Nehezen gyógyulnak a hamis szállodai értékelések ütötte sebek

Az Európai Unió turisztikai miniszterei osztrák kezdeményezésre, napirendre vették a hamis szállodai értékeléseket. A megkérdezett turisztikai szakértők szerint a probléma bizonyosan csak nagy nehézségek árán lesz megoldható.

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90 százalékát befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis online értékelésekkel, beleértve mindent, a véleményzsarolástól az indokolatlan rágalmazásig és az érdemtelen túlértékelésig – hívja fel a figyelmet a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége - az Economx cikkéből idézünk.

Fotó: depositphotos.com
Fotó: depositphotos.com

A Which? fogyasztóvédelmi weboldal korábban megvizsgálta a hamis vélemények elterjedtségét a Tripadvisoron. Ez azért volt fontos útmutató, mert a világ legnagyobb utazási platformját havonta félmilliárdnyian használják, az amerikai cég pedig 2022-ben 1,49 milliárd dolláros bevételre tett szert a véleményekből. Csaknem 250 ezer véleményt vizsgáltak meg. Azt írták, hogy jelentős gyanús véleményezési tevékenységet fedeztek fel több jól ismert hotelnél.

Az ausztriai szállodások és vendéglátók szakmai érdekképviseltét ellátó gazdasági kamara (WKO) nemrégiben felmérést végzett tagjai körében az online vendégelégedettség mérések hitelességét illetően. Kovács Balázs, a GD Consulting bécsi turisztikai tanácsadó iroda szakértője szerint a 3300 visszajelzés alapján megállapítható, hogy a turisztikai szektor területén tevékenykedő vállalkozások közel 80 százalékát érte már szándékos hitelrontás anonim online visszajelzések alapján. A válaszadók 96 százaléka konkrét hatósági fellépést sürget a hitelrontó, anonim értékelések megakadályozása, illetve kiszűrése érdekében.

Az Európai Bizottság a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságokkal közösen jelentést készített a weboldalakon található értékelések apropóján, kiderült, az összes tagállamban rossz a helyzet, az értékelések többsége, 55 százaléka félrevezető és sérti az uniós jogot. (A felmérésben Izland és Norvégia is részt vett.) Az ellenőrök 223 nagyobb webhelyet világítottak át, melyek közül 104 nem tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogyan gyűjtik és dolgozzák fel a véleményeket. Csupán 84 weboldal tette elérhetővé az ilyen információkat a fogyasztók számára saját felületén, a többi oldal pedig apró betűkkel említette, többnyire a jogi feltételek között.

Kiss Róbert Richárd, turisztikai szakértő szerint kérdés nagyon nehezen kezelhető, akad olyan elképzelés, hogy csak valódi néven lehessen értékelni, ez viszont technikai, adatvédelmi szempontok, valamint a szólásszabadság miatt megoldhatatlannak tűnik.

Az már előre lépés, ha a nagy foglalási platformokon (Booking.com, az Ázsiában különösen népszerű Agoda.com, vagy nálunk a szallas.hu) csak olyan értékelhet, aki rajtuk keresztül foglalt. Ráadásul a cégeknek is érdeke, hogy az információk relevánsak legyenek, valósak legyenek, hiszen az utazni vágyó így legközelebb is rajtuk keresztül foglal.


Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit

Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 2025. januárjában ismét meghirdette az Év Szállodája pályázatot. Mutatjuk az idei győzteseket.
Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről

Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről 

Soha rosszabb évet.
10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon

10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál”

ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál” 

Friss ibis-kutatás az idei utazási szokásokról.
Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o

Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o 

Az új szálláshely a Piazza del Duomótól 30 perc sétára található a városközpontban.
Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely

Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely 

Győztest hirdettek a négycsillagos Hotel Lycium bérbeadásának pályázatán.
Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak

Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak 

Sok pár utazással tölti idehaza is az eredetileg Angliában és Amerikában a szerelmesek ünnepeként számon tartott február 14-ét, és az azt követő hétvégét.
A budapesti Kempinski ismét ott a Forbes Travel Guide előkelő listáján

A budapesti Kempinski ismét ott a Forbes Travel Guide előkelő listáján 

A Kempinski Hotel Corvinus Budapest “négycsillagos” besorolást kapott..
Tavasszal nyit az ibis Styles hotel a debreceni reptéren

Tavasszal nyit az ibis Styles hotel a debreceni reptéren 

Ez lesz az első szálloda az ország második legforgalmasabb repülőtere, a Debreceni Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében
Év Szállodája díjátadó gála  – még lehet jelentkezni!

Év Szállodája díjátadó gála – még lehet jelentkezni!  

Február 21-én részese lehet az év egyik legexkluzívabb szállodai eseményének.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.