Stabil növekedés az Amadeusnál

Nemrég nyilvánosságra hozta az IT vállalat a 2017-es évre vonatkozó üzleti eredményeit.

1116,1 millió eurós hasznot termelt a tavalyi évben a vállalat, amely 22,5 százalékkal magasabb mint 2016-ban. A bevételek 8,5 százalékkal 4852,7 millióra nőttek, az EBIDTA, azaz a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény pedig 9,7 százalékkal 1865,1 millió euróra emelkedett.

"A légitársaságokra szakosodott IT üzletágunkban fontos mérföldkő, hogy májusban a Southwest Airlines belföldi járatainak értékesítésére az Altea termékünket kezdte használni" - magyarázta a Luis Maroto, az Amadeus elnök-vezérigazgatója. "Olyan újabb vezető légitársaságokkal is megállapodást kötöttünk mint az Air Canada, ami tovább növeli földrajzi lefedettségünket. Az Altéa és a New Skies (Navitaire) termékeink segítségével történt foglalások 57,7 százaléka Európán kívül zajlott, ami 54,1 százalékos bővülést jelent 2016-hoz képest.

Új üzletágunkkal ügyfélkörünket is sikerült bővíteni: novembertől a Premier Inn szállodavállalat is használja hoteleknek kifejlesztett IT rendszereinket, sőt ez a lánc az első, amely az Amadeus Payment megoldásokat is alkalmazza. A repülőtereket kiszolgáló IT szolgáltatásainkat igénybevevők köre is bővült: szerte a világból kezdték használni rendszerünket Franciaországtól kezde a FÁK államain és az USÁ-n át Ausztráliáig.

Disztribúciós üzletágunkban az utazási irodák repülőjegyfoglalásainak a száma minden régióban emelkedett a légiközlekedés fejlődésének és annak köszönhetően, hogy 0,6 százalékkal nőtt a piaci részesedésünk. Ázsia és a Csendes-óceáni térség, valamint Latin-Amerika mutatták a legnagyobb gyarapodást 11,4 és 10 százalékkal.

Tavaly 55 új szerződést kötöttünk, illetve újítottunk meg számos légitársasággal, köztük olyanokkal mint a TUI fly, az Air Canada, a Westjet Airlines, a Korean Air, a Delta Air Lines, és az Avianca Argentina, valamint számos diszkont légiszállítóval. Az Amadeus rendszereit már 110 low-cost illetve hibrid (a fapados és a hagyományos légitársaságok üzleti modelljét ötvöző) légitársaságnál implementálták. Ez a szegmens 9 százalékkal bővült tavaly.

A légiközlekedés és a világgazdaság pozitív kilátásait, valamint a vállalatunk teljesítményét jellemző kedvező tendenciákat vizsgálva jövőre is egészséges növekedésre számítunk" - szögezte le Luis Maroto.

Mint arról már korábban beszámoltunk, az Amadeus magyarországi részlege is pozitív eredménnyel zárta a tavalyi évet. Szula Márk, az Amadeus magyarországi vezetője, kiemelte, hogy 2017-ben 1,5 százalékkal nőtt az irodák által foglalt szegmensek száma és 9%-kal több szállásfoglalás készült Amadeus rendszerben. A cég hosszú távú együttműködési megállapodást kötött a legnagyobb helyi partnerével, a GlobeAir utazási irodával és így megtartotta piaci részesedését. Továbbra is népszerű a TOMA/Bistro foglalási rendszer, amellyel az irodák a német tour operatorok útjait foglalhatják. 16 ezer foglalással az Amadeus Magyarország a régió legnagyobb forgalmát bonyolítja.

 


Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?