1116,1 millió eurós hasznot termelt a tavalyi évben a vállalat, amely 22,5 százalékkal magasabb mint 2016-ban. A bevételek 8,5 százalékkal 4852,7 millióra nőttek, az EBIDTA, azaz a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény pedig 9,7 százalékkal 1865,1 millió euróra emelkedett.
"A légitársaságokra szakosodott IT üzletágunkban fontos mérföldkő, hogy májusban a Southwest Airlines belföldi járatainak értékesítésére az Altea termékünket kezdte használni" - magyarázta a Luis Maroto, az Amadeus elnök-vezérigazgatója. "Olyan újabb vezető légitársaságokkal is megállapodást kötöttünk mint az Air Canada, ami tovább növeli földrajzi lefedettségünket. Az Altéa és a New Skies (Navitaire) termékeink segítségével történt foglalások 57,7 százaléka Európán kívül zajlott, ami 54,1 százalékos bővülést jelent 2016-hoz képest.
Új üzletágunkkal ügyfélkörünket is sikerült bővíteni: novembertől a Premier Inn szállodavállalat is használja hoteleknek kifejlesztett IT rendszereinket, sőt ez a lánc az első, amely az Amadeus Payment megoldásokat is alkalmazza. A repülőtereket kiszolgáló IT szolgáltatásainkat igénybevevők köre is bővült: szerte a világból kezdték használni rendszerünket Franciaországtól kezde a FÁK államain és az USÁ-n át Ausztráliáig.
Disztribúciós üzletágunkban az utazási irodák repülőjegyfoglalásainak a száma minden régióban emelkedett a légiközlekedés fejlődésének és annak köszönhetően, hogy 0,6 százalékkal nőtt a piaci részesedésünk. Ázsia és a Csendes-óceáni térség, valamint Latin-Amerika mutatták a legnagyobb gyarapodást 11,4 és 10 százalékkal.
Tavaly 55 új szerződést kötöttünk, illetve újítottunk meg számos légitársasággal, köztük olyanokkal mint a TUI fly, az Air Canada, a Westjet Airlines, a Korean Air, a Delta Air Lines, és az Avianca Argentina, valamint számos diszkont légiszállítóval. Az Amadeus rendszereit már 110 low-cost illetve hibrid (a fapados és a hagyományos légitársaságok üzleti modelljét ötvöző) légitársaságnál implementálták. Ez a szegmens 9 százalékkal bővült tavaly.
A légiközlekedés és a világgazdaság pozitív kilátásait, valamint a vállalatunk teljesítményét jellemző kedvező tendenciákat vizsgálva jövőre is egészséges növekedésre számítunk" - szögezte le Luis Maroto.
Mint arról már korábban beszámoltunk, az Amadeus magyarországi részlege is pozitív eredménnyel zárta a tavalyi évet. Szula Márk, az Amadeus magyarországi vezetője, kiemelte, hogy 2017-ben 1,5 százalékkal nőtt az irodák által foglalt szegmensek száma és 9%-kal több szállásfoglalás készült Amadeus rendszerben. A cég hosszú távú együttműködési megállapodást kötött a legnagyobb helyi partnerével, a GlobeAir utazási irodával és így megtartotta piaci részesedését. Továbbra is népszerű a TOMA/Bistro foglalási rendszer, amellyel az irodák a német tour operatorok útjait foglalhatják. 16 ezer foglalással az Amadeus Magyarország a régió legnagyobb forgalmát bonyolítja.