Fizetésképtelenséget jelentett és átstrukturál a legnagyobb román turisztikai portál

Egyetlen turista sem rekedt külföldön, aki a paravion.ro oldalon vásárolta meg nyaralását vagy repülőjegyét. A cég fizetésképtelenséget jelentett ugyan, de átszervezés után folytatja tevékenységét.

A Paravion háza tájékáról kiszivárgott információk szerint a tulajdonosok alig pár lépésre voltak a cég eladásától, amikor a kérő, egy görög on-line turisztikai cég váratlanul visszalépett, így kénytelenek voltak bejelenteni a fizetésképtelenséget.

Úgy tudni, a spanyol GED befektetési alap, a Paravion tulajdonosa, titokban, már hónapokkal ezelőtt elkezdte a tárgyalásokat a görögökkel, ám ők csupán a román Paraviont vették volna meg, a Paravion török portálja, a bavul.com nem keltette fel érdeklődésüket. A GED ugyan az eddig több millió euró veszteséget termelő Bavulra talált egy törökországi vásárlót, de végül ez is visszalépett augusztus elején.

Piaci információk szerint a görög vállalkozás azért fordított hátat az utolsó pillanatban, mert nem akarták átvenni a Bavul veszteségeit. A bavul.com-ot végül be is zárta a Paravion, augusztus 8-án pedig szerkezetátalakítási programba kezdtek. A Paravion a történtek miatt elvesztette IATA-licencét, de egy külföldi közvetítőn keresztül továbbra is értékesít repülőjegyeket.

Hasonlóan nem törölte a portál az üdülési ajánlatait sem, ebben az esetben a vásárló pénze egyenesen a touroperátorhoz folyik be. Itt a szakmai tevékenységet a szintén a GED által birtokolt Happy Tour utazási iroda folytatja.

Súlyosan mínuszos török leány

A Paravion a török portált 2015-ben vásárolta meg. A bavul.com forgalma tette ki a Paravion forgalmának harmadát, a török site ugyanakkor több millió eurós veszteséget termelt. A Paravion által kiadott közlemény szerint a törökországi politikai és biztonsági helyzet miatt kényszerültek meghozni a döntést a portál bezárásáról. A Bavult 300,000 felhasználóval a Turkcell mobiltársaságtól vásárolták meg. 2016 utolsó negyedévében a török líra drasztikus leértékelődése súlyos hatással volt a Paravion bevételeire.

A Paravion volt az első 100%-ban online foglalási oldal Romániában, átlagosan 20,000 keresés történt az oldalon óránként. Tavaly 440 ezer repülőjegyet adtak el, a vállalat árbevétele 2016-ban 78 millió euró volt, ebből Romániában 55 millió, Törökországban pedig 23 millió euró realizálódott. 

A jelek szerint a GED-nek az adóhivatallal is meggyűlhet a baja, miután kiderült, hogy 2016-ra nem az 55 millió eurós forgalmat jelentették be, hanem csupán a kétmillió eurós, jutalékból származó bevételt. A dolog azért szúrt most szemet, mert 2015-re viszont a teljes, 44 millió euró forgalom került az adóbevallásra. Pedig a szekér futott, hisz a Paravion volt az első romániai portál, ahol az utas lebonyolíthatta a teljes repülőjegy-foglalást. Nem véletlen, hogy 2016-ban 440 ezer jegyet értékesítettek.

Egy multinacionális lánc romániai, vidéki utazási irodájának vezetője, neve elhallgatását kérve a lapunknak elmondta, a Paravion bukása egyelőre nem rendezi át a piacot, mert a tevékenység folytatódik, és a fizetésképtelenség ténye pedig addig nem érdekli a vásárlót, amíg paravionos nyaralók nem rekednek külföldön, médiafelhajtást keltve. Úgy véli, a spanyolok ügyesen kezelték a helyzetet, mert egyetlen céljuk, hogy most az eladással valamit visszanyerjenek a veszteségekből.

 

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?