15,4 millió japán turista utazott a tengerentúlra tavaly

Japán kiutazó utasforgalma mindig is jelentős célcsoportot jelentett a világ turizmusának. A japán társadalom nagymértékű megváltozása a kiutazó turizmus összetételét is átalakította, miáltal új célpiacok kerültek előtérbe, derül ki a MINTEL 2010 augusztusában közzétett tanulmányából.

Japán rendelkezik a világban az egyik leggyorsabban öregedő népességgel, így a legtöbb lehetőség a középkorúak és az idősebb generációk csoportjában rejlik. Azok, akik a II. világháború után, 1947 és 1949 között születtek, 2007-ben már elérték a kötelező nyugdíjba vonulás korhatárát (60 év), és 2050-re a japánok több mint 30%-a eléri a 70. évet.

A japán gazdaság nehéz időszakon ment keresztül az elmúlt 20 évben, ennek eredményeképp a külső események erőteljesen befolyásolják, és nagymértékben függ az import és export alakulásától. A devizaárfolyam ingadozása miatt bizonyos utazások sokkal drágábbak lesznek, míg mások viszont olcsóbbak.

Az olajárak emelkedése is hasonló módon hatott az utazásokra: ez utóbbiak ára is nőtt. A légi társaságok üzemanyagpótdíjat vezettek be annak érdekében, hogy megbirkózzanak az olajárakkal, ami az utazások költségeiben is megjelent. A légi közlekedés az elsődleges közlekedési forma a kiutazó forgalomban, és ennél fogva a magas költségek jelentősen csökkenthetik az utazások számát.

2009-ben 15,4 millió japán turista választott tengerentúli utazást, s a fent említett demográfiai csoportok egyre növekvő szerepet játszanak ebben. A tengerentúli utazások egyre inkább elterjednek a nők körében is. Ugyanakkor a fiatalabb generáció esetében igen erősen csökkent a vágy ezen utazások iránt, mivel a munkaerőpiacon bekövetkezett negatív változások nagymértékben befolyásolják a fizetéseket és a lehetőségeket

Japán kiutazó turizmusában az olcsóbb és rövidebb utazások kerültek előtérbe, ennek megfelelően elsődleges úti célként Kelet-Ázsiát választották a legtöbben. Makaó, Hong Kong és Dél-Korea azokat a fogyasztókat vonzotta magához, akik a japánok kedvenc időtöltéséhez híven szívesen vásárolnak („retail therapy”).

A foglalási módszereket tekintve az internetes foglalás a legelterjedtebb Japánban, 2008-ban a külföldre utazó turisták több mint fele ezt a csatornát használta az utazás lefoglalásakor. Az online csatornák nagymértékű növekedése által felgyorsult az internetes utazási irodák fejlődése. A szervezett utazások és a csoportos utazások esetében ugyanakkor a foglalás leginkább a hagyományos utazási irodáknál történik, 2009-ben a japánok 21,3%-a foglalt utazási irodákon keresztül, 17,3% telefonon vagy e-mailben, 1,0%-uk pedig közvetlenül a légitársaságoknál.

2009-ben a japánok 70,3%-a utazott szabadidős céllal külföldre, 11,7% üzleti céllal, 6,2% a rokonok és barátok meglátogatása céljából, valamint 1,5% vett részt külföldi konferencián. 2009-ben a külföldi utazások főbb céljai között szerepelt a vásárlás, a természeti és ember alkotta attrakciók meglátogatása, valamint a kulináris élvezetek.

Magyarország mint lehetséges európai desztináció is megjelenik a tanulmányban: 2009-ben 140 ezer japán vendégéjszakát regisztráltak hazánkban. Ugyanebben az évben összességében 15,4 millió japán tett külföldi utazást, ami az előző évhez képest 3,4%-os csökkenést jelent.

Az előzetes jelentések szerint 2010-ben a japán kiutazó turizmus erősödni látszik, a 2009-es évhez képest 8,9%-os növekedést várnak a szakemberek, valamint az új járatok bevezetésének és az USA és Japán közötti újonnan létrejött megállapodásnak köszönhetően kiszélesedhet a légi közlekedés iparága.


Új hidrogénhajtású repülőgép dizájnt mutatott be az Airbus

Új hidrogénhajtású repülőgép dizájnt mutatott be az Airbus 

Az Airbus bemutatta legújabb terveit a ZEROe repülőgéphez, amely teljesen elektromos, hidrogénhajtású és kibocsátásmentes lesz.
Milliárdos klub felé tart a magyar hajózási startup

Milliárdos klub felé tart a magyar hajózási startup 

A CLICKnCRUISE tőkét vont be angyalbefektetőktől, amelynek eredményeként a cég értéke eléri az 1,3 milliárd forintot.
Forgalomban vizsgázott az új magyar busz

Forgalomban vizsgázott az új magyar busz 

Jól vizsgázott az első magyar elektromos midibusz. Öt héten és 5800 kilométeren át szállította az utasokat Baján a GANZ-SOR EBN8 friss fejlesztésű prototípusa.
Kínában indul a légitaxi-szolgáltatás

Kínában indul a légitaxi-szolgáltatás 

Kína megadta az engedélyt az EHang elektromos légitaxijának (eVTOL), amely mostantól hivatalosan is szállíthat utasokat Kantonban és Hefejben.
Ült már szállítórepülő fedélzetén?

Ült már szállítórepülő fedélzetén? 

A RepTár Szolnoki Repülőmúzeum 2025-ben is különleges programokkal várja a családokat, baráti társaságokat, kirándulókat és a repülés szerelmeseit.
A LOT május 25-én indít egy járatot New York és Budapest között

A LOT május 25-én indít egy járatot New York és Budapest között 

Egyszeri charterjáratról van szó, nem közvetlen légi hídról New York és Budapest között.
Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet

Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet 

Az izraeli miniszterelnök, Benjamin Netanjahu látogatása miatt április 6-ig megváltozik a főváros forgalmi rendje.
Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe

Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe 

Sikeresen landolt a Universal Air légitársaság Máltáról érkező első menetrendszerű járata vasárnap délután.
Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell

Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell 

Előzetesen regisztrálni kell a csoportos utazás tervét a MÁV-csoport honlapján.
Budapest Airport nyári kínálata: 200 járat, 136 úti célra

Budapest Airport nyári kínálata: 200 járat, 136 úti célra 

A kínálatban új célállomások és légitársaságok is szerepelnek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.