Immár hivatalos: eladták a budapesti repteret üzemeltető céget

Jól értesült belső körök infoja szerint az volt korábban a terv, hogy megvárják a bejelentéssel a közelgő választásokat - de nem így történt, a valóság átírta ezt a hipotézist.

A Budapest Airport Zrt.-t megvette a magyar állam, és a tranzakció a rendszerváltás óta a legnagyobb üzletnek számít,

a vételár 3,1 milliárd euró (nagyjából 1207 milliárd forint),

illetve a hitelezői konzurciummal történt megállapodásnak köszönhetően a korábbi tulajdonosok által felvett 1,44 milliárd eurónyi hitelt is meghosszabbították, írta meg elsőként az Index hírportál.

Forrás: bud.hu
Forrás: bud.hu

Szerkesztőségünkbe is eljuttattak ezzel kapcsolatosan egy friss sajtóközleményt, amelyből a következő derül ki:

A mai napon az AviAlliance és a Budapest Airport Zrt. társtulajdonosai megállapodtak a repülőtér eladásáról a magyar állami Corvinus Zrt. és a francia Vinci Airports konzorciumávl.

Mivel a megállapodás összes feltétele teljesült, így az adás-vétel lezajlott.

Gerhard Schröder, az AviAlliance ügyvezető igazgatója, aki a megállapodásig a Budapest Airport legnagyobb részvényese kijelentette:

„2007-től, a befektetésünk kezdete óta a Budapest Airport jelentősen fejlődött. A társtulajdonosokkal együtt összesen több mint 700 millió eurót fektettünk a repülőtér bővítésébe és fejlesztésébe. A kiváló vezetői csapat, valamint a dolgozók odaadó munkájának köszönhetően a repülőtér nemzetközi elismerést szerzett a magas színvonalú utas kiszolgálás terén. Meg vagyunk győződve arról, hogy befektetéseink és fejlesztési terveink szilárd alapot biztosítanak a további sikerekhez az új tulajdonos általi működtetés alatt is.”

Mint írják, a Budapest Airport jelentős utasforgalom-növekedést tapasztalt az AviAlliance és társtulajdonosai, a GIC és a CDPQ tulajdonában, a 2008-as 8,4 millióról 2019-re közel duplájára nőtt az utaslétszám, elérve a 16,2 milliót. 2023-ban a Budapest Airport 14,7 millió utasával a járvány előtti szint 91 százalékát érte el, meghaladva az európai átlagot, és új légi teherszállítási rekordot állított fel a meghaladott 200 000 tonnával.

Ez a sikertörténet annak köszönhető, hogy a részvényesek 2007 óta több mint 700 millió eurót fektettek a repülőtér bővítésébe és fejlesztésébe.

A COVID-19 világjárvány ellenére csak 2020 óta több mint 200 millió eurót fordítottak a repülőtér infrastruktúrájának és az utasok kényelmének javítására.

A repülőtér fejlesztése az elmúlt évek során az egész ország javát szolgálta, 2022-ben becslések szerint 2,85 milliárd euróval járult hozzá a magyar gazdasághoz, ami Magyarország GDP-jének körülbelül 3 százaléka.

Az AviAlliance, a PSP Investments teljes tulajdonú leányvállalata, a világ egyik vezető magán repülőtér-befektetője és üzemeltetője. A vállalat világszerte részt vesz repülőtér-privatizációkban, és érdekeltséget szerez repülőtereken. Az AviAlliance nemzetközi repülőtér-hálózattal rendelkezik, jelenleg Athén, Düsseldorf, Hamburg és San Juan (Puerto Rico) repülőtereiben birtokol tulajdont. 2023-ban ez a négy létesítmény együttesen 73 millió utast fogadott, teszik hozzá zárásképp közleményükben.

 

 

 

 

 


Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton

Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton 

A tavaszi szünetben nosztalgiajáratok közlekednek.
Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet

Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet 

Az utasszállító gép 55 millió dolláros ára 125 százalékkal nőtt volna az Amerikai Egyesült Államokban bevezetett kétoldalú vámok miatt.
Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.