Immár hivatalos: eladták a budapesti repteret üzemeltető céget

Jól értesült belső körök infoja szerint az volt korábban a terv, hogy megvárják a bejelentéssel a közelgő választásokat - de nem így történt, a valóság átírta ezt a hipotézist.

A Budapest Airport Zrt.-t megvette a magyar állam, és a tranzakció a rendszerváltás óta a legnagyobb üzletnek számít,

a vételár 3,1 milliárd euró (nagyjából 1207 milliárd forint),

illetve a hitelezői konzurciummal történt megállapodásnak köszönhetően a korábbi tulajdonosok által felvett 1,44 milliárd eurónyi hitelt is meghosszabbították, írta meg elsőként az Index hírportál.

Forrás: bud.hu
Forrás: bud.hu

Szerkesztőségünkbe is eljuttattak ezzel kapcsolatosan egy friss sajtóközleményt, amelyből a következő derül ki:

A mai napon az AviAlliance és a Budapest Airport Zrt. társtulajdonosai megállapodtak a repülőtér eladásáról a magyar állami Corvinus Zrt. és a francia Vinci Airports konzorciumávl.

Mivel a megállapodás összes feltétele teljesült, így az adás-vétel lezajlott.

Gerhard Schröder, az AviAlliance ügyvezető igazgatója, aki a megállapodásig a Budapest Airport legnagyobb részvényese kijelentette:

„2007-től, a befektetésünk kezdete óta a Budapest Airport jelentősen fejlődött. A társtulajdonosokkal együtt összesen több mint 700 millió eurót fektettünk a repülőtér bővítésébe és fejlesztésébe. A kiváló vezetői csapat, valamint a dolgozók odaadó munkájának köszönhetően a repülőtér nemzetközi elismerést szerzett a magas színvonalú utas kiszolgálás terén. Meg vagyunk győződve arról, hogy befektetéseink és fejlesztési terveink szilárd alapot biztosítanak a további sikerekhez az új tulajdonos általi működtetés alatt is.”

Mint írják, a Budapest Airport jelentős utasforgalom-növekedést tapasztalt az AviAlliance és társtulajdonosai, a GIC és a CDPQ tulajdonában, a 2008-as 8,4 millióról 2019-re közel duplájára nőtt az utaslétszám, elérve a 16,2 milliót. 2023-ban a Budapest Airport 14,7 millió utasával a járvány előtti szint 91 százalékát érte el, meghaladva az európai átlagot, és új légi teherszállítási rekordot állított fel a meghaladott 200 000 tonnával.

Ez a sikertörténet annak köszönhető, hogy a részvényesek 2007 óta több mint 700 millió eurót fektettek a repülőtér bővítésébe és fejlesztésébe.

A COVID-19 világjárvány ellenére csak 2020 óta több mint 200 millió eurót fordítottak a repülőtér infrastruktúrájának és az utasok kényelmének javítására.

A repülőtér fejlesztése az elmúlt évek során az egész ország javát szolgálta, 2022-ben becslések szerint 2,85 milliárd euróval járult hozzá a magyar gazdasághoz, ami Magyarország GDP-jének körülbelül 3 százaléka.

Az AviAlliance, a PSP Investments teljes tulajdonú leányvállalata, a világ egyik vezető magán repülőtér-befektetője és üzemeltetője. A vállalat világszerte részt vesz repülőtér-privatizációkban, és érdekeltséget szerez repülőtereken. Az AviAlliance nemzetközi repülőtér-hálózattal rendelkezik, jelenleg Athén, Düsseldorf, Hamburg és San Juan (Puerto Rico) repülőtereiben birtokol tulajdont. 2023-ban ez a négy létesítmény együttesen 73 millió utast fogadott, teszik hozzá zárásképp közleményükben.

 

 

 

 

 


Scoot: Bécs-Szingapúr járatindítás

Scoot: Bécs-Szingapúr járatindítás 

Ünnepélyes keretek között fogadták Bécsben az első közvetlen szingapúri járatot.
Több ország is csatlakozott a spanyolok poggyászcsatájához

Több ország is csatlakozott a spanyolok poggyászcsatájához 

Tizenkét ország fogyasztóvédelmi szervezete csatlakozott a spanyol kezdeményezéshez.
IATA: nyereség a szélsőséges időjárás ellenére

IATA: nyereség a szélsőséges időjárás ellenére  

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint a légitársaságok a gazdasági és geopolitikai bizonytalanságok ellenére is erős nyereséggel számolhatnak 2025-ben.
Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.