Szállodák a patyolattisztaság és a takarítási fóbia között

A hotel.info elárulja, hogy mi a helyzet a tisztaság tekintetében a Budapesten és más fontos világvárosokban található szállodákban, és hogy a vendégek hogyan tudnak helyben érvényt szerezni kéréseiknek, ha elégedetlenek a higiéniával.

Minden szállodatulajdonos számára evidensnek kellene lennie, hogy a vendég számára tiszta szobát kell biztosítani. A nemzetközi szállásfoglalási szolgáltatást nyújtó portál, a hotel.info több mint hatmillió szobát foglaló ügyfél értékelése alapján vizsgálta meg, hogy mely városok szállodáiban ügyelnek valóban a tisztaságra és hol kezelik a kérdést kissé hanyagul.

 Mindenekelőtt: „A magyar szállodák tisztasága összességében jó” – mondja örömmel a felmérés eredményével kapcsolatban Ralf Priemer, a hotel.info marketingigazgatója. Így Magyarország 8,13 ponttal Ausztria (8,40) és Románia (8,37) mögött az európai középmezőnyében helyezkedik el. A jó eredményhez Budapest (8,20) is hozzájárult. Lényegesen kevesebb pontot adtak értékelésükben az Egyesült Királyságban (7,66) vagy Dániában (mindössze 7,51 pont) megforduló szállodavendégek. 

A 10 legjobban teljesítő világváros

1. Tokió 8,93 1. Rio de Janeiro 7,29

2. Varsó 8,76 2. London 7,52

3. Szöul 8,73 3. Oslo 7,53

4. Pozsony 8,544. Amszterdam 7,58

5. Szófia 8,54 5. Koppenhága 7,60

6. Moszkva 8,45 6. Párizs 7,63

7. Lisszabon 8,41 7. Athén 7,68

8. Helsinki 8,40 8. São Paulo 7,69

9. Bangkok 8,36 9. Brüsszel 7,71

10. Bern 8,35 10. Kijev 7,71

A 10 legrosszabbul teljesítő világváros

1. Rio de Janeiro 7,29

2. London 7,52

3. Oslo 7,53

4. Amszterdam 7,58

5. Koppenhága 7,60

6. Párizs 7,63

7. Athén 7,68

8. São Paulo 7,69

9. Brüsszel 7,71

10. Kijev 7,71

Tisztaság helyett szamba

Jelentős világvárosokkal összevetve különösen a tokiói szállodaipar ragyog. Varsóban (8,76) és Szöulban a szállóvendégek – az ismert szólással élve – a földről ehetnek. A szállodaipar Moszkvában is (8,45) remekül teljesít.

Brazília azonban öngólt rúgott: a labdarúgó-világbajnokság nagy esélyt adott a rendező ország szállodáinak, hogy javítsák renoméjukat. A világbajnokság körüli felhajtás azonban szemmel láthatóan oly sok izgalomra adott okot, hogy „takarításra“ már nem maradt idő. Az előző évhez képest – amikor nem rendeztek világbajnokságot – mind Rio (7,29), mind São Paulo (7,69) lényegesen rosszabb osztályzatot kapott a tisztaságra és a higiéniára. De annak érdekében, hogy elkerüljük a kellemetlen meglepetéseket, az európai, például a londoni (7,52) szállodák esetében is hasznos, ha foglalás előtt vetünk egy pillantást az online értékelésekre. A milliós világvárosokban ugyan számos nagyon jó szálloda van, de akadnak olyan szállodatulajdonosok is, akik a tisztaságot nem veszik túlságosan komolyan.

Reklamáljon azonnal, ha hiányosságot tapasztal

Ha a vendég valóban rúzsfoltot talál a párnahuzaton, maszatosnak találja a tükröt a fürdőszobában, vagy csak papucsban merészkedik a zuhanyfülkébe, jól teszi, ha első lépésben a szálloda személyzetéhez, ill. szervezett utak esetében az idegenvezetőhöz fordul. A vendég legyen udvarias, de határozott, és kérje, hogy a hiányosságokat azonnal orvosolják, esetleg azt, hogy másik szobába költözhessen.

Fontos, hogy a hiányosságokat késedelem nélkül, a megfelelő személynek tegyük szóvá. „A kifogásokkal azonnal a kihelyezett idegenvezetőhöz vagy a szálloda vezetőségéhez kell fordulni. Nem elég, ha csupán a recepciónál szólunk” – magyarázza Ralf Priemer. „Ha a hiányosságokat nem lehet helyben orvosolni és a vitás kérdésre egyéb megoldást sem lehet találni, a panaszt legjobb írásban, fényképekkel alátámasztva benyújtani.”

Ilyen esetben feltétlenül meg kell fontolni, hogy a nyaralásból hazatérve érdemes-e pert indítani. Az első lépések megtételénél segítséget nyújt az Európai Fogyasztói Központ, mely 28 országban, például Magyarországon is rendelkezik képviselettel. A Központ hasznos útmutatással szolgál és tájékoztató jellegű áttekintést ad arról, hogy az adott országban az utazás árának milyen mértékű csökkentését lehet elérni.

Aki bíróság előtt szeretne érvényt szerezni az igazának, mindenképp mérlegelje előzetesen, hogy panasza valóban elegendő okot szolgáltat-e egy perhez. Hiszen a jogvita többnyire sok időt és energiát emészt fel, esetleg azt is, amit a nyaralás alatt gyűjtöttünk.

Forrás: Vendég & Hotel


Turisztikai fejlesztés Nógrádban

Turisztikai fejlesztés Nógrádban 

Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.
Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken 

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.
Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén  

Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.
MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly 

Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.
Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál

Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál 

A Mövenpick bejelentette a Mövenpick Hotel Budapest Centre megnyitását.
Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra

Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra 

Évekkel ezelőtt, fejlesztés céljából zárt be az egri Hunguest Hotel Flóra azért, hogy 2024. december 18-án megújult külsővel és belsővel születhessen újjá.
A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke

A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke  

Május 7-én a nemrég újranyitott hajdúszoboszlói Hunguest Béke szállodában rendezik meg a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) keleti régióülését.  
Igazgatóváltás a Dorothea Hotel élén

Igazgatóváltás a Dorothea Hotel élén 

Az ötcsillagos budapesti belvárosi ház vezetése 2025 március elsejétől változott.
Új ötcsillagos ház nyílik Hévízen

Új ötcsillagos ház nyílik Hévízen 

Az ötcsillagos szállodában a vendégeket nem csak a luxus legmagasabb foka, hanem valódi testi-lelki feltöltődés várja.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.