A pályázatot a második és harmadik negyedév fordulóján írják ki. A hetilap Tyden cikkére hivatkozva a Reuters megemlíti: a cseh kormány már folytatott tárgyalásokat a francia és koreai légitársaságokkal.
Egy tárgyalásokon résztvevő forrást említve arról számolnak be, hogy a pályázatot kiíró cseh pénzügyminisztérium először csupán fel szeretné mérni a kérők szándékát a balul elsült terjeszkedési terveiből feltápászkodni próbáló légitársaság iránt.
Petr Necas miniszterelnök decemberben tanácsolta kormányának, hogy vizsgálják meg a légitársaság értékesítését stratégiai partner számára. A minisztérium bevallása szerint egy stratégiai partner bevonása a legjobb megoldás a CSA számára.
A Skyteam-tag CSA tavaly mintegy 33,2 millió dolláros üzemi veszteséget volt kénytelen könyvelni, miközben pénzügyi mérlege javítása érdekében értékesítette egyes üzletágait.
A CSA tavaly decemberben pilótáinak harmadát bocsátotta el. 2009 szeptemberében sikertelenül zárult az a tender, amelyen a vevők közt már megjelent az Air France-KLM, ajánlattételét azonban a gazdasági válságra hivatkozva visszavonta. Akkor mintegy 10 vállalat, köztük az orosz Aeroflot is érdeklődött a csehek iránt. A 2008-ban még újabb és újabb járatokat nyitó CSA 2009-től folyamatosan függesztette fel járatait. 2009 első félévét várt veszteségének duplájával zárta, jóllehet év elején meg jelentős járatbővítést jelentett be nyári menetrendjében. A hanyatlás egyik szembetűnő jeleként értékelték sokan, hogy 2010 őszére, 72 évi folyamatos működés után az Egyesült Királyság reptereit is elhagyta a CSA.
Ha már régión belül vagyunk, a Reuters híre röviden, mintegy figyelmeztetésként megemlíti a Malév esetét is.
Forrás: Reuters
Forrás: Turizmus Online