Akciókkal ösztönöznek a hazai szállodák

Hetek óta tudjuk, hogy 2012-es SZÉP kártyáinkon lévő összegeket már csak május végéig költhetjük el. Az Utazóna körbenézett a hazai szállodák és szolgáltatók között, hogyan is próbálják felhívni figyelmünket még el nem költött összegeink felhasználására.

Előtte azonban nézzük meg, mi történt tavaly a SZÉP kártyának köszönhetően. Egy mondatban úgy összegezhetjük, hogy 900 ezer SZÉP kártya tulajdonos több mint 50 milliárd forintot költött 2013-ban. Ez vitathatatlanul sokat lendített a belföldi turizmuson, amely tavaly rekordévet zárt. Egyes fanyalgók szerint mindez a külföldi utazásaink csökkenésével van összhangban, ami részint a forint gyengülésének köszönhető, de most inkább örvendjünk annak, hogy ismét felértékelődnek az amúgy csodálatosan szép hazai tájaink.

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének főtitkára, Kovács István tájékoztatása szerint három dimenzióban használható fel a kártyára feltöltött pénz: wellness-rekreáció, szállás, étterem. A KSH adatai alapján 2013-ban a belföldi szállásdíj bevételeknek átlagosan 25%-a érkezett SZÉP kártyákról, de vidéken és a kiemelt vidéki településeken ez 30-70% között mozgott. Ott, ahol nagyobb a külföldi vendégek forgalma (pl. Hévíz), láthatóan kisebb, 30% körüli a SZÉP kártyával való fizetés, míg a hazai turisták által inkább látogatott térségekben (pl. Gyula, Hajdúszoboszló, Harkány) akár 60% is volt a SZÉP kártyával való fizetés bizonyos időszakokban.

Elmondása szerint a hoteleknek érdeke, hogy vendégeik Széchenyi pihenőkártyáikkal fizessenek, mert az üdülési csekk 6%-os jutalékával szemben a SZÉP kártyának csupán 1% a jutaléka. Arról nincsen adatuk, hogy a szállodák hogyan oldják meg a vendégek figyelmének felhívását a lejáró összegekre. Mivel mindenki maga intézi ezeket a kampányokat, van, amelyik sikeresebb és van, amelyik kevésbé.

Kedvezményekkel csalogatják a kártyatulajdonosokat

A fenti gondolatmenet is azt igazolja, hogy nem elég, ha vannak gyönyörű vidékeink, hiszen még a jó bornak is kell cégér. Azaz a marketing, a reklám életbevágóan fontos, hogy tudjuk, mit, hol és - korántsem mellékesen - mennyiért kaphatunk meg hazánkban. Íme egy kisebb áttekintést arról, mely szállodaláncok, szállodák milyen stratégiákkal, akciókkal igyekeznek magukhoz csábítani a beragadt, közel 4,5 milliárd forintot birtokló kártyatulajdonosokat.

A Danubius például összefogott az OTP-vel, melynek köszönhetően az OTP SZÉP kártya birtokosok idén márciustól akár 15-20 százalékos kedvezményeket is igénybe vehetnek a Danubius Hotels szállodáiban. Sőt, a foglalásukhoz, akár benzinutalványt is kaphatnak, így az utazás is könnyebbé válik. Ahogy a Danubius egyik vezetője fogalmazott, a tulajdonosok forintjaikért nem csak magasabb minőségű szolgáltatáshoz juthatnak, illetve az extra kedvezményekkel akár több időt is eltölthetnek egy adott üdülőhelyen, de vendégeik a turisztikai szolgáltatások széles palettájáról válogathatnak. Hiszen a Danubiusnál a városi szállodák és vidéki kulturális központok éppúgy választhatók, mint a kirándulóhelyek vagy a gyógy- és wellness szolgáltatások.

Fodor Mónika PR igazgató közlése szerint a Danubius éves árbevételéből a SZÉP kártyával fizetett arány 2,5%. Ez a szállodákat igénybe vevő vendégösszetételre vezethető vissza, mivel a belföldiek csupán az egyötödét teszik ki annak. Remélik, hogy ez a közeljövőben a belföldi forgalom javára válik majd.

A főváros vonzáskörzetében népszerű a SZÉP kártya

A fővároshoz közeli Szépia Bio & Art Hotel éves forgalmának több mint 50%-a érkezik SZÉP kártyáról, legnagyobb része nyáron és az ünnepi időszakokban - közölte Végh Szilvia marketing manager. „Azok a vendégeink, akik jelzik, hogy SZÉP kártyával kívánnak fizetni, általában wellness, sport- és éttermi szolgáltatásainkat is a pihenőkártyával veszik igénybe. Szeretik, hogy mindent egy eszközzel tudnak fizetni.”

