"Elkészült a híd, remekül lehet rajta autózni, szerencsére a sínek is megmaradtak, megy a Combino, és van kerékpáros infra is, ha nem is tökéletes, mert azt ismét a gyaloglás kárára alakították ki" - így az MK.
Szerintük a kerékpárutak ismét a gyaloglás kárára kapcsolódnak össze a parti társaikkal. A pesti oldalon, a híd alatt például a közös kerákpárút-gyalog kombón mindössze 30 centire szűkült a gyalogosok mozgástere. A Jászai Mari téren minden további nélkül haladhatna a kerékpáros forgalom a két forgalmi sáv szélén, nem pedig a járda helyén, mint jelenleg. A budai oldal nemrég átadott csinos alagútja remek a bringásoknak, a gyalogosok meg túrázhatnak egy kicsit a lépcsőn föl s le.
"Egy kerékpáros szervezetnek mi baja lehet, ha a kerékpározás biztosított?" - teszi fel a kérdést a portál.
"Az, hogy nem csak az a céljunk, hogy (csak) a kerékpározás fejlődjön, hanem az, hogy városainkban végre kialakulhasson egy korszerű, fenntartható közlekedési rendszer és érvényesüljenek a fenti közlekedésszakmai prioritások. Talán, ha a Margit híd tervezésénél nem a korhűség, a beépített kő és vas mennyisége lett volna a fő indikátor, hanem például az, hogy az átépítés után a híd XXI. századi közlekedési infrastruktúrája legyen városunknak, előbbre jutottunk volna, és akkor a gyalogosoknak sem kellene akadályversenyt tartania, ha át akarnak kelni a híd egyik oldalról a másikra" - így a válasz.