És tényleg repül a Wizz Air Debrecenből!

Június 18-tól heti három alkalommal repül a Wizz Air Debrecenből London Luton repülőterére.

A hétfőn, szerdán és pénteken közlekedő járattól eleinte évi 50 ezer utast vár a légitársaság. A debreceni repülőtéren jelenleg is jelentős fejlesztések folynak, azonban a Wizz Air járatindításával összefüggésben a szolgáltatási színvonal növelése érdekében további mintegy 500 millió forint értékű fejlesztést terveznek megvalósítani. A Debrecen-London járat közvetlenül 15-20 fővel növeli a repülőtéri munkahelyek számát, mondta el Herdon István, a debreceni repülőteret üzemeltető társaság tulajdonosi képviselője.

Az 500 milliós fejlesztés - mint azt Papp Csabától, az Airport Debrecen ügyvezetőjétől megtudtuk - a kiszolgáló infrastruktúrát érinti. Ebben benne van az informatikai háttér fejlesztése, gépek beszerzése. A fejlesztéseknek május második feléig meg kell valósulniuk, majd ezt követően egy hónapnyi próbaidő áll rendelkezésre a járat június 18-i indulásáig - tette hozzá az ügyvezető.

Elmondta: nem csupán Debrecenből remélik a több tízezer utast, hanem az egész - határon is átnyúló - régióból. Így Nagyvárad, Kassa, Kárpátalja valamint Szatmárnémeti térsége egyaránt szóba kerül vonzáskörzetként. Amennyiben hozza a járat a kívánt kihasználtságot, többszörösére nőhet a reptér személyforgalma. Tavaly mintegy 19000 utast szolgált ki a repülőtér 1386 gépmozgás mellett.

A városvezetés négy éve már megkereste a légitársaságot járatnyitási szándékkal, melyet akkor a Wizz Air hárított. A jelenleg charter személyforgalmat bonyolító Airport Debrecennek nem ez az első próbálkozása menetrendszerűen közlekedő járatnyitással. Kérész életű volt 2005-ben a Münchenbe közlekedő OLT járat, melyet 2006-ban sok évnyi kihagyás után első belföldi járatként Budapestre repülő járat követett. Ez sem tartott sokáig az alacsony kihasználtság miatt. Szintén felmerült a Ryanair, mely műszaki okokra hivatkozva nem kívánt berepülni a cívisvárosba. Állításuk szerint Boeing 737-800-as típusú gépeik számára túl keskeny volt a debreceni, 40 méter széles pálya. Ráadásul a gyártó minimálisan 31 métert ír elő erre a típusra.

Az AD volt és jelenlegi vezetése a Turizmus Online-nak korábban nyilatkozva egyaránt elismerte, hogy egy "hagyományos" - full service - légitársaság nagy gyűjtő-elosztó repülőtérre történő ráhordása igazán bekapcsolná a várost és a régiót a légi közlekedés körforgásába. Papp Csaba elárulta: erről továbbra sem tett le a repülőtér és a város vezetése, tárgyalások jelenleg is folynak. Mi több, még az idén eldől, hogy mely társaság és hova hordja rá a térség utasait, akik így egy átszállással akár Tokióig meg sem állnak.

Korábbi értesüléseink szerint a Star Alliance-tag Lufthansa-t tartotta volna a repülőtér vezetése legkívánatosabbnak, mely Frankfurtra vagy Münchenre hordhatna rá. A németországi átszállás ideális lehetne a számos egyetemmel, iparral és határon átnyúló vonzáskörzettel bíró Debrecen számára.

Nagy fegyvertény a fapados megjelenése a debreceni légikikötőben, de annyiban nem elég önmagában, hogy szövetségi tagság, közös kód alatti üzemelés hiányában, két pont közt repül, így aki máshova kíván eljutni, mint London és Anglia, illetve máshonnan kíván Debrecenbe és környékére érkezni, annak egy full-service járat beindulásáig továbbra is Budapeste kell utaznia. Így annak a nagyszámú norvég diáknak, akik Debrecennben hallgatnak orvostudományt, üzletembereknek, politikusoknak stb.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.