Immár hivatalos: eladták a budapesti repteret üzemeltető céget

Jól értesült belső körök infoja szerint az volt korábban a terv, hogy megvárják a bejelentéssel a közelgő választásokat - de nem így történt, a valóság átírta ezt a hipotézist.

A Budapest Airport Zrt.-t megvette a magyar állam, és a tranzakció a rendszerváltás óta a legnagyobb üzletnek számít,

a vételár 3,1 milliárd euró (nagyjából 1207 milliárd forint),

illetve a hitelezői konzurciummal történt megállapodásnak köszönhetően a korábbi tulajdonosok által felvett 1,44 milliárd eurónyi hitelt is meghosszabbították, írta meg elsőként az Index hírportál.

Forrás: bud.hu
Forrás: bud.hu

Szerkesztőségünkbe is eljuttattak ezzel kapcsolatosan egy friss sajtóközleményt, amelyből a következő derül ki:

A mai napon az AviAlliance és a Budapest Airport Zrt. társtulajdonosai megállapodtak a repülőtér eladásáról a magyar állami Corvinus Zrt. és a francia Vinci Airports konzorciumávl.

Mivel a megállapodás összes feltétele teljesült, így az adás-vétel lezajlott.

Gerhard Schröder, az AviAlliance ügyvezető igazgatója, aki a megállapodásig a Budapest Airport legnagyobb részvényese kijelentette:

„2007-től, a befektetésünk kezdete óta a Budapest Airport jelentősen fejlődött. A társtulajdonosokkal együtt összesen több mint 700 millió eurót fektettünk a repülőtér bővítésébe és fejlesztésébe. A kiváló vezetői csapat, valamint a dolgozók odaadó munkájának köszönhetően a repülőtér nemzetközi elismerést szerzett a magas színvonalú utas kiszolgálás terén. Meg vagyunk győződve arról, hogy befektetéseink és fejlesztési terveink szilárd alapot biztosítanak a további sikerekhez az új tulajdonos általi működtetés alatt is.”

Mint írják, a Budapest Airport jelentős utasforgalom-növekedést tapasztalt az AviAlliance és társtulajdonosai, a GIC és a CDPQ tulajdonában, a 2008-as 8,4 millióról 2019-re közel duplájára nőtt az utaslétszám, elérve a 16,2 milliót. 2023-ban a Budapest Airport 14,7 millió utasával a járvány előtti szint 91 százalékát érte el, meghaladva az európai átlagot, és új légi teherszállítási rekordot állított fel a meghaladott 200 000 tonnával.

Ez a sikertörténet annak köszönhető, hogy a részvényesek 2007 óta több mint 700 millió eurót fektettek a repülőtér bővítésébe és fejlesztésébe.

A COVID-19 világjárvány ellenére csak 2020 óta több mint 200 millió eurót fordítottak a repülőtér infrastruktúrájának és az utasok kényelmének javítására.

A repülőtér fejlesztése az elmúlt évek során az egész ország javát szolgálta, 2022-ben becslések szerint 2,85 milliárd euróval járult hozzá a magyar gazdasághoz, ami Magyarország GDP-jének körülbelül 3 százaléka.

Az AviAlliance, a PSP Investments teljes tulajdonú leányvállalata, a világ egyik vezető magán repülőtér-befektetője és üzemeltetője. A vállalat világszerte részt vesz repülőtér-privatizációkban, és érdekeltséget szerez repülőtereken. Az AviAlliance nemzetközi repülőtér-hálózattal rendelkezik, jelenleg Athén, Düsseldorf, Hamburg és San Juan (Puerto Rico) repülőtereiben birtokol tulajdont. 2023-ban ez a négy létesítmény együttesen 73 millió utast fogadott, teszik hozzá zárásképp közleményükben.

 

 

 

 

 


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.