Európa pozíciót veszélyeztetik a közel-keleti légitársaságok

Aggódik az Európai Légitársaságok Szövetsége (AEA), hogy az agresszíven terjeszkedő közel-keleti légitársaságok miatt elveszíti légi közlekedési pozícióit.

Hogy Európa megőrizze a légi közlekedésben kivívott pozícióját, mint a világ keleti és nyugati felének összekötője, lépésre sarkallnák az Európai Uniót a legnagyobb európai légitársaságok annak érdekében. Az ügy várhatóan szóba kerül majd az AEA soron következő, pénteki ülésén. A legnagyobb európai légitársaságok közül képviselteti magát a British Airways, az Air France és a Lufthansa vezérigazgatója is - közölte a Portfolio.hu a Bloomberg cikkére hivatkozva.

Előnyben a Közel-Kelet

A közel-keleti légitársaságok több előnyt is élveznek a európai társaikkal szemben - állítják a rivális európai cégek vezetői. Egyik, hogy az elmúlt két évtizedben az USA és Európa leállította az exporthitel garanciát azon országok légitársaságai számára, ahol Boeing és Airbus repülőgépek gyártása zajlik (Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Spanyolország, Egyesült Államok).

Ennek oka abban keresendő, hogy az EU és az USA között vita bontakozott ki a két repülőgépgyártónak juttatott állami támogatásokról. Eredményképpen sok európai és amerikai légitársaság számára nem elérhető az olcsó állami garancia, szemben az olyan riválisok számára, mint például a közel-keleti államok vállalatai.

További egynesúlytalanságot teremt a cikk szerint, hogy például a legnagyobb közel-keleti légitársaság, az Emirates Dubajban minimális díjakat fizet a repülőtérnek és számos olyan szociális költségtől is megmenekül, amelyektől az európai légitársaságok nem. Az Air France-KLM vezérigazgatója úgy véli, hogy ha ugyanazokhoz a kedvezményekhez hozzájuthatna, mint az Emirates Dubajban, az évente 3 milliárd euróval növelné működési eredményét - írja a Bloomberg. A költségelőnnyel pedig alacsonyabb jegyárakat tudnak garantálni a közel-keleti légitársaságok.

Veri az Emirates a Lufthansát

Az Emirates a tavalyi évben már le is körözte a Lufthansát és a világ legnagyobb légitársaságává nőtte ki magát a nemzetközi járatok tekintetében, miután az elmúlt 10 évben a hatszorosára emelkedett utasforgalma. Az európai légitársaságok pedig kevésbé hatékonyan tudják megőrizni kelet-nyugati összekötő szerepüket, amikor a közel-keleti légitársaságok egyre több célállomást kínálnak, magukhoz csalogatva az utasokat.

Az Air France vezérigazgatója szerint nagyon kockázatos Európára nézve, hogy az áthaladó utasforgalom a Közel-Kelet felé tolódik el. "Európa a nemzetközi légi közlekedés középpontja és ez az a szerep, amit meg kell becsülnünk és védenünk" - nyilatkozta az Air France vezérigazgatója. (Portfolio.hu/Bloomberg)


Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.