Stabil növekedés az Amadeusnál

Nemrég nyilvánosságra hozta az IT vállalat a 2017-es évre vonatkozó üzleti eredményeit.

1116,1 millió eurós hasznot termelt a tavalyi évben a vállalat, amely 22,5 százalékkal magasabb mint 2016-ban. A bevételek 8,5 százalékkal 4852,7 millióra nőttek, az EBIDTA, azaz a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény pedig 9,7 százalékkal 1865,1 millió euróra emelkedett.

"A légitársaságokra szakosodott IT üzletágunkban fontos mérföldkő, hogy májusban a Southwest Airlines belföldi járatainak értékesítésére az Altea termékünket kezdte használni" - magyarázta a Luis Maroto, az Amadeus elnök-vezérigazgatója. "Olyan újabb vezető légitársaságokkal is megállapodást kötöttünk mint az Air Canada, ami tovább növeli földrajzi lefedettségünket. Az Altéa és a New Skies (Navitaire) termékeink segítségével történt foglalások 57,7 százaléka Európán kívül zajlott, ami 54,1 százalékos bővülést jelent 2016-hoz képest.

Új üzletágunkkal ügyfélkörünket is sikerült bővíteni: novembertől a Premier Inn szállodavállalat is használja hoteleknek kifejlesztett IT rendszereinket, sőt ez a lánc az első, amely az Amadeus Payment megoldásokat is alkalmazza. A repülőtereket kiszolgáló IT szolgáltatásainkat igénybevevők köre is bővült: szerte a világból kezdték használni rendszerünket Franciaországtól kezde a FÁK államain és az USÁ-n át Ausztráliáig.

Disztribúciós üzletágunkban az utazási irodák repülőjegyfoglalásainak a száma minden régióban emelkedett a légiközlekedés fejlődésének és annak köszönhetően, hogy 0,6 százalékkal nőtt a piaci részesedésünk. Ázsia és a Csendes-óceáni térség, valamint Latin-Amerika mutatták a legnagyobb gyarapodást 11,4 és 10 százalékkal.

Tavaly 55 új szerződést kötöttünk, illetve újítottunk meg számos légitársasággal, köztük olyanokkal mint a TUI fly, az Air Canada, a Westjet Airlines, a Korean Air, a Delta Air Lines, és az Avianca Argentina, valamint számos diszkont légiszállítóval. Az Amadeus rendszereit már 110 low-cost illetve hibrid (a fapados és a hagyományos légitársaságok üzleti modelljét ötvöző) légitársaságnál implementálták. Ez a szegmens 9 százalékkal bővült tavaly.

A légiközlekedés és a világgazdaság pozitív kilátásait, valamint a vállalatunk teljesítményét jellemző kedvező tendenciákat vizsgálva jövőre is egészséges növekedésre számítunk" - szögezte le Luis Maroto.

Mint arról már korábban beszámoltunk, az Amadeus magyarországi részlege is pozitív eredménnyel zárta a tavalyi évet. Szula Márk, az Amadeus magyarországi vezetője, kiemelte, hogy 2017-ben 1,5 százalékkal nőtt az irodák által foglalt szegmensek száma és 9%-kal több szállásfoglalás készült Amadeus rendszerben. A cég hosszú távú együttműködési megállapodást kötött a legnagyobb helyi partnerével, a GlobeAir utazási irodával és így megtartotta piaci részesedését. Továbbra is népszerű a TOMA/Bistro foglalási rendszer, amellyel az irodák a német tour operatorok útjait foglalhatják. 16 ezer foglalással az Amadeus Magyarország a régió legnagyobb forgalmát bonyolítja.

 


NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.
Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban

Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban 

A Szallas.hu legfrissebb adatai szerint.
Kastélyszállodások éves találkozója az alsópetényi Prónay-kastélyban

Kastélyszállodások éves találkozója az alsópetényi Prónay-kastélyban 

Sikeresen lezajlott a Magyar Kastélyszállodák és Történelmi Épületek Szövetségének éves közgyűlése.
Újjászervezte értékesítési csapatát az Accent Hotels

Újjászervezte értékesítési csapatát az Accent Hotels 

Magyarország piacvezető független szállodaüzemeltetője öt szakembert léptetett elő értékesítési csapatában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.