Európa pozíciót veszélyeztetik a közel-keleti légitársaságok

Aggódik az Európai Légitársaságok Szövetsége (AEA), hogy az agresszíven terjeszkedő közel-keleti légitársaságok miatt elveszíti légi közlekedési pozícióit.

Hogy Európa megőrizze a légi közlekedésben kivívott pozícióját, mint a világ keleti és nyugati felének összekötője, lépésre sarkallnák az Európai Uniót a legnagyobb európai légitársaságok annak érdekében. Az ügy várhatóan szóba kerül majd az AEA soron következő, pénteki ülésén. A legnagyobb európai légitársaságok közül képviselteti magát a British Airways, az Air France és a Lufthansa vezérigazgatója is - közölte a Portfolio.hu a Bloomberg cikkére hivatkozva.

Előnyben a Közel-Kelet

A közel-keleti légitársaságok több előnyt is élveznek a európai társaikkal szemben - állítják a rivális európai cégek vezetői. Egyik, hogy az elmúlt két évtizedben az USA és Európa leállította az exporthitel garanciát azon országok légitársaságai számára, ahol Boeing és Airbus repülőgépek gyártása zajlik (Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Spanyolország, Egyesült Államok).

Ennek oka abban keresendő, hogy az EU és az USA között vita bontakozott ki a két repülőgépgyártónak juttatott állami támogatásokról. Eredményképpen sok európai és amerikai légitársaság számára nem elérhető az olcsó állami garancia, szemben az olyan riválisok számára, mint például a közel-keleti államok vállalatai.

További egynesúlytalanságot teremt a cikk szerint, hogy például a legnagyobb közel-keleti légitársaság, az Emirates Dubajban minimális díjakat fizet a repülőtérnek és számos olyan szociális költségtől is megmenekül, amelyektől az európai légitársaságok nem. Az Air France-KLM vezérigazgatója úgy véli, hogy ha ugyanazokhoz a kedvezményekhez hozzájuthatna, mint az Emirates Dubajban, az évente 3 milliárd euróval növelné működési eredményét - írja a Bloomberg. A költségelőnnyel pedig alacsonyabb jegyárakat tudnak garantálni a közel-keleti légitársaságok.

Veri az Emirates a Lufthansát

Az Emirates a tavalyi évben már le is körözte a Lufthansát és a világ legnagyobb légitársaságává nőtte ki magát a nemzetközi járatok tekintetében, miután az elmúlt 10 évben a hatszorosára emelkedett utasforgalma. Az európai légitársaságok pedig kevésbé hatékonyan tudják megőrizni kelet-nyugati összekötő szerepüket, amikor a közel-keleti légitársaságok egyre több célállomást kínálnak, magukhoz csalogatva az utasokat.

Az Air France vezérigazgatója szerint nagyon kockázatos Európára nézve, hogy az áthaladó utasforgalom a Közel-Kelet felé tolódik el. "Európa a nemzetközi légi közlekedés középpontja és ez az a szerep, amit meg kell becsülnünk és védenünk" - nyilatkozta az Air France vezérigazgatója. (Portfolio.hu/Bloomberg)


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.