A balatoni integrált utastájékoztatási rendszer fejlesztése májusban indul és 4 hónap alatt készül el, ezt követően egyhónapos tesztüzemi időszak után vehetik használatba az utazók. A projekt eredményeként a balatoni utasok pontosan tervezhetik meg utazásaikat és tájékozódhatnak a különféle járatokról.
A beruházást a fejlesztő cég, az i-Cell, a Siófoki Önkormányzat, a MÁV és a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) konzorciuma, a Balatoni Integrációs Nonprofit Kft. valósítja meg.
Járatinformációs integráció
A közlemény idézi Farkas Károlyt, az i-Cell operatív igazgatóját aki elmondta: a fejlesztés integrálja a balatoni közösségi közlekedésben részt vevő közszolgáltató társaságok járatainak információit. A rendszer három adatbázisból táplálkozik: a MÁV utasinformációs rendszeréből, a Volánok valós idejű utastájékoztatását biztosító adattárból, és a BAHART járatinformációiból. A már működő utastájékoztatási rendszerek közötti átjárhatóságot az úgynevezett SIRI interfész biztosítja, ez teszi lehetővé, hogy az egymástól független rendszerek integrált, valós idejű utastájékoztatási szolgáltatást tudjanak nyújtani.
Hozzátette: a projekt keretében a Balaton partján, főképp a déli parton, 52 kültéri elektronikus utastájékoztató eszközt helyeznek ki vasútállomásokon, buszmegállókban, pályaudvarokon, illetve a kikötőkben. Az ezeken megjelenő információkat a központi vezérlőszoftver kezeli, illetve ez az egység kommunikál az egyes társaságok rendszereivel, ahonnan bekéri az adatokat - ismertette az igazgató.
Az i-Cell 2013 elején üzemelte be a Borsod Volán 510 buszát kiszolgáló utastájékoztatási rendszert, 2013 őszén a Vértes Volánnál, tavaly pedig az Alba Volán 240 járművével indult el az i-Cell-rendszer.
Forrás: MTI