A vidéki szállodák nehezebben érvényesülnek

Az Utazóna.hu tulajdonosa, Folt János arról számolt be, hogy tapasztalataik szerint a vidéki szállodák, akik nem tartoznak egyik nagy szállodalánchoz sem, nehezebben tudják elérni a potenciális utasokat. Főként, amikor olyan helyzettel állnak szemben, mint a mostani SZÉP kártyán maradt összegek. „A jelenlegi piaci helyzetben kuponos oldalakon és nyomott árakon tudják csak értékesíteni csomagjaikat, arra meg végképp nincs pénzük, hogy egyedül vágjanak bele egy kampányba. Ezért arra helyeztük a hangsúlyt, hogy eszközeinkkel és tudásunkkal támogassuk partnereinket, hogy akcióik, kínálatuk elérjen a kártyatulajdonosokhoz.” Az akcióhoz jelenleg is számos szálloda csatlakozott az ország különböző pontjairól.

Nem mindenhol mérik a kártya népszerűségét

A keleti régió első 5 csillagos szállodájában, a debreceni Hotel Divinusban nem mérik, hogy milyen arányban érkeznek SZÉP kártyával és egyéb módon fizető vendégeink, mert a belföldi és a külföldi vendégek aránya nagyjából egyenlő - nyilatkozott Mike Zsuzsa, a szálloda munkatársa. „Azt tudjuk, hogy akik SZÉP kártyával kívánnak fizetni, rekreációs és wellness szolgáltatásainkat is ezzel veszik igénybe. Mivel külföldiek nagy százalékban foglalnak nálunk, nem fordítottunk különösképpen figyelmet a SZÉP kártyára. Van mód, hogy pihenőkártyájukkal fizessenek, de nem ez az elsődleges számunkra."

Félünk a kiegészítő szolgáltatásoktól

Debrecentől kicsit délebbre, a Gyopárosfürdőn található Hotel Corvus Aqua szállodában nyáron és hétvégén veszik inkább igénybe a SZÉP kártyát, és általában családok élnek ezzel a lehetőséggel - tájékoztatott Curpásné Todorán Enikő, a szálloda értékesítési munkatársa. Tapasztalataik szerint a fiatalabbak és az idősek, nyugdíjasok más fizetőeszközt szoktak választani. Nagyjából 50% a SZÉP kártyával fizető vendégek aránya egy évben.

„Szerencsére minden szolgáltatásunkat fizethetik a kártyával, viszont az a tapasztalatunk, hogy legtöbben kiszámolják, mennyit és mire fognak költeni. Eleve úgy jönnek, hogy tudják, mennyibe kerül az a csomag, amit a honlapunkon megrendelnek, és ehhez nem akarnak kiegészítő szolgáltatásokat vásárolni. Attól tartanak, hogy nem jönnének ki a keretükből. Más fizetőeszközt viszont nem akarnak erre a célra használni.” Elmondta, hogy a kuponos oldalakon nem minden helyen megengedett fizetőeszköz a SZÉP kártya, de ahol igen, ott sem a szállodánál, hanem a kuponos oldalnál fizet a vásárló, így nem tudják, milyen módon egyenlítették ki a számlát.

Csomagok vásárlása esetén kitolható a felhasználási határidő

Azok a pihenni vágyók, akik ki szeretnék használni meglévő összegeiket, de nem szeretnének május 31-ig utazni, olyan csomagokat vásárolhatnak meg, melyekkel akár év végéig is kitolhatják a felhasználást. A "SZÉP Hetek" névre elkeresztelt kampányban egyaránt szerepel 3, 4 és 5 csillagos szálloda is, így mindenki megtalálhatja azt, amit keres.

A fentiekből megállapítható, hogy mindenki igyekszik valamilyen akcióval kikapcsolódásra, pihenésre ösztönözni azokat a SZÉP kártya tulajdonosokat, akiknek már csak májusig van lehetősége elkölteni a kapott összeget, különben az visszaszáll a munkáltatóhoz.


Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben

Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben 

Második alkalommal hirdette meg a szálloda egész napos, ingyenes programját május 11-én, szombaton.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Új szállodai brand érkezik Budapestre

Új szállodai brand érkezik Budapestre 

Ez lesz a nemzetközi márka első magyarországi tagja.
Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész

Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész 

Az MSZÉSZ május 14-én, a Grand Hotel Esztergomban tartott szakmai találkozójának három érdekes előadásáról számolunk be.
Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton

Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton 

Buda legújabb skybarja a Radisson BudaPart tetején várja vendégeit.
Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások

Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások 

Helyszíni beszámoló a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) tavaszi közgyűléséről.
így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája

így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája 

Hazánk vezető márkái közül többen is kiemelkednek ezen a téren, amikor pedig a különböző szektorból érkező magyar márkák összefognak, akkor születnek az igazán jó megoldások.
Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton

Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton 

Az első évben több, mint 50.000 vendég látogatott el Szántódra, az egyedülálló tematikával rendelkező, családbarát hotelbe.
Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50

Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50  

Az Eventrend Group üzemelteti a továbbiakban a D50-et.
Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén

Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén 

Angela Saliba a Budapest Marriott Hotel és a Millennium Court, Marriott Executive Apartments új vezérigazgatója.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.