18 milliárd dollár haszon a légitársaságoknál

Csökkenő jegyárakra, a légi árufuvarozás díjainak csökkenésére és a tavalyinál 5,9 százalékkal több, 3,3 milliárd utasra számít a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) 2014-ben.

A szervezet hétfői, MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, becsléseik szerint 3,5 százalékkal csökkenhet az átlagos jegyár az előző évihez képest, a légi árufuvarozás pedig 4 százalékkal kerülhet kevesebbe. A turisztikai iparágból 621 milliárd dollár bevételre tehetnek szert a légiközlekedés résztvevői, és az év végig 6,8 billió dollár értékű árut fuvaroznak repülőgépekkel az IATA felmérése szerint.

A légitársaságok az előrejelzések szerint 2014-ben 18 milliárd dollár haszonnal zárnak 2,4 százalékos haszonkulcs mellett. Az IATA emlékeztetett, hogy 2013-ban 10,6, míg 2012-ben 6,1 milliárdos profitot értek el a cégek. A befektetett tőke megtérülése a tavalyi 4,4 százalékról 5,4 százalékra emelkedhet az idén, de továbbra is elmarad a 7-8 százalékos átlagos tőkeköltségtől.

Első helyen az észak-amerikaiak

A legjobb pénzügyi eredményt az észak-amerikai társaságok érhetik el 9,2 milliárdos adózás utáni nyereséggel, a töltöttségi mutató 83,7 százalék lehet. Ennél rosszabbul teljesíthetnek az európai légitársaságok a magas szabályozási és infrastrukturális költségek miatt. A régióban 2,8 milliárdos profitot érhetnek el a cégek 1,3 százalékos haszonkulcs mellett.

Elmaradhat az előzetes várakozásoktól a légiipar nettó profitja, amelyet most 18 milliárd dollárra becsülnek a korábbi 18,7 milliárd dollárról, ennek oka egyebek mellett az, hogy csökkent a világkereskedelem mértéke és Kína gazdasági kibocsátása. Emellett a légitársaságok teljesítménye folyamatosan javul a strukturális átalakításoknak, a hosszú távú járatok piacán kötött együttműködési megállapodásoknak köszönhetően, ennek eredményeként a társaságok év végén rekordmagas, 80,4 százalékos átlagos töltöttségi mutatót produkálhatnak.

Magas a kerozinköltség

A repülési költségek meghatározó eleme, a kerozinköltség az IATA kutatása szerint stabilan magas lehet, erre az évre 124 dolláros hordónkénti üzemanyagárral számolnak, amely 2011-óta 120 dollár körül mozog. A légitársaságok összesített kerozinszámlája 212 milliárd dollár lehet, ugyanakkor az üzemanyag felhasználásának hatékonysága 1,7 százalékkal javult.

A légiipar jelenleg 58 millió embernek ad munkát világszerte, a légitársaságok 1400 új repülőgépet vesznek át 150 milliárd dollár értékben. Ezeket a beruházásokat a társaságok annak ellenére hajtják végre, hogy tevékenységüknek a magas adóterhek miatt alacsony a jövedelmezősége. Csak adókra a tavalyi 113 milliárd dollár helyett idén 121 milliárd dollárt kell költeniük.

Az IATA a világ légi forgalmának 94 százalékát fedi le, a szervezetnek 240 légitársaság a tagja.

Forrás: MTI


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.