Gyors és halk elektromos repülővel kísérletezik a NASA

A cél a minél gyorsabb, hatékonyabb és hallgatagabb légi járművek kifejlesztése.

A NASA-nál a puszta repüléssel foglalkozó részleg a kisebb hírveréssel járó szekciók közé tartozik.

Bár az ügynökség főleg arról híres, hogy bizonyos tárgyakat lendületesen az űrbe hajít, illetve, hogy a különböző robotjait az általa kiszemelt bolygóra rápottyantja, a szervezet az égbolt hozzánk közelebbi részén is kísérleteket folytat. A korábbi NASA X repülők például sikeresen áttörték a hangsebességet, más masinák a világűr széléig is eljutottak, sőt a hivatal az előre néző szárnyakhoz hasonló szokatlan koncepciókat is kipróbált már - olvasható társlapunk, a GyártásTrend oldalán.

A témában a NASA soron következő fejlesztése egy 14 elektromos motorral felszerelt, átalakított könnyű repülőgép, és a szervezet pénteken el is árulta a jármű leendő nevét.

A gépet hivatalosan X-57-re keresztelték, ám barátok között akár Maxwellként is hivatkozni lehet a közlekedési eszközre.


A 14 motorból 12 a felszálláshoz extra tolóerővel rendelkezik majd, a szárnyak végére erősített két nagyobb hajtómű pedig a repülési magasság elérése után fogja előre röpíteni az alkalmatosságot.

A NASA célja, hogy elektromos technikával is képes legyen elérni a 280 kilométer per órás végsebességet.

Ez azért rendesen a hangsebesség alatt marad.

Jóllehet, a hatékonyság, mint fogalom nem olyan figyelemfelkeltő, mint a hangrobbanás, ám jóval hasznosabb nála. Márpedig a Maxwell-lel a NASA célja éppen az átfogó jellegű hatékonyság elérése, hogy így „akár 40 százalékkal csökkentsék a kis repülőgépek általános működési költségeit”.

Ugyan a hivatal folyamatosan hibrid meghajtásúként hivatkozik a repülőre, állítólag kizárólag elemekkel fog működni, márpedig ez teljes elektromosságra utal. Mindenesetre feszülten várjuk a fejleményeket.


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.