Szállodai vezetők az alacsonyabb áfa mellett

Hazai szállodavállalatok vezetőit szólaltatja meg friss cikkében a Figyelő. Az írásból kiderül, hogy a szakemberek szerint szükséges lenne a jelenleg 18%-os hazai szállodai áfaszint csökkentése. 

Az Érsek M. Zoltán által írt cikk alapja egy, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) és a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ) megrendelésére a Századvég által készített tanulmány, amely idén nyáron került napvilágra. A kutatás legfontosabb megállapításait ebben a cikkünkben foglaltuk össze. 

Az írásban megszólal Hülvely István, a Hunguest Hotels vezérigazgatója, aki így érvel az áfacsökkentés mellett: "„Az elmúlt években a szállodák jövedelmezősége összeomlott, helyzetük a jelen feltételek között hosszú távon nem fenntartható”. A válság éveiben a túlélés érdekében csökkentették a szolgáltatási szintet, és jelentős létszámleépítést hajtottak végre. 2007–2008 óta képtelenek megtartani a minőségi, szakképzett munkaerőt. Az ágazat feléli másik értékét, az ingatlanvagyont is. A karbantartást, a felújítást ideig-óráig el lehet odázni, de hoszszabb távon ezzel romlik a szolgáltatások színvonala, így elmaradnak azok a vendégek, akik a minőséget keresik és megfizetik. Nem véletlen, hogy a Századvég 29 európai országra kiterjedő elemzésében a magyar szállodák kihasználtsága 2013-ban csak a 21. volt a rangsorban, a 49,7 százalékos átlagtól 6,3 százalékponttal maradtunk el. Hülvely István szerint a kulcsfontosságú áfacsökkentés egyik indoka a versenyképesség, hiszen a 18 százalékos magyar áfával szemben az uniós átlag 9,5 százalék.

Géher Zoltán, a Continental Hotel Budapest és az azonos tulajdonosi körhöz tartozó, most nyílt Prestige Hotel Budapest igazgatója úgy véli: jóllehet a fővárosba ismét sok turista érkezik, még mindig hiányzik a jól fizető üzletemberek és a hosszabb időre érkező konferenciavendégek rétege. A magas áfából eredő versenyhátrány ugyanis akkor a leglátványosabb, amikor a nemzetközi partnerek több desztinációt versenyeztetnek. Nem véletlen, hogy miközben nem is oly régen Magyarország még dobogós helyen volt a nemzetközi konferenciapiacon, ma már az első tízben sincs bent.

„Nem a nemzetközileg már ma is alacsony árak további csökkentése a cél – mondja ugyanakkor Deák Imre, a Danubius Hotels vezérigazgatója –, hanem az, hogy a több piacon érdekelt szerződéses nagykereskedőknél megszűnjön a magas áfa miatti versenyhátrány, és végre megfelelő nagyságrendű, kiszámítható és tervezhető legyen a Magyar Turizmus Zrt. nemzetközi kampányokra fordítható kerete, miközben ez az államnak az egész egy fillérjébe sem kerülne.”

Az írás teljes terjedelmében a Figyelő eheti számában jelent meg, a lap előfizetői ezen a linken online is elérhetik. 

Forrás: Figyelő


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?