Így változnak az utazási szokások a járvány után

Messze lehet még a koronavírus-járvány vége, de a pandémia elmúltával sem lesz minden ugyanolyan a légiközlekedésben, mint régen: jelentősen megváltozhatnak az utazási szokások és a repülőterek, légitársaságok nyújtotta utazási élmény is - írja az AIRportal.hu.

A légiközlekedés a koronavírus-járvány által legjobban sújtott iparágak között van, egyelőre csak kutatások vannak arra, hogy a globális légiforgalom újjáéledése után, hosszabb távon milyen változásokra lehet számítani az utazási szokások és az utasélmény szempontjából. Szinte teljes bizonyossággal állítható, hogy az utazás jó ideig nem lesz olyan népszerű, mint az utóbbi években megszokhattuk, egyrészt az utazási kedv csökkenése, másrészt pedig a járvány negatív gazdasági hatásai miatt. 

Már most sokan maradtak részben, vagy egészben munka nélkül, így kénytelenek felélni a megspórolt pénzüket, nem utazásra fogják költeni megtakarításaikat, vagy fizetésüket. A költségcsökkentésre kényszerülő cégek átgondolhatják az alkalmazottaik üzleti utazásaival kapcsolatos politikájukat, különösen, hogy a járvány azt is bebizonyította, hogy sok mindenre megoldást jelenthetnek a digitális technológiák a költséges üzleti megbeszélések, tárgyalások, tréningek helyett. Főleg a fapadosok forgalmát érintheti érzékenyen, ha visszaesik az Európai Unión belüli munkavállalási célú, gyakori ingázás, vagy a létfontosságú utazásnak messze nem nevezhető hétvégi városnéző kiruccanások, city breakek.

A turisztikai szektor, a légitársaságok és a repülőterek közös küldetése lesz az ügyfelek bizalmának visszaszerzése és az utazási kedv felélesztése, ennek érdekében az eddiginél is nagyobb összegeket kénytelenek reklámozásra és marketingre költeni, valamint új ösztönzőket kitalálni. Ha vége is lesz a járványnak, az emberek közötti távolságtartás hosszabb távú sztenderd maradhat – világít rá tanulmányában a Future Travel Experience.

Elképzelhető, hogy az utasok a jövőben lehetőleg minél kevesebb felületet szeretnének megérinteni, és minél kevesebb dolgozóval szeretnének kapcsolatba lépni. Ezért a különböző folyamatok automatizálása és az érintésmentes technológiák bevezetése kiváltképpen fontos szerepet kaphat. Emellett új típusú digitális személyazonosító okmányokat fejleszthetnek ki, amelyek segítenek annak meghatározásában, hogy az utas más személyek számára egészségügyi kockázatot jelent-e. Az okostelefonok használata még fontosabbá válhat: elképzelhető, hogy a későbbiekben a fedélzeti szórakoztatórendszert is a saját eszközről lehet majd irányítani, elkerülve az idegen felület érintését, vagy akár a légiutas-kísérőktől is így lehet majd segítséget kérni, a személyes interakciók számát csökkentve. Változhat a repülőgépeken felszolgált ételek és italok köre is, azok felszolgálásának módja, előnybe kerülhetnek az előre csomagolt, minél akár a készítés során, akár a fedélzeti felszolgáláskor minél kevesebb emberi érintkezést kívánó élelmiszerek. 

Egyelőre csak találgatni lehet, hogy hosszú távon milyen hatásai lesznek a koronavírus-járványnak a légiközlekedésre, de annyi bizonyos, hogy az utazás iránti igény vissza fog térni. A kérdés inkább az, hogy mikor: valószínűleg hosszú folyamat lesz, és a járvány megszűnése után sem lesz minden pontosan ugyanolyan, mint előtte.

Forrás: Airportal.hu


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.