Szállodai vezetők az alacsonyabb áfa mellett

Hazai szállodavállalatok vezetőit szólaltatja meg friss cikkében a Figyelő. Az írásból kiderül, hogy a szakemberek szerint szükséges lenne a jelenleg 18%-os hazai szállodai áfaszint csökkentése. 

Az Érsek M. Zoltán által írt cikk alapja egy, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) és a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ) megrendelésére a Századvég által készített tanulmány, amely idén nyáron került napvilágra. A kutatás legfontosabb megállapításait ebben a cikkünkben foglaltuk össze. 

Az írásban megszólal Hülvely István, a Hunguest Hotels vezérigazgatója, aki így érvel az áfacsökkentés mellett: "„Az elmúlt években a szállodák jövedelmezősége összeomlott, helyzetük a jelen feltételek között hosszú távon nem fenntartható”. A válság éveiben a túlélés érdekében csökkentették a szolgáltatási szintet, és jelentős létszámleépítést hajtottak végre. 2007–2008 óta képtelenek megtartani a minőségi, szakképzett munkaerőt. Az ágazat feléli másik értékét, az ingatlanvagyont is. A karbantartást, a felújítást ideig-óráig el lehet odázni, de hoszszabb távon ezzel romlik a szolgáltatások színvonala, így elmaradnak azok a vendégek, akik a minőséget keresik és megfizetik. Nem véletlen, hogy a Századvég 29 európai országra kiterjedő elemzésében a magyar szállodák kihasználtsága 2013-ban csak a 21. volt a rangsorban, a 49,7 százalékos átlagtól 6,3 százalékponttal maradtunk el. Hülvely István szerint a kulcsfontosságú áfacsökkentés egyik indoka a versenyképesség, hiszen a 18 százalékos magyar áfával szemben az uniós átlag 9,5 százalék.

Géher Zoltán, a Continental Hotel Budapest és az azonos tulajdonosi körhöz tartozó, most nyílt Prestige Hotel Budapest igazgatója úgy véli: jóllehet a fővárosba ismét sok turista érkezik, még mindig hiányzik a jól fizető üzletemberek és a hosszabb időre érkező konferenciavendégek rétege. A magas áfából eredő versenyhátrány ugyanis akkor a leglátványosabb, amikor a nemzetközi partnerek több desztinációt versenyeztetnek. Nem véletlen, hogy miközben nem is oly régen Magyarország még dobogós helyen volt a nemzetközi konferenciapiacon, ma már az első tízben sincs bent.

„Nem a nemzetközileg már ma is alacsony árak további csökkentése a cél – mondja ugyanakkor Deák Imre, a Danubius Hotels vezérigazgatója –, hanem az, hogy a több piacon érdekelt szerződéses nagykereskedőknél megszűnjön a magas áfa miatti versenyhátrány, és végre megfelelő nagyságrendű, kiszámítható és tervezhető legyen a Magyar Turizmus Zrt. nemzetközi kampányokra fordítható kerete, miközben ez az államnak az egész egy fillérjébe sem kerülne.”

Az írás teljes terjedelmében a Figyelő eheti számában jelent meg, a lap előfizetői ezen a linken online is elérhetik. 

Forrás: Figyelő


INS: friss vendégéjszakaszámok Romániából

INS: friss vendégéjszakaszámok Romániából 

Csökkenő turistaérkezést és vendéjszakaszámot regisztráltak keleti szomszédainknál.
Akcióban a HotelHero

Akcióban a HotelHero  

A szállodák és éttermek összefogásának köszönhetően 2025. február 2-a óta vasárnaponként 300 rászoruló jut egy-egy tányér meleg ételhez.
Az Accor valóban egyedi élményeket kínáló brandje idén további házakkal bővül

Az Accor valóban egyedi élményeket kínáló brandje idén további házakkal bővül 

Európa-szerte tovább bővül az egyedi szálláshelyeket kínáló Handwritten Collection.
Fontos mérföldkő a hostellánc életében

Fontos mérföldkő a hostellánc életében 

Új szintre lépett az a&o Hostels minőségirányítása.
Újabb TRIBE szálloda ennél a reklámügynökségnél

Újabb TRIBE szálloda ennél a reklámügynökségnél 

A Grayling Hungary nemzetközi kommunikációs ügynökség tovább bővíti ügyfélportfólióját.
Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget

Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget 

Exkluzív hotelélmény Dánszentmiklóson.
A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán 

A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.
Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.