A Budapest Airport vegye meg a házamat!

Ugyanazon a napon, amikor a Budapest Airport bejelentette XVII. kerületi zajszigetelési munkáinak befejeztét, a XVII. kerület polgármestere lakossági fórumot hívott össze. Az ott élők mielőbbi beavatkozást várnak, legalább a hatályos jogszabályok betartását, de leginkább további repülési korlátozásokat követelnek a fel-és leszálló gépek zaját illetően. De egyesek odáig mentek, hogy a BUD vásárolja meg szerintük elértéktelenedett ingatlanjukat.

A fórumon jelen volt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Gépjármű-közlekedési és Vasúti Szabályozási Főosztályának szakértője és vezető főtanácsosa, a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légyügyi Hivatalának repülésvédelmi felügyelője, környezetvédelmi felügyelője és a légiközlekedési zaj és környezetvédelmi felügyelője, a Budapest Airpot Zrt. részéről a környezetvédelemért felelős igazgató, a környezetvédelmi fejlesztési vezető, közkapcsolati szakértő, valamint a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. részéről a légiforgalmi főosztályvezető és a környezetvédelmi és munkabiztonsági csoportvezető.

Riz Levente, Rákosmente polgármestere nyitó beszédében elmondta, hogy a legnagyobb problémát a kettes kifutópálya zaja jelenti. Az önkormányzat honlapján olvasható közlemény szerint az 1980-as években jogszabálysértő módon építették a pályát, hiszen az akkori rendelet 5 km-es védőtávot írt elő, ehhez képest csak 1,6 km-re esik Rákoshegytől. A lakosság már a 80-as években tiltakozott, a sikeres felháborodásnak köszönhetően 1984 és 1997 között átmenetileg megszüntették a kettes kifutópálya használatát. 1998-ban azonban a korlátozás megszűnt, majd a 2004-es kormányrendeletben szabályozták a használat módját – tette hozzá a polgármester. 

Riz Levente a lakosokkal egyetértésben elmondta, hogy folyamatosan megsértik az előírásokat, hiszen nemcsak reggel 8 és 22 óra között használják a kettes kifutópályát, hanem éjszaka és hétvégén is, ami a pihenésben zavarja az ott élőket.  A polgármester emellett kifogásolta, hogy nem vetnek ki légi közlekedési bírságot, ezt például a tiltott időszakban való repüléskor lehetne alkalmazni. Ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy az így keletkező összeget a kárban szenvedő lakosok használhatnák fel. Ahelyett, hogy ez így történne a légitársaságok által fizetett zajvédelmi díjat a Budapest Airport kapja meg zajvédelmi célokra - állítja. Az érdekesség szerinte az, hogy a 3-400 millió forintos bevételnek nincs nyoma a térségben. Riz hozzátette, hogy ebből az önkormányzatok szeretnének részesedni és a pénzt, zajszintet csökkentő beruházásokra fordítani.

A lakosok sorra tették fel kérdéseiket, melyekre azonnali egyértelmű választ vártak. Házaik elértéktelenedtek - panaszolták, és többen is sürgették, hogy Budapest Airport vásárolja meg azokat, hogy a kapott pénzből új ingatlanhoz juthassanak.

A fórumon a legtöbb kérdés Szarvas Gáborhoz a Budapest Airport Zrt. környezetvédelemért felelős igazgatójához szólt, aki elmondta, hogy tisztában vannak a rájuk háruló felelősséggel és igyekeznek csökkenteni a zajterhelést. Emellett felvetődött a lehetőség, hogy Riz Levente polgármester és a Budapest Airport Zrt. összeül és közösen megvizsgálják annak a lehetőségeit, hogy a reptér megvásárolhatná-e azon telkeket, melyeket a lakók eladnának. Rákosmente Önkormányzata és Rákoshegy lakói közösen próbálnak megoldást találni az ügy mihamarabbi pozitív lezárásához.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.