A mágnesvasutakat alapos tesztelésnek vetik alá, mielőtt Uenohara és Fuefuki között közlekednek majd. Nemrégiben civilek is részt vehettek a tesztelésen, ahol kipróbálhatták az új vasútcsodát, mely akár 500 kilométer per órás sebességgel is képes haladni.
A 27 mérföldes szakaszon 100 utas utazott a vonaton, mely gyakorlatilag a sínek felett lebeg a mágneses rendszer segítségével. Ennek eredményeképpen nem jön létre súrlódás, tehát a vonatok hatalmas sebesség elérésére képesek. A videón is látható felvételek bemutatják, hogy az utasok menet közben is figyelhetik a sebességet, miközben a repülőgépeken megszokott méretű ablakokon kémlelhették a tájat. A Központi Vasúti Társaság nyolc napon keresztül teszteli a vonatokat Jamanasi prefektúrában - számolt be a BBC.
{youtube|id=e7UIJp0FKZQ}
Ezek a mágnesvasutak nagyobb sebességre képesek, mint a Japánban már jól ismert Sinkanszen nevű távolsági gyorsvonatok. Az eddig ismert vonatok 320 kilométer per órás sebességgel haladtak. Az új szupergyorsvonatok 16 kocsiból állnak, melyeken összesen akár ezer utas is tud utazni, az átlagos útidő pedig több mint felére, azaz 90-ről 40 percre csökken.
Japán nagy sebességű vasútjai 1964-ben váltak híressé, amikor leleplezték az első Sinkanszent. Ma a világ legforgalmasabb szakasza a Tókaidó Sinkanszen, évente 151 millió utassal.
Nagy-Britannia HS1 nevű vasútvonala, mely alagúton köti össze Londont és Kent városát, 320 km/h-s, a tervezett HS2 pedig 360 km/h-s sebesség elérésére képes. A japánok tehát ismét lekörözték a Nyugatot. Nem először, és biztosra vehetjük, hogy nem is utoljára.
Forrás: AsiaPORT