A nevezetes évforduló alkalmából kedden rendezett fogadáson Czifra József igazgató köszöntőjét követően dr. Deák Imre, a Danubius Zrt. vezérigazgatója beszédében méltatta a háború utáni első újonnan épült budapesti szálloda korszakalkotó jelentőségét és az 1960-as évek második felében újra induló idegenforgalomban betöltött szerepét. Elismerően szólt a megnyitást követő évtizedek kimagasló gazdasági eredményeiről, és arról a magas színvonalú szakmai munkáról, amelynek eredményeként az újonnan nyíló szállodák szakemberei sorozatosan a Hotel Budapest munkatársai közül kerültek ki. A szálloda közelmúltbéli eredményeinek méltatása mellett a beszéd során szóba került a szálloda színvonalának folyamatos emelése és az 1997-es teljes körű felújítás, a szálloda négycsillagossá minősítése, de említésre kerültek a 2002-2004 közötti évek nehézségei, amelyeken túljutva a szálloda saját kategóriájában újra az elvárásoknak megfelelően teljesít. Az ünnepség hangulatát fokozta, amikor Deák Imre Rózsa Miklóst, a Hungária Szálloda és Éttermi Vállalat akkori vezérigazgatóját kérte fel rövid visszaemlékezésre. A beszédet követő elmaradhatatlan csoportképhez a vezérigazgatókkal közösen állt össze a szálloda egykori és jelenlegi vezetősége.
Ünnepség a Hotel Budapestben
„Megnyílt a Budapest Körszálló” adta hírül 40 évvel ezelőtt a szenzációs hírt a Népszava.

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak
A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts
Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója
A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben
A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?
Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében
A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője
A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről
Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.