Akciókkal ösztönöznek a hazai szállodák

Hetek óta tudjuk, hogy 2012-es SZÉP kártyáinkon lévő összegeket már csak május végéig költhetjük el. Az Utazóna körbenézett a hazai szállodák és szolgáltatók között, hogyan is próbálják felhívni figyelmünket még el nem költött összegeink felhasználására.

Előtte azonban nézzük meg, mi történt tavaly a SZÉP kártyának köszönhetően. Egy mondatban úgy összegezhetjük, hogy 900 ezer SZÉP kártya tulajdonos több mint 50 milliárd forintot költött 2013-ban. Ez vitathatatlanul sokat lendített a belföldi turizmuson, amely tavaly rekordévet zárt. Egyes fanyalgók szerint mindez a külföldi utazásaink csökkenésével van összhangban, ami részint a forint gyengülésének köszönhető, de most inkább örvendjünk annak, hogy ismét felértékelődnek az amúgy csodálatosan szép hazai tájaink.

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének főtitkára, Kovács István tájékoztatása szerint három dimenzióban használható fel a kártyára feltöltött pénz: wellness-rekreáció, szállás, étterem. A KSH adatai alapján 2013-ban a belföldi szállásdíj bevételeknek átlagosan 25%-a érkezett SZÉP kártyákról, de vidéken és a kiemelt vidéki településeken ez 30-70% között mozgott. Ott, ahol nagyobb a külföldi vendégek forgalma (pl. Hévíz), láthatóan kisebb, 30% körüli a SZÉP kártyával való fizetés, míg a hazai turisták által inkább látogatott térségekben (pl. Gyula, Hajdúszoboszló, Harkány) akár 60% is volt a SZÉP kártyával való fizetés bizonyos időszakokban.

Elmondása szerint a hoteleknek érdeke, hogy vendégeik Széchenyi pihenőkártyáikkal fizessenek, mert az üdülési csekk 6%-os jutalékával szemben a SZÉP kártyának csupán 1% a jutaléka. Arról nincsen adatuk, hogy a szállodák hogyan oldják meg a vendégek figyelmének felhívását a lejáró összegekre. Mivel mindenki maga intézi ezeket a kampányokat, van, amelyik sikeresebb és van, amelyik kevésbé.

Kedvezményekkel csalogatják a kártyatulajdonosokat

A fenti gondolatmenet is azt igazolja, hogy nem elég, ha vannak gyönyörű vidékeink, hiszen még a jó bornak is kell cégér. Azaz a marketing, a reklám életbevágóan fontos, hogy tudjuk, mit, hol és - korántsem mellékesen - mennyiért kaphatunk meg hazánkban. Íme egy kisebb áttekintést arról, mely szállodaláncok, szállodák milyen stratégiákkal, akciókkal igyekeznek magukhoz csábítani a beragadt, közel 4,5 milliárd forintot birtokló kártyatulajdonosokat.

A Danubius például összefogott az OTP-vel, melynek köszönhetően az OTP SZÉP kártya birtokosok idén márciustól akár 15-20 százalékos kedvezményeket is igénybe vehetnek a Danubius Hotels szállodáiban. Sőt, a foglalásukhoz, akár benzinutalványt is kaphatnak, így az utazás is könnyebbé válik. Ahogy a Danubius egyik vezetője fogalmazott, a tulajdonosok forintjaikért nem csak magasabb minőségű szolgáltatáshoz juthatnak, illetve az extra kedvezményekkel akár több időt is eltölthetnek egy adott üdülőhelyen, de vendégeik a turisztikai szolgáltatások széles palettájáról válogathatnak. Hiszen a Danubiusnál a városi szállodák és vidéki kulturális központok éppúgy választhatók, mint a kirándulóhelyek vagy a gyógy- és wellness szolgáltatások.

Fodor Mónika PR igazgató közlése szerint a Danubius éves árbevételéből a SZÉP kártyával fizetett arány 2,5%. Ez a szállodákat igénybe vevő vendégösszetételre vezethető vissza, mivel a belföldiek csupán az egyötödét teszik ki annak. Remélik, hogy ez a közeljövőben a belföldi forgalom javára válik majd.

