Versenyfutás az elégedett vendégekért: lépéselőnybe kerülhetnek az AI-felhasználók

A vendéglátóipari innováció élvonalában az AI (mesterséges intelligencia) áll. Ahogy a vendégek egyre magasabb szintű, személyre szabott élményeket keresnek, a szállodák és az éttermek olyan megoldások után kutatnak, amelyekkel lépést tarthatnak a változó igényekkel.

A vendégértékelésekből származó adatok feldolgozására és hasznosítására alapvetően  három megközelítést használhatnak a létesítmények: a valós idejű adatok alapján azonnal beavatkozhatnak, az utólagosan érkező vélemények tanulságaiból építkezve a hosszú távú fejlesztési stratégiára helyezhetik a hangsúlyt, vagy kombinálhatják a két módszertant, ami a leghatékonyabb megoldás. Az AI rendszerek ez utóbbi kapcsán jelentenek komoly előrelépést: nagy mennyiségű adat folyamatos elemzésével konkrét és releváns javaslatokkal szolgálhatnak.

Megfelelő szoftverezettség nélkül a legnagyobb kihívást egyértelműen a valós időben érkező vélemények feldolgozása jelenti. A tapasztalatok alapján — és ezt támasztja alá az Everguest év eleji kutatása is — a vendégek mintegy negyede ír véleményt. Egy 150 szobás hotel esetében egy nap alatt ez közel 40 visszajelzést jelenthet, ha optimistán feltételezzük, hogy egy vendég csak egy alkalommal küld be észrevételt.


Fotó: Everguest

A válaszadás elmaradása és a visszajelzések figyelmen kívül hagyása azonban komoly  kockázatot jelentenek. A vendég ugyanis azt fogja feltételezni, hogy az észrevétele nem számít, így várhatóan rosszabb értékelést ad majd — ezt pedig a potenciális új vendégek is látni fogják. Az AI rendszerek azonban minimalizálhatják a rizikófaktorokat, hiszen képesek pillanatok alatt azonosítani a trendeket, és kiemelni a problémás területeket.

Az AI által vezérelt automatizáció, például az önkiszolgáló check-in vagy a rutinfeladatok elvégzése, ráadásul tehermentesítheti a személyzetet, így ők teljes mértékben a vendégekre és az egyedi igényekre fókuszálhatnak. Azoknak, akik átfogó megoldást keresnek, érdemes megismerniük az AI-alapú Everguest Intelligence rendszert, amely operatív támogatást nyújt, például véleményekre adott AI-válaszokkal, illetve szöveges elemzésekkel, tippekkel segíti a vezetői döntéshozatalt. A valós idejű visszajelzések kezelésére hatékony szoftveres lehetőség az önálló termékként is elérhető a SurvAI by Everguest Intelligence.


Új beszerzési igazgató a Danubius Hotelsnél

Új beszerzési igazgató a Danubius Hotelsnél 

A szállodalánc új központi beszerzési igazgatója Várnai Krisztina.
Rock, divat, egyedi design, önjátszó Steinway zongora – a kortárs művészettel összhangban

Rock, divat, egyedi design, önjátszó Steinway zongora – a kortárs művészettel összhangban 

Szakmai versenyünk, a Junior Klasszis TopDesign 2024 – Formaruha pályázat ifjú győzteseit invitáltuk egy különleges megjelenésű és koncepciójú budapesti hotelbe január 20-án – és milyen jól tettük, hogy elkísértük nyerteseinket.
MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat

MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat 

Az MSZÉSZ útjára indítja az „Év Szállodája 2024” pályázatot.
Tátralomnic ékköve: Grand Hotel Praha

Tátralomnic ékköve: Grand Hotel Praha  

Tátralomnic ma is őrzi eleganciáját, amely Marienbadhoz vagy Karlsbadhoz hasonlítható. Leghíresebb szállodája, a Grand Hotel Praha olyan, mint egy mesebeli kastély.
Egy korszak vége: bezár az ikonikus Körszálló

Egy korszak vége: bezár az ikonikus Körszálló 

Október végén robbant a hír, hogy lebontás fenyegeti a Körszállót, hivatalos nevén a Hotel Budapestet, most újabb részletek derültek ki.
Változik az indiai OYO szállásfoglaló portál házirendje – tiltakoznak a vendégek

Változik az indiai OYO szállásfoglaló portál házirendje – tiltakoznak a vendégek 

Az utazás nehéz Indiában azoknak, akik nem házasok, azonban ennek ellenére szeretnének együtt utazni és közös szálláshelyen aludni.
Veganuár és méregtelenítő kúra a sárvári ötcsillagos házban

Veganuár és méregtelenítő kúra a sárvári ötcsillagos házban 

Évkezdetnek nem is rossz: két olyan csomagajánlatot állítottak össze, amely mindkettő ezt a célt szolgálja.
Újfent nyit egy hostelt az a&o Belgiumban

Újfent nyit egy hostelt az a&o Belgiumban 

Az a&o Hostels, Európa vezető hostellánca, 2025. január 1-jén megnyitotta második belga szálláshelyét, az a&o Brussels Centrumot.
Brandváltás az egykori Adria Palotában

Brandváltás az egykori Adria Palotában 

Az Al Habtoor Palace megérkezett Budapestre az ikonikus, egykori Adria Palotába, amelyet jóideje Ritz Carlton-ként ismertünk, korábban pedig a Meridien-lánc tagjaként nyílt meg ötcsillagos szállodaként a pesti Belváros szívében.
Új szakember a hévízi hotel élén – FRISSÍTVE

Új szakember a hévízi hotel élén – FRISSÍTVE 

Jakab Gábor lett a hévízi NaturMed Hotel Carbona új szállodaigazgatója.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.