A NASA-nál a puszta repüléssel foglalkozó részleg a kisebb hírveréssel járó szekciók közé tartozik.
Bár az ügynökség főleg arról híres, hogy bizonyos tárgyakat lendületesen az űrbe hajít, illetve, hogy a különböző robotjait az általa kiszemelt bolygóra rápottyantja, a szervezet az égbolt hozzánk közelebbi részén is kísérleteket folytat. A korábbi NASA X repülők például sikeresen áttörték a hangsebességet, más masinák a világűr széléig is eljutottak, sőt a hivatal az előre néző szárnyakhoz hasonló szokatlan koncepciókat is kipróbált már - olvasható társlapunk, a GyártásTrend oldalán.
A témában a NASA soron következő fejlesztése egy 14 elektromos motorral felszerelt, átalakított könnyű repülőgép, és a szervezet pénteken el is árulta a jármű leendő nevét.
A gépet hivatalosan X-57-re keresztelték, ám barátok között akár Maxwellként is hivatkozni lehet a közlekedési eszközre.
A 14 motorból 12 a felszálláshoz extra tolóerővel rendelkezik majd, a szárnyak végére erősített két nagyobb hajtómű pedig a repülési magasság elérése után fogja előre röpíteni az alkalmatosságot.
A NASA célja, hogy elektromos technikával is képes legyen elérni a 280 kilométer per órás végsebességet.
Ez azért rendesen a hangsebesség alatt marad.
Jóllehet, a hatékonyság, mint fogalom nem olyan figyelemfelkeltő, mint a hangrobbanás, ám jóval hasznosabb nála. Márpedig a Maxwell-lel a NASA célja éppen az átfogó jellegű hatékonyság elérése, hogy így „akár 40 százalékkal csökkentsék a kis repülőgépek általános működési költségeit”.
Ugyan a hivatal folyamatosan hibrid meghajtásúként hivatkozik a repülőre, állítólag kizárólag elemekkel fog működni, márpedig ez teljes elektromosságra utal. Mindenesetre feszülten várjuk a fejleményeket.
Forrás: GyártásTrend