A főváros vonzáskörzetében népszerű a SZÉP kártya

A fővároshoz közeli Szépia Bio & Art Hotel éves forgalmának több mint 50%-a érkezik SZÉP kártyáról, legnagyobb része nyáron és az ünnepi időszakokban - közölte Végh Szilvia marketing manager. „Azok a vendégeink, akik jelzik, hogy SZÉP kártyával kívánnak fizetni, általában wellness, sport- és éttermi szolgáltatásainkat is a pihenőkártyával veszik igénybe. Szeretik, hogy mindent egy eszközzel tudnak fizetni.”

A vidéki szállodák nehezebben érvényesülnek

Az Utazóna.hu tulajdonosa, Folt János arról számolt be, hogy tapasztalataik szerint a vidéki szállodák, akik nem tartoznak egyik nagy szállodalánchoz sem, nehezebben tudják elérni a potenciális utasokat. Főként, amikor olyan helyzettel állnak szemben, mint a mostani SZÉP kártyán maradt összegek. „A jelenlegi piaci helyzetben kuponos oldalakon és nyomott árakon tudják csak értékesíteni csomagjaikat, arra meg végképp nincs pénzük, hogy egyedül vágjanak bele egy kampányba. Ezért arra helyeztük a hangsúlyt, hogy eszközeinkkel és tudásunkkal támogassuk partnereinket, hogy akcióik, kínálatuk elérjen a kártyatulajdonosokhoz.” Az akcióhoz jelenleg is számos szálloda csatlakozott az ország különböző pontjairól.

Nem mindenhol mérik a kártya népszerűségét

A keleti régió első 5 csillagos szállodájában, a debreceni Hotel Divinusban nem mérik, hogy milyen arányban érkeznek SZÉP kártyával és egyéb módon fizető vendégeink, mert a belföldi és a külföldi vendégek aránya nagyjából egyenlő - nyilatkozott Mike Zsuzsa, a szálloda munkatársa. „Azt tudjuk, hogy akik SZÉP kártyával kívánnak fizetni, rekreációs és wellness szolgáltatásainkat is ezzel veszik igénybe. Mivel külföldiek nagy százalékban foglalnak nálunk, nem fordítottunk különösképpen figyelmet a SZÉP kártyára. Van mód, hogy pihenőkártyájukkal fizessenek, de nem ez az elsődleges számunkra."

Félünk a kiegészítő szolgáltatásoktól

Debrecentől kicsit délebbre, a Gyopárosfürdőn található Hotel Corvus Aqua szállodában nyáron és hétvégén veszik inkább igénybe a SZÉP kártyát, és általában családok élnek ezzel a lehetőséggel - tájékoztatott Curpásné Todorán Enikő, a szálloda értékesítési munkatársa. Tapasztalataik szerint a fiatalabbak és az idősek, nyugdíjasok más fizetőeszközt szoktak választani. Nagyjából 50% a SZÉP kártyával fizető vendégek aránya egy évben.

„Szerencsére minden szolgáltatásunkat fizethetik a kártyával, viszont az a tapasztalatunk, hogy legtöbben kiszámolják, mennyit és mire fognak költeni. Eleve úgy jönnek, hogy tudják, mennyibe kerül az a csomag, amit a honlapunkon megrendelnek, és ehhez nem akarnak kiegészítő szolgáltatásokat vásárolni. Attól tartanak, hogy nem jönnének ki a keretükből. Más fizetőeszközt viszont nem akarnak erre a célra használni.” Elmondta, hogy a kuponos oldalakon nem minden helyen megengedett fizetőeszköz a SZÉP kártya, de ahol igen, ott sem a szállodánál, hanem a kuponos oldalnál fizet a vásárló, így nem tudják, milyen módon egyenlítették ki a számlát.

Csomagok vásárlása esetén kitolható a felhasználási határidő

Azok a pihenni vágyók, akik ki szeretnék használni meglévő összegeiket, de nem szeretnének május 31-ig utazni, olyan csomagokat vásárolhatnak meg, melyekkel akár év végéig is kitolhatják a felhasználást. A "SZÉP Hetek" névre elkeresztelt kampányban egyaránt szerepel 3, 4 és 5 csillagos szálloda is, így mindenki megtalálhatja azt, amit keres.

A fentiekből megállapítható, hogy mindenki igyekszik valamilyen akcióval kikapcsolódásra, pihenésre ösztönözni azokat a SZÉP kártya tulajdonosokat, akiknek már csak májusig van lehetősége elkölteni a kapott összeget, különben az visszaszáll a munkáltatóhoz.


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.