Egyszemélyes repülőgép vitte el a pálmát az Airbus elől

Miután az Airbus bejelentette, hogy elsőként repülte át a La Manche csatornát teljesen elektromos hajtású repülőgéppel, egy kicsi, egyszemélyes elektromos repülő fél nappal előtte csendben megtette ugyanezt az utat.

Nemrég számoltunk be arról, hogy az Airbus elektromos meghajtású E-Fan repülőgépe Angliából Franciaországba repült a La Manche csatorna felett. Didier Esteyne, a cég pilótája 46 perc alatt, 3500 láb magasságon teljesítette a 74 kilométeres távot, minden probléma nélkül.

Ugyanakkor a szlovéniai Pipistrel cég már típusengedéllyel rendelkező, szintén elektromos meghajtású repülőgépe az Airbus előtt három nappal kellett volna, hogy startoljon. A gép azonos útvonalon repült volna, ráadásul képes lett volna az elektromos hajtóművével utántöltés nélkül oda-vissza megtenni az utat. A hajtóművet gyártó Siemens azonban az indulás előtt közvetlenül lefújta a kísérletet azzal az indokkal, hogy a motor nem alkalmas a huzamosabb ideig tartó víz feletti repülésre. Így végül ugyanezzel a motorral az E-Fan repülhetett át a csatorna felett.

Az AP hírügynökség viszont – cáfolva az Airbus elsőségét – bejelentette, hogy egy egyszemélyes kisgép, a Cri-Cri elektromos változata, a Cristaline 12 órával az Airbus kísérlete előtt szintén sikeresen átrepülte a La Manche csatornát. Eszerint az összes többi változat már csak színesíti a képet. A Cristaline két, egyenként 35 lóerős elektromotorral, 283 kilométeres sebességgel repülte át a csatornát az ellenkező irányban. Az már csak egy kis adalék a történethez, hogy 1981-ben a MacCready építette szuperkönnyű Gossamer Albatross-szal akkumulátorok nélkül, csak napenergiával üzemelve már teljesítették ezt a távot.

Mindenesetre az iparágat felvillanyozta korábban a Solar Impulse napenergiás repülése és most az Airbus kísérlete is, és mivel az elektromos meghajtás különlegesen környezetkímélő volta miatt jól illeszkedik a világ globalizációs programjába, az érdeklődés ez irányban töretlen.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.