Amerikai sajtójelentések szerint az egyesülési tervet a hétvégén fogadta el a két igazgatótanács. Hivatalosan hétfőn jelenthetik be a több mint 3 milliárd dolláros ügyletet, amelynek létrejöttéhez versenyhatósági engedély is szükséges. A két társaság részvénycsere útján kíván egyesülni. A United Airlines a harmadik, a Continental Airlines a negyedik legnagyobb amerikai légitársaság. Ketten együtt nagyobbak, mint a jelenlegi piacvezető Delta Airlines. Az ülőhelyek száma alapján a Delta a világ teljes légi személyszállítási kapacitásának 6 százalékával rendelkezik, míg a United és a Continental együtt 7 százalékot ér el.
A tervek szerint az új vállalat a United nevet kapja. A tulajdonosi jogok 55-45 százalékban oszlanak meg a United Airlines anyavállalata, az UAL részvényesei és a Continental Airlines részvényesei között. Az új társaság székhelye a United Airlines chicagói központjában lesz. Vezetője Jeff Smisek, a Continental Airlines 55 éves vezérigazgatója, az igazgatótanács elnöke a Glenn Tilton, az UAL 62 éves vezetője lesz. Az utasok számos új célállomás közül választhatnak; a United 100 olyan városba közlekedtet járatokat, ahová a Continental Airlines nem, és világszerte 136 olyan város van, ahová a két társaság közül csak a Continental Airlines gépei járnak.
A Continental főként az európai és a latin-amerikai régióban erős, míg a United a Csendes-óceán térségében. A párhuzamosságok megszüntetésével és az ezzel járó létszámleépítéssel a kapacitás a két társaságot együttvéve 8 százalékkal, a működési költségek 5 százalékkal csökkennek majd a J.P. Morgan elemzése szerint. Az összesített bevétel 3 százalékkal eshet vissza, nem pedig 8 százalékkal, ami a kapacitáscsökkentésből következne. A visszaesés azért lehet kisebb, mert az új óriásvállalat a piaci erejénél fogva sikerrel emelheti a repülőjegyek árát - vélik a J. P. Morgan elemzői.
A légi közlekedési ágazat az utóbbi 10 évben 50 milliárd dollár veszteséget szenvedett el. Számos szereplő az egyesülés révén próbál megküzdeni a nehézségekkel, amelyek közül jelenleg az üzemanyag drágulása és a válság miatt csökkenő utazási kedv a legsúlyosabb. Európában egyesült például a francia Air France és a holland KLM, a British Airways brit és az Iberia spanyol légitársaság, a Delta pedig úgy lépett az első helyre, hogy felvásárolta a Northwest Airlinest. (MTI)