Mint sok más hotel, a Mariott-lánc is kemény harmadik negyedéven van túl: a foglaltság és az árak csökkentek, és az üzleti utaztatás és a time-share piac is leült. A Marriott első lépése ebben a helyzetben egy marketingakció elindítása volt, amiben a lánc legfontosabb partnereinek ajánlott fel kedvezményes hétvégét. Kidolgoztak egy ösztönzési rendszert értékesítők és rendezvényszervezők számára, hogy minél több eseményt hozzanak a szállodába. A csoportos utak visszaeséséről Sorensen azt mondta: „Igaz, hogy évről évre csökken a kereslet, de létezik, és ki kell elégíteni. A következő év a piaci részesedésekről szól; hosszabb távon az a hotel lesz a nyertes, amely elég agresszív (vagy okos) ahhoz, hogy megszerezze a többiek részét.” A foglaltság szinten tartása már keményebb dió. Arra, hogyan lehet ezt elérni, a Marriott-vezér egy konkrét példát hozott fel: a new yorki Central Parkban lévő Ritz-Carlton Central Park vendégei például eddig elsősorban a befektetései bankárok és azok partnerei voltak. Mivel ez a kereslet a jövőben várhatóan kiesik, a hotel a szórakoztatóipar és a diplomácia testület képviselőire koncentrál majd – ők a válság idején is tudnak fizetni. Folyamatosan figyelni kell az árrést, és szükség esetén meg kell tenni a szükséges lépéseket: az étterem menüjének egyszerűsítése, a nyitvatartási idő lerövidítése, létszámstop. (www.hotelsmag.com)
Tippek a Marriottól a válság átvészelésére
Arne Sorenson, a Marriott International európai vezetője a Wall Street elemzőinek elmondta, mit tesz a szállodalánc a következő néhány hónapban, hogy csökkentse a válság hatásait. A szállodai guru tanácsait könnyebb kimondani, mint betartani: tartani a foglaltságot, a piaci részesedést megőrizni, a költségeket csökkenteni.

Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók
A tavalyi évhez hasonlóan népszerű a húsvét a belföldi utazók körében – derült ki az egyik szállásfoglaló portál adataiból.
MSZÉSZ Dél-dunántúli régióülés: hosszabb foglalási ablakok, növekvő számú nyári foglalások
Április 15-én, kedden zajlott a szakmai program Pécsett.

Pihenés és konferenciaélet újratöltve: nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája
A ház az elmúlt években teljesen megújult: a teljes felújtásnak köszönhetően modern külsővel és elegáns belső tereivel várja ismét vendégeit.

Az Emírségben nyitotta meg új egységét a Rove-lánc
A Rove Al Marjan Island szálloda az Al Marjan-sziget tengerpartján nyílt meg Rász el-Haimában.

Belföldi szállásfoglalások alakulása Q1 alatt
Főként rövid, 1-2 éjszakás belföldi utazásokat választottak a hazai vendégek az év első három hónapjában.

Luxusszállodát nyitott az Orient Express Rómában
Az Orient Express La Minerva a legújabb ötcsillagos szálloda, amely Rómában nyílt meg.

Újjászületés – ismét fogad vendégeket a tavaly leégett visegrádi Silvanus
Bár hivatalosan csak kedden nyitott újra a visegrádi Hotel Silvanus, már sok szoba volt foglalt, és a szerdai ünnepélyes megnyitó alatt is egyre érkeztek vendégek a házba.

Tűz Ronaldo marrakeshi szállodájában
A tűzesetet „kis tűzként” írták le, azonban lángokat is lehetett látni az épületen belül, ami aggodalmat keltett a vendégek és a személyzet körében.

Magyar portré- és divatfotós kiállítása nyílt a Vár tövében
Hetedik Art Corner kiállítás – a Leo Bistro és a Hotel Clark közösségi tereiben.

MSZÉSZ-elnök: erős évet zárt a hazai szállodaipar 2024-ben
Somlyai Zoltán ismertette a legfrissebb adatokat, információkat a budapesti régióülésen.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.