A jelenlegi 9 utasbiztonsági sort hárommal bővítik, és azt követően az ellenőrzés után válnak el a schengeni és a nem schengeni utasok. Ez kiegyenlítettebb terhelést jelent majd az utasbiztonsági sorok kihasználásában - magyarázta Hardy Mihály.
A vasárnapi fennakadás meglepetésként érte a Budapest Airport szolgálatban lévő dolgozóit is. "Több szerencsétlen tényező összeesése miatt alakult ki tömeg" - mondta Hardy Mihály. Magyarázatként a szóvivő hozzáfűzte, hogy például három induló repülőgép késése 400-500 fővel növeli az utasszámot, miközben a 2/A utasforgalmi terminálon óránként 1.200, a 2/B-n pedig 1.500 utast tudnak "átereszteni".
A hétfő délelőtt, a pénteken délután és a vasárnap délután a legforgalmasabb időszak Ferihegyen, és különösen az a július-augusztus-szeptember hónapokban. Még egy-két hétig ezekben az időszakokban lehet torlódás, amit a repülőtér üzemeltetője a fizikai adottságok miatt nem tud megszüntetni. Hiába van több utasellenőrző készülék, ha nincs hely az üzembe helyezésére. Az épülő SkyCourt 40 ezer négyzetméter új területet jelent majd Ferihegyen.
A Budapest Airportnak minden körülmények között be kell tartania az utasbiztonsági előírásokat - hangsúlyozta Hardy Mihály. Az, hogy megvonták a repülőtértől az Európai Unió Biztonságos Repülőtér státuszt, az 30 százalékkal lassítja a forgalmat. Döntően emiatt ugrásszerűen nőtt az utaspanaszok száma.
A repülőtér üzemeltetője már augusztus végén jelentette a magyar hatóságoknak, hogy végrehajtotta a szükséges intézkedéseket, de a bürokrácia miatt a státusz visszaszerzése még néhány hétig eltarthat. Ezért a Budapest Airport türelmet kér az utasoktól, és változatlanul azt javasolja, hogy indulás előtt legalább két órával jelenjenek meg a repülőtéren.
Hardy Mihály megjegyezte, hogy néhány technológiai utasítást kellett végrehajtani, de ezek nem gyorsítják lényegesen a forgalmat. Hozzáfűzte: a Budapest Airport dolgozóinak nincs, de az adott légitársaság földi kiszolgálójának van joga "előrevinni" azt az utast, aki egyébként lekésné a járatát.
A Budapest Airport szóvivője utalt arra, hogy 1996 óta nem történt beruházás az utasforgalmi terminálon. A társaság a privatizációs szerződésben vállaltaknak megfelelően öt év alatt, 2011-ig több mint 261 millió eurót, mintegy 65 milliárd forintot fektet be a repülőtér infrastruktúrájának bővítésébe és modernizálásába, aminek központjában a jövő márciusban átadandó SkyCourt áll. (MTI)