Az erről szóló közleményükből kiderül, hogy a 2020 és 2021, két nagyon nehéz év után a társaság már 2022-ben elindult a kilábalás útján, és a visszaépülés 2023-ban is folytatódott.
Tavaly az utasforgalom túlszárnyalta az előzetes várakozásokat, 14,7 millió utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, ami a járvány előtti utasforgalom 91 százalékának visszaépülését jelenti.
A légiáru mennyisége soha nem látott rekordot döntött, a BUD Cargo City több mint 200 ezer tonna árut kezelt. A vállalat előzetes prognózisai alapján 2024-ben a budapesti repülőtéren megforduló utasok száma meg fogja haladni a rekordévnek számító 2019-es adatokat és megközelíti majd a 17 milliót, a cargo volumen pedig egy újabb mérföldkövet, a 240 000 tonnát is elérheti.
Mindezek az eredmények a vállalat 2023-as pénzügyi mutatóin is láthatóak:
a Budapest Airport a tavalyi évet 2022-höz képest 20 százalékkal nagyobb, 337,8 millió euró nettó árbevétellel zárta. Az adózott eredmény 74 millió euró volt.
Mint hozzátették, a tavalyi évben a Budapest Airport mindemellett sikeresen megújította lejáró banki hiteleit, mellyel legalább újabb 7 évvel meghosszabbította a pénzügyi stabilitás egyik fontos pillérét, és így a repülőtér fejlődése a jövőben is stabil pénzügyi lábakon áll.
Ezek az eredmények, továbbá a 2019-es nyereségből kihagyott osztalékfizetés lehetővé tették, hogy négy nagyon nehéz év után 43 millió euró osztalékfizetésre kerüljön sor a Budapest Airport magyar anyavállalata részére. Az osztalék Magyarországon maradt, a Budapest Airport magyar anyavállalata szintjén a COVID óta felhalmozott veszteségek csökkentése érdekében.