"Úgy gondolom, hogy jövőre drámai fellendülés lesz az Európán belüli üdülési turizmusban" - nyilatkozta a Sunday Timesnak Michael O'Leary, aki szerint épp ez okozhatja a drágulást, mivel nincs meg az a kapacitás, amely képes lenne megbirkózni a bővülő igényekkel. A koronavírus-járvány miatt ugyanis a légitársaságok csökkentették flottájukat: a Thomas Cook 6 millió ülőhellyel, a Flybe 8 millióval, a Norwegian csaknem 24 millióval - tette hozzá.
Emiatt a rövid távú repülésekhez jövőre mintegy 20 százalékkal lesz kisebb a kapacitás, mindezt tetőzi az inflációs nyomás és a környezetvédelmi adók növelésének a veszélye is. Ennek ellenére a diszkont légitársaság mérsékelni akarta a téli árakat a piaci részesedésének növelése érdekében.
A légitársaságokat világszerte súlyosan sújtották a koronavírus-járvány miatti lezárások és az utazási korlátozások, sokan bejelentették a munkahelyek leépítését, de vannak olyanok is, akik újabb elbocsátásokat vetítenek előre, ha szeptember végéig nem javulnak a foglalási adatok - írja a BBC, amely szerint az EasyJet 4500 munkatárs elbocsátását tervezte májusban. A fapados légitársaság nem tekint optimistán a jövőre, előrejelzések szerint csak 2023-ra érhetik el újra a pandémia előtti forgalmat.
Forrás: portfolio.hu