Stabil növekedés az Amadeusnál

Nemrég nyilvánosságra hozta az IT vállalat a 2017-es évre vonatkozó üzleti eredményeit.

1116,1 millió eurós hasznot termelt a tavalyi évben a vállalat, amely 22,5 százalékkal magasabb mint 2016-ban. A bevételek 8,5 százalékkal 4852,7 millióra nőttek, az EBIDTA, azaz a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény pedig 9,7 százalékkal 1865,1 millió euróra emelkedett.

"A légitársaságokra szakosodott IT üzletágunkban fontos mérföldkő, hogy májusban a Southwest Airlines belföldi járatainak értékesítésére az Altea termékünket kezdte használni" - magyarázta a Luis Maroto, az Amadeus elnök-vezérigazgatója. "Olyan újabb vezető légitársaságokkal is megállapodást kötöttünk mint az Air Canada, ami tovább növeli földrajzi lefedettségünket. Az Altéa és a New Skies (Navitaire) termékeink segítségével történt foglalások 57,7 százaléka Európán kívül zajlott, ami 54,1 százalékos bővülést jelent 2016-hoz képest.

Új üzletágunkkal ügyfélkörünket is sikerült bővíteni: novembertől a Premier Inn szállodavállalat is használja hoteleknek kifejlesztett IT rendszereinket, sőt ez a lánc az első, amely az Amadeus Payment megoldásokat is alkalmazza. A repülőtereket kiszolgáló IT szolgáltatásainkat igénybevevők köre is bővült: szerte a világból kezdték használni rendszerünket Franciaországtól kezde a FÁK államain és az USÁ-n át Ausztráliáig.

Disztribúciós üzletágunkban az utazási irodák repülőjegyfoglalásainak a száma minden régióban emelkedett a légiközlekedés fejlődésének és annak köszönhetően, hogy 0,6 százalékkal nőtt a piaci részesedésünk. Ázsia és a Csendes-óceáni térség, valamint Latin-Amerika mutatták a legnagyobb gyarapodást 11,4 és 10 százalékkal.

Tavaly 55 új szerződést kötöttünk, illetve újítottunk meg számos légitársasággal, köztük olyanokkal mint a TUI fly, az Air Canada, a Westjet Airlines, a Korean Air, a Delta Air Lines, és az Avianca Argentina, valamint számos diszkont légiszállítóval. Az Amadeus rendszereit már 110 low-cost illetve hibrid (a fapados és a hagyományos légitársaságok üzleti modelljét ötvöző) légitársaságnál implementálták. Ez a szegmens 9 százalékkal bővült tavaly.

A légiközlekedés és a világgazdaság pozitív kilátásait, valamint a vállalatunk teljesítményét jellemző kedvező tendenciákat vizsgálva jövőre is egészséges növekedésre számítunk" - szögezte le Luis Maroto.

Mint arról már korábban beszámoltunk, az Amadeus magyarországi részlege is pozitív eredménnyel zárta a tavalyi évet. Szula Márk, az Amadeus magyarországi vezetője, kiemelte, hogy 2017-ben 1,5 százalékkal nőtt az irodák által foglalt szegmensek száma és 9%-kal több szállásfoglalás készült Amadeus rendszerben. A cég hosszú távú együttműködési megállapodást kötött a legnagyobb helyi partnerével, a GlobeAir utazási irodával és így megtartotta piaci részesedését. Továbbra is népszerű a TOMA/Bistro foglalási rendszer, amellyel az irodák a német tour operatorok útjait foglalhatják. 16 ezer foglalással az Amadeus Magyarország a régió legnagyobb forgalmát bonyolítja.

 


Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.
Északi stílus új köntösben – ibis Styles nyitás Tallinnban

Északi stílus új köntösben – ibis Styles nyitás Tallinnban 

Az ibis új helyszínekkel erősíti európai pozícióit a régióban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.