Európa pozíciót veszélyeztetik a közel-keleti légitársaságok

Aggódik az Európai Légitársaságok Szövetsége (AEA), hogy az agresszíven terjeszkedő közel-keleti légitársaságok miatt elveszíti légi közlekedési pozícióit.

Hogy Európa megőrizze a légi közlekedésben kivívott pozícióját, mint a világ keleti és nyugati felének összekötője, lépésre sarkallnák az Európai Uniót a legnagyobb európai légitársaságok annak érdekében. Az ügy várhatóan szóba kerül majd az AEA soron következő, pénteki ülésén. A legnagyobb európai légitársaságok közül képviselteti magát a British Airways, az Air France és a Lufthansa vezérigazgatója is - közölte a Portfolio.hu a Bloomberg cikkére hivatkozva.

Előnyben a Közel-Kelet

A közel-keleti légitársaságok több előnyt is élveznek a európai társaikkal szemben - állítják a rivális európai cégek vezetői. Egyik, hogy az elmúlt két évtizedben az USA és Európa leállította az exporthitel garanciát azon országok légitársaságai számára, ahol Boeing és Airbus repülőgépek gyártása zajlik (Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Spanyolország, Egyesült Államok).

Ennek oka abban keresendő, hogy az EU és az USA között vita bontakozott ki a két repülőgépgyártónak juttatott állami támogatásokról. Eredményképpen sok európai és amerikai légitársaság számára nem elérhető az olcsó állami garancia, szemben az olyan riválisok számára, mint például a közel-keleti államok vállalatai.

További egynesúlytalanságot teremt a cikk szerint, hogy például a legnagyobb közel-keleti légitársaság, az Emirates Dubajban minimális díjakat fizet a repülőtérnek és számos olyan szociális költségtől is megmenekül, amelyektől az európai légitársaságok nem. Az Air France-KLM vezérigazgatója úgy véli, hogy ha ugyanazokhoz a kedvezményekhez hozzájuthatna, mint az Emirates Dubajban, az évente 3 milliárd euróval növelné működési eredményét - írja a Bloomberg. A költségelőnnyel pedig alacsonyabb jegyárakat tudnak garantálni a közel-keleti légitársaságok.

Veri az Emirates a Lufthansát

Az Emirates a tavalyi évben már le is körözte a Lufthansát és a világ legnagyobb légitársaságává nőtte ki magát a nemzetközi járatok tekintetében, miután az elmúlt 10 évben a hatszorosára emelkedett utasforgalma. Az európai légitársaságok pedig kevésbé hatékonyan tudják megőrizni kelet-nyugati összekötő szerepüket, amikor a közel-keleti légitársaságok egyre több célállomást kínálnak, magukhoz csalogatva az utasokat.

Az Air France vezérigazgatója szerint nagyon kockázatos Európára nézve, hogy az áthaladó utasforgalom a Közel-Kelet felé tolódik el. "Európa a nemzetközi légi közlekedés középpontja és ez az a szerep, amit meg kell becsülnünk és védenünk" - nyilatkozta az Air France vezérigazgatója. (Portfolio.hu/Bloomberg)


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.