15,4 millió japán turista utazott a tengerentúlra tavaly

Japán kiutazó utasforgalma mindig is jelentős célcsoportot jelentett a világ turizmusának. A japán társadalom nagymértékű megváltozása a kiutazó turizmus összetételét is átalakította, miáltal új célpiacok kerültek előtérbe, derül ki a MINTEL 2010 augusztusában közzétett tanulmányából.

Japán rendelkezik a világban az egyik leggyorsabban öregedő népességgel, így a legtöbb lehetőség a középkorúak és az idősebb generációk csoportjában rejlik. Azok, akik a II. világháború után, 1947 és 1949 között születtek, 2007-ben már elérték a kötelező nyugdíjba vonulás korhatárát (60 év), és 2050-re a japánok több mint 30%-a eléri a 70. évet.

A japán gazdaság nehéz időszakon ment keresztül az elmúlt 20 évben, ennek eredményeképp a külső események erőteljesen befolyásolják, és nagymértékben függ az import és export alakulásától. A devizaárfolyam ingadozása miatt bizonyos utazások sokkal drágábbak lesznek, míg mások viszont olcsóbbak.

Az olajárak emelkedése is hasonló módon hatott az utazásokra: ez utóbbiak ára is nőtt. A légi társaságok üzemanyagpótdíjat vezettek be annak érdekében, hogy megbirkózzanak az olajárakkal