a legújabb munkáját, ahol mindannyian tartózkodtunk, és amelyet ő

organikus projektnek nevezett, azt is rögtön megindokolta, miért.

Azért, hangzott el, mert ennél a feladatánál nagyon szorosan kellett, és szerencsére lehetett is, együttműködni a megrendelővel, ugyanis még sohasem volt olyan feladata, amelynek során

egy mozgó acélmonstrumot kellett kellemesen vonzó corporate környezetté átalakítania.

Hajóbejárásra is volt mód közösen a tervezővel, előtte azonban az a szakmai program következett, ami miatt valójában érkeztünk:

First impression – avagy hol tart ma a szállodadesign?

címmel szakmai beszélgetés zajlott hazai vezető szállodai szakértők közreműködésével. Patai Gabriella Design Director (Accor Eastern Europe, Greece & Malta), Flesch Tamás GM (Continental Group Hospitality Management Company), Horváth Anikó MBA, General Manager (Mystery Hotel Budapest) Moskovits Pál, Asset Management Director (Biggeorge Property) és Radnóczy Eszter belsőépítész, a programot szervező este'r partners alapítója foglaltak helyet a pódiumon.

A kerekasztal résztvevői / Forrás: Radnóczy Eszter/Facebook
A kerekasztal résztvevői / Forrás: Radnóczy Eszter/Facebook

A szakmai kerekasztal során szó esett az első benyomás fontosságáról (ne legyen szokványos a belső tér), és abban mindannyian egyetértettek a szakértők, hogy

manapság nem a szállodai szobára, hanem a közösségi terekre kell a legtöbb figyelmet fordítani (és anyagi ráfordítást nem sajnálni), mert az első benyomás mindent visz az érkező vendégek szempontjából.

A befektetői oldalról is érkezett e kérdés kapcsán vélemény (Biggeorge Property). Az hangzott el, hogy időt, pénzt sosem sajnálnak, ha szállodai projektbe fognak, bár tény, cégük fő profilja az ingatlanfejlesztési beruházásokon belül a lakások építése, ami egész más műfaj, mint egy hotelt felépíteni.

Tény, hogy tervezői oldalról

budgetkövetőnek kell lenni 

- ebben mindannyian megegyeztek, és az is elhangzott, hogy a hospitality designer pótolható és kiváltható - mint ahogy volt is erre példa nem egy esetben.

Fontos még a mai világban, tudtuk meg, hogy

a design mindig instakompatibilis legyen,

és azt elmondták a meghívott szakértők, hogy régente úgy 7-8 évente elég volt egy szálloda megjelenését felfrissíteni, ma azonban már elvárás, hogy ez kb. 2-3 évente valósuljon meg.

A programot szervező Ester's partner iroda vezetője, mellette Flesch Tamás / Forrás: Radnóczy Eszter/Facebook
A programot szervező Ester's partner iroda vezetője, mellette Flesch Tamás / Forrás: Radnóczy Eszter/Facebook

Ne legyen öncélú egy ház designja,

állapították meg egyöntetüen a szakértők, és abban is megegyeztek, hogy a

matrac, zuhany, wifi megoldás ma már nem elég.

Izgalmas közösségi tereket kell alkotni, visszafogott megjelenésű szobákkal, és a fenntarthatóság elve is manapság szinte mindenütt elvárás.

Tudatosak ma a vendégek, a storytelling is nagy vonzerő, és azt hallottuk a jelenlegi MSZÉSZ-elnöki pozíciót betöltő szakembertől még a kerekasztal megbeszélés végén:

a luxusturista ma már ne legyen a budapesti turistaváró koncepció fókuszában, hiszen nem rendelkezik az ehhez szükséges infrasturuktúrával Budapest,

hanem ehelyett olyan általános szállodai koncepció szükséges, amelynek során sokkal szélesebb rétegből merít vendégkört a hotel szegmens, azaz sokféle, akár alacsonyabb, kár középkategóriájú vagy magasababb költéssel rendelkező turista érkezhet hozzánk vendégként.

 

 

 

 

 

 

 

 


SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.