Nehezen gyógyulnak a hamis szállodai értékelések ütötte sebek

Az Európai Unió turisztikai miniszterei osztrák kezdeményezésre, napirendre vették a hamis szállodai értékeléseket. A megkérdezett turisztikai szakértők szerint a probléma bizonyosan csak nagy nehézségek árán lesz megoldható.

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90 százalékát befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis online értékelésekkel, beleértve mindent, a véleményzsarolástól az indokolatlan rágalmazásig és az érdemtelen túlértékelésig – hívja fel a figyelmet a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége - az Economx cikkéből idézünk.

Fotó: depositphotos.com
Fotó: depositphotos.com

A Which? fogyasztóvédelmi weboldal korábban megvizsgálta a hamis vélemények elterjedtségét a Tripadvisoron. Ez azért volt fontos útmutató, mert a világ legnagyobb utazási platformját havonta félmilliárdnyian használják, az amerikai cég pedig 2022-ben 1,49 milliárd dolláros bevételre tett szert a véleményekből. Csaknem 250 ezer véleményt vizsgáltak meg. Azt írták, hogy jelentős gyanús véleményezési tevékenységet fedeztek fel több jól ismert hotelnél.

Az ausztriai szállodások és vendéglátók szakmai érdekképviseltét ellátó gazdasági kamara (WKO) nemrégiben felmérést végzett tagjai körében az online vendégelégedettség mérések hitelességét illetően. Kovács Balázs, a GD Consulting bécsi turisztikai tanácsadó iroda szakértője szerint a 3300 visszajelzés alapján megállapítható, hogy a turisztikai szektor területén tevékenykedő vállalkozások közel 80 százalékát érte már szándékos hitelrontás anonim online visszajelzések alapján. A válaszadók 96 százaléka konkrét hatósági fellépést sürget a hitelrontó, anonim értékelések megakadályozása, illetve kiszűrése érdekében.

Az Európai Bizottság a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságokkal közösen jelentést készített a weboldalakon található értékelések apropóján, kiderült, az összes tagállamban rossz a helyzet, az értékelések többsége, 55 százaléka félrevezető és sérti az uniós jogot. (A felmérésben Izland és Norvégia is részt vett.) Az ellenőrök 223 nagyobb webhelyet világítottak át, melyek közül 104 nem tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogyan gyűjtik és dolgozzák fel a véleményeket. Csupán 84 weboldal tette elérhetővé az ilyen információkat a fogyasztók számára saját felületén, a többi oldal pedig apró betűkkel említette, többnyire a jogi feltételek között.

Kiss Róbert Richárd, turisztikai szakértő szerint kérdés nagyon nehezen kezelhető, akad olyan elképzelés, hogy csak valódi néven lehessen értékelni, ez viszont technikai, adatvédelmi szempontok, valamint a szólásszabadság miatt megoldhatatlannak tűnik.

Az már előre lépés, ha a nagy foglalási platformokon (Booking.com, az Ázsiában különösen népszerű Agoda.com, vagy nálunk a szallas.hu) csak olyan értékelhet, aki rajtuk keresztül foglalt. Ráadásul a cégeknek is érdeke, hogy az információk relevánsak legyenek, valósak legyenek, hiszen az utazni vágyó így legközelebb is rajtuk keresztül foglal.


Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.
Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban

Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban 

A Szallas.hu legfrissebb adatai szerint.
Kastélyszállodások éves találkozója az alsópetényi Prónay-kastélyban

Kastélyszállodások éves találkozója az alsópetényi Prónay-kastélyban 

Sikeresen lezajlott a Magyar Kastélyszállodák és Történelmi Épületek Szövetségének éves közgyűlése.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.