30 centis járda a Margit híd alatt

Aránytalan a gépjármű-, kerékpáros-, illetve gyalogos forgalom számára kialakított infrastruktúra a Margit hídon a Magyar Kerékpárosklub szerint - olvasható a szervezet honlapján.

"Elkészült a híd, remekül lehet rajta autózni, szerencsére a sínek is megmaradtak, megy a Combino, és van kerékpáros infra is, ha nem is tökéletes, mert azt ismét a gyaloglás kárára alakították ki" - így az MK.

Szerintük a kerékpárutak ismét a gyaloglás kárára kapcsolódnak össze a parti társaikkal. A pesti oldalon, a híd alatt például a közös kerákpárút-gyalog kombón mindössze 30 centire szűkült a gyalogosok mozgástere. A Jászai Mari téren minden további nélkül haladhatna a kerékpáros forgalom a két forgalmi sáv szélén, nem pedig a járda helyén, mint jelenleg. A budai oldal nemrég átadott csinos alagútja remek a bringásoknak, a gyalogosok meg túrázhatnak egy kicsit a lépcsőn föl s le.

"Egy kerékpáros szervezetnek mi baja lehet, ha a kerékpározás biztosított?" - teszi fel a kérdést a portál.

"Az, hogy nem csak az a céljunk, hogy (csak) a kerékpározás fejlődjön, hanem az, hogy városainkban végre kialakulhasson egy korszerű, fenntartható közlekedési rendszer és érvényesüljenek a fenti közlekedésszakmai prioritások. Talán, ha a Margit híd tervezésénél nem a korhűség, a beépített kő és vas mennyisége lett volna a fő indikátor, hanem például az, hogy az átépítés után a híd XXI. századi közlekedési infrastruktúrája legyen városunknak, előbbre jutottunk volna, és akkor a gyalogosoknak sem kellene akadályversenyt tartania, ha át akarnak kelni a híd egyik oldalról a másikra" - így a válasz.


Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.