A légitársaság az időszak során szállított 80,2 millió utasa az előző évhez képest 9,7%-os növekedést jelent. A járatok 92,6%-os kihasználtsággal repültek a 2016-os 91,6%-hoz képest. Mindeközben a kapacitás 8,5%-kal, 86,7 millió ülőhelyre bővült. A cég teljes árbevétele 8,1%-kal, 5,047 milliárd GBP-re nőtt, az egy ülőhelyre jutó 58,23 fontos árbevétel pedig év/év alapon -0,4%-os csökkenéssel nagyjából változatlan maradt. Előbbi a devizaárfolyamok alakulásának, a jelentős egyéb bevételnek és a megnövelt kapacitás-kihasználásnak volt köszönhető, és némileg csökkentette a jegyárakra ható nyomást. Az egy ülőhelyre jutó költség 2,4%-kal, 53,52 GBP-re nőtt, aminek elsősorban a kedvezőtlen árfolyam-alakulás volt az oka. Ugyanakkor a költségellenőrzésnek, a piaci pozíció javulásának és a 85 millió GBP összegű megtakarítást hozó easyJet Lean stratégiának köszönhetően sikerült ellensúlyozni a piacra ható inflációs nyomást. Az easyJet továbbra is törekszik, hogy piacvezető és második helyeket szerezzen Európa legnagyobb repülőterein. Működése 98%-a olyan repülőtereket érint, ahol előbbiek igazak. A szabályt erősítő egyik kivétel Budapest. Azonban az utóbbi időkben jelentősen növelte innen repült desztinációi számát.
A következő év tartogat pénzügyi izgalmat a légitársaság számára. Az easyJet a 2018-as pénzügyi évben az Air Berlintől esetleg megszerzendő kapacitást nem számítva kb. 6%-os kapacitásbővítést tervez. 40 millió EUR összegért megvásárolja az Air Berlin egy részét, így fel- és leszállási joghoz jut a berlini Tegel repülőtéren is. A várhatóan 2017 decemberében lezáruló tranzakció eredményeképpen az easyJet lesz az új bérlője kb. 25 A320-as repülőgépnek, mintegy 1000 korábbi Air Berlin alkalmazottnak fog új munkahelyet kínálni, emellett más eszközöket, például résidőket is meg fog szerezni. A vételár nem tartalmazza a beindítás és az átmeneti időszak működési költségeit. A berlini Schönefeld repülőtéren már meglévő bázisával együtt ezt követően az easyJet lesz a legnagyobb, rövid távú járatokat üzemeltető légitársaság Berlinben. Jelenlegi becslések szerint az easyJet a 2018-as pénzügyi évben mintegy 60 millió GBP headline veszteséget fog elkönyvelni a tegeli működése kapcsán, mivel járatait 2018 januárjában személyzettel és karbantartással együtt, ún. wet lease megállapodás keretében bérelt gépekkel, kezdetben kisebb kihasználtsággal és hozammal fogja beindítani. A tranzakcióhoz kapcsolódó egyszeri, nem headline költségek a 2018-as pénzügyi évben akár a 100 millió GBP összeget is elérhetik. Ebbe a körbe tartoznak például a csak a gépekre vonatkozó, ún. dry lease bérleti szerződések beindításához kapcsolódó kiadások, a flotta átalakításának, a személyzet toborzásának és betanításának költségei, valamint a tranzakciós költségek. A tranzakció várhatóan a 2019-es pénzügyi évtől kezdve járul majd hozzá pozitívan a társaság jövedelméhez.