Egyszemélyes repülőgép vitte el a pálmát az Airbus elől

Miután az Airbus bejelentette, hogy elsőként repülte át a La Manche csatornát teljesen elektromos hajtású repülőgéppel, egy kicsi, egyszemélyes elektromos repülő fél nappal előtte csendben megtette ugyanezt az utat.

Nemrég számoltunk be arról, hogy az Airbus elektromos meghajtású E-Fan repülőgépe Angliából Franciaországba repült a La Manche csatorna felett. Didier Esteyne, a cég pilótája 46 perc alatt, 3500 láb magasságon teljesítette a 74 kilométeres távot, minden probléma nélkül.

Ugyanakkor a szlovéniai Pipistrel cég már típusengedéllyel rendelkező, szintén elektromos meghajtású repülőgépe az Airbus előtt három nappal kellett volna, hogy startoljon. A gép azonos útvonalon repült volna, ráadásul képes lett volna az elektromos hajtóművével utántöltés nélkül oda-vissza megtenni az utat. A hajtóművet gyártó Siemens azonban az indulás előtt közvetlenül lefújta a kísérletet azzal az indokkal, hogy a motor nem alkalmas a huzamosabb ideig tartó víz feletti repülésre. Így végül ugyanezzel a motorral az E-Fan repülhetett át a csatorna felett.

Az AP hírügynökség viszont – cáfolva az Airbus elsőségét – bejelentette, hogy egy egyszemélyes kisgép, a Cri-Cri elektromos változata, a Cristaline 12 órával az Airbus kísérlete előtt szintén sikeresen átrepülte a La Manche csatornát. Eszerint az összes többi változat már csak színesíti a képet. A Cristaline két, egyenként 35 lóerős elektromotorral, 283 kilométeres sebességgel repülte át a csatornát az ellenkező irányban. Az már csak egy kis adalék a történethez, hogy 1981-ben a MacCready építette szuperkönnyű Gossamer Albatross-szal akkumulátorok nélkül, csak napenergiával üzemelve már teljesítették ezt a távot.

Mindenesetre az iparágat felvillanyozta korábban a Solar Impulse napenergiás repülése és most az Airbus kísérlete is, és mivel az elektromos meghajtás különlegesen környezetkímélő volta miatt jól illeszkedik a világ globalizációs programjába, az érdeklődés ez irányban töretlen.


Hétvégétől sűrűbben jár a repülőtéri gyorsjárat

Hétvégétől sűrűbben jár a repülőtéri gyorsjárat 

A nyári repülőtéri forgalom várható növekedése miatt péntektől gyakrabban jár napközben a 100E Repülőtéri Expressz a Deák Ferenc tér és a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér között.
Indul az Intercity Splitbe

Indul az Intercity Splitbe 

    Az elővételi jegyértékesítés tavaszi indulása óta 8300 jegyet vásároltak az utasok, ami a tavalyi 14 ezer jegy több mint felét teszi ki.
"Varázslatos Duna" néven új luxus hajójárat Budapestről

"Varázslatos Duna" néven új luxus hajójárat Budapestről 

A Mária Terézia november 10-én indult nyolcnapos útjára, amely a németországi Passauban ér véget. 
Spanyol járatnyitás Budapest felé

Spanyol járatnyitás Budapest felé  

Bilbao városa légi összeköttetésében jelentős változás várható. Decembertől.
Káosz a birminghami repülőtéren a 100 ml-es folyadékkorlát miatt

Káosz a birminghami repülőtéren a 100 ml-es folyadékkorlát miatt 

Már reggel 5 órától sorok a repülőtéren kívül kígyóztak a sorok.
Napi járatnyitás Brüsszelbe a WIZZ-zel

Napi járatnyitás Brüsszelbe a WIZZ-zel 

Június 17-ével kezdődően az ultrafapados légitársaság elindította közvetlen járatait Budapestről a Zaventemben található Brüsszeli repülőtérre.
Piros-fehér-zöld meglepetés ennél az ultrafapadosnál

Piros-fehér-zöld meglepetés ennél az ultrafapadosnál 

Hajrá, Magyarok! Túró Rudival lepték meg az Eb-re utazókat.
A Wizz Air lett a legtöbbet késő légitársaság az Egyesült Királyságban

A Wizz Air lett a legtöbbet késő légitársaság az Egyesült Királyságban 

Az elemzés a brit repülőterekről induló több mint 2500 menetrend szerinti és charterjáratot vizsgált.
Forgalomba állt az utolsó Airbus Beluga XL

Forgalomba állt az utolsó Airbus Beluga XL 

A Beluga XL a repülőgépek szerkezeti elemeinek szállítására kifejlesztett speciális típus.
Járattörlések és késések Franciaországban a sztrájkok miatt

Járattörlések és késések Franciaországban a sztrájkok miatt 

 A francia repülőtéri dolgozók a „24 órás szabály” ellen tiltakoznak, amely arra kötelezi őket, hogy időben értesítsék a vezetőket a sztrájkokról.