15,4 millió japán turista utazott a tengerentúlra tavaly

Japán kiutazó utasforgalma mindig is jelentős célcsoportot jelentett a világ turizmusának. A japán társadalom nagymértékű megváltozása a kiutazó turizmus összetételét is átalakította, miáltal új célpiacok kerültek előtérbe, derül ki a MINTEL 2010 augusztusában közzétett tanulmányából.

Japán rendelkezik a világban az egyik leggyorsabban öregedő népességgel, így a legtöbb lehetőség a középkorúak és az idősebb generációk csoportjában rejlik. Azok, akik a II. világháború után, 1947 és 1949 között születtek, 2007-ben már elérték a kötelező nyugdíjba vonulás korhatárát (60 év), és 2050-re a japánok több mint 30%-a eléri a 70. évet.

A japán gazdaság nehéz időszakon ment keresztül az elmúlt 20 évben, ennek eredményeképp a külső események erőteljesen befolyásolják, és nagymértékben függ az import és export alakulásától. A devizaárfolyam ingadozása miatt bizonyos utazások sokkal drágábbak lesznek, míg mások viszont olcsóbbak.

Az olajárak emelkedése is hasonló módon hatott az utazásokra: ez utóbbiak ára is nőtt. A légi társaságok üzemanyagpótdíjat vezettek be annak érdekében, hogy megbirkózzanak az olajárakkal, ami az utazások költségeiben is megjelent. A légi közlekedés az elsődleges közlekedési forma a kiutazó forgalomban, és ennél fogva a magas költségek jelentősen csökkenthetik az utazások számát.

2009-ben 15,4 millió japán turista választott tengerentúli utazást, s a fent említett demográfiai csoportok egyre növekvő szerepet játszanak ebben. A tengerentúli utazások egyre inkább elterjednek a nők körében is. Ugyanakkor a fiatalabb generáció esetében igen erősen csökkent a vágy ezen utazások iránt, mivel a munkaerőpiacon bekövetkezett negatív változások nagymértékben befolyásolják a fizetéseket és a lehetőségeket

Japán kiutazó turizmusában az olcsóbb és rövidebb utazások kerültek előtérbe, ennek megfelelően elsődleges úti célként Kelet-Ázsiát választották a legtöbben. Makaó, Hong Kong és Dél-Korea azokat a fogyasztókat vonzotta magához, akik a japánok kedvenc időtöltéséhez híven szívesen vásárolnak („retail therapy”).

A foglalási módszereket tekintve az internetes foglalás a legelterjedtebb Japánban, 2008-ban a külföldre utazó turisták több mint fele ezt a csatornát használta az utazás lefoglalásakor. Az online csatornák nagymértékű növekedése által felgyorsult az internetes utazási irodák fejlődése. A szervezett utazások és a csoportos utazások esetében ugyanakkor a foglalás leginkább a hagyományos utazási irodáknál történik, 2009-ben a japánok 21,3%-a foglalt utazási irodákon keresztül, 17,3% telefonon vagy e-mailben, 1,0%-uk pedig közvetlenül a légitársaságoknál.

2009-ben a japánok 70,3%-a utazott szabadidős céllal külföldre, 11,7% üzleti céllal, 6,2% a rokonok és barátok meglátogatása céljából, valamint 1,5% vett részt külföldi konferencián. 2009-ben a külföldi utazások főbb céljai között szerepelt a vásárlás, a természeti és ember alkotta attrakciók meglátogatása, valamint a kulináris élvezetek.

Magyarország mint lehetséges európai desztináció is megjelenik a tanulmányban: 2009-ben 140 ezer japán vendégéjszakát regisztráltak hazánkban. Ugyanebben az évben összességében 15,4 millió japán tett külföldi utazást, ami az előző évhez képest 3,4%-os csökkenést jelent.

Az előzetes jelentések szerint 2010-ben a japán kiutazó turizmus erősödni látszik, a 2009-es évhez képest 8,9%-os növekedést várnak a szakemberek, valamint az új járatok bevezetésének és az USA és Japán közötti újonnan létrejött megállapodásnak köszönhetően kiszélesedhet a légi közlekedés iparága.


Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.