Eszter először bemutatta azt a legújabb munkáját, ahol mindannyian tartózkodtunk, és amelyet ő
organikus projektnek nevezett, azt is rögtön megindokolta, miért.
Azért, hangzott el, mert ennél a feladatánál nagyon szorosan kellett, és szerencsére lehetett is, együttműködni a megrendelővel, ugyanis még sohasem volt olyan feladata, amelynek során
egy mozgó acélmonstrumot kellett kellemesen vonzó corporate környezetté átalakítania.
Hajóbejárásra is volt mód közösen a tervezővel, előtte azonban az a szakmai program következett, ami miatt valójában érkeztünk:
First impression – avagy hol tart ma a szállodadesign?
címmel szakmai beszélgetés zajlott hazai vezető szállodai szakértők közreműködésével. Patai Gabriella Design Director (Accor Eastern Europe, Greece & Malta), Flesch Tamás GM (Continental Group Hospitality Management Company), Horváth Anikó MBA, General Manager (Mystery Hotel Budapest) Moskovits Pál, Asset Management Director (Biggeorge Property) és Radnóczy Eszter belsőépítész, a programot szervező este'r partners alapítója foglaltak helyet a pódiumon.
A szakmai kerekasztal során szó esett az első benyomás fontosságáról (ne legyen szokványos a belső tér), és abban mindannyian egyetértettek a szakértők, hogy
manapság nem a szállodai szobára, hanem a közösségi terekre kell a legtöbb figyelmet fordítani (és anyagi ráfordítást nem sajnálni), mert az első benyomás mindent visz az érkező vendégek szempontjából.
A befektetői oldalról is érkezett e kérdés kapcsán vélemény (Biggeorge Property). Az hangzott el, hogy időt, pénzt sosem sajnálnak, ha szállodai projektbe fognak, bár tény, cégük fő profilja az ingatlanfejlesztési beruházásokon belül a lakások építése, ami egész más műfaj, mint egy hotelt felépíteni.
Tény, hogy tervezői oldalról
budgetkövetőnek kell lenni
- ebben mindannyian megegyeztek, és az is elhangzott, hogy a hospitality designer pótolható és kiváltható - mint ahogy volt is erre példa nem egy esetben.
Fontos még a mai világban, tudtuk meg, hogy
a design mindig instakompatibilis legyen,
és azt elmondták a meghívott szakértők, hogy régente úgy 7-8 évente elég volt egy szálloda megjelenését felfrissíteni, ma azonban már elvárás, hogy ez kb. 2-3 évente valósuljon meg.
Ne legyen öncélú egy ház designja,
állapították meg egyöntetüen a szakértők, és abban is megegyeztek, hogy a
matrac, zuhany, wifi megoldás ma már nem elég.
Izgalmas közösségi tereket kell alkotni, visszafogott megjelenésű szobákkal, és a fenntarthatóság elve is manapság szinte mindenütt elvárás.
Tudatosak ma a vendégek, a storytelling is nagy vonzerő, és azt hallottuk a jelenlegi MSZÉSZ-elnöki pozíciót betöltő szakembertől még a kerekasztal megbeszélés végén:
a luxusturista ma már ne legyen a budapesti turistaváró koncepció fókuszában, hiszen nem rendelkezik az ehhez szükséges infrasturuktúrával Budapest,
hanem ehelyett olyan általános szállodai koncepció szükséges, amelynek során sokkal szélesebb rétegből merít vendégkört a hotel szegmens, azaz sokféle, akár alacsonyabb, kár középkategóriájú vagy magasababb költéssel rendelkező turista érkezhet hozzánk vendégként.