Gyors és halk elektromos repülővel kísérletezik a NASA

A cél a minél gyorsabb, hatékonyabb és hallgatagabb légi járművek kifejlesztése.

A NASA-nál a puszta repüléssel foglalkozó részleg a kisebb hírveréssel járó szekciók közé tartozik.

Bár az ügynökség főleg arról híres, hogy bizonyos tárgyakat lendületesen az űrbe hajít, illetve, hogy a különböző robotjait az általa kiszemelt bolygóra rápottyantja, a szervezet az égbolt hozzánk közelebbi részén is kísérleteket folytat. A korábbi NASA X repülők például sikeresen áttörték a hangsebességet, más masinák a világűr széléig is eljutottak, sőt a hivatal az előre néző szárnyakhoz hasonló szokatlan koncepciókat is kipróbált már - olvasható társlapunk, a GyártásTrend oldalán.

A témában a NASA soron következő fejlesztése egy 14 elektromos motorral felszerelt, átalakított könnyű repülőgép, és a szervezet pénteken el is árulta a jármű leendő nevét.

A gépet hivatalosan X-57-re keresztelték, ám barátok között akár Maxwellként is hivatkozni lehet a közlekedési eszközre.


A 14 motorból 12 a felszálláshoz extra tolóerővel rendelkezik majd, a szárnyak végére erősített két nagyobb hajtómű pedig a repülési magasság elérése után fogja előre röpíteni az alkalmatosságot.

A NASA célja, hogy elektromos technikával is képes legyen elérni a 280 kilométer per órás végsebességet.

Ez azért rendesen a hangsebesség alatt marad.

Jóllehet, a hatékonyság, mint fogalom nem olyan figyelemfelkeltő, mint a hangrobbanás, ám jóval hasznosabb nála. Márpedig a Maxwell-lel a NASA célja éppen az átfogó jellegű hatékonyság elérése, hogy így „akár 40 százalékkal csökkentsék a kis repülőgépek általános működési költségeit”.

Ugyan a hivatal folyamatosan hibrid meghajtásúként hivatkozik a repülőre, állítólag kizárólag elemekkel fog működni, márpedig ez teljes elektromosságra utal. Mindenesetre feszülten várjuk a fejleményeket.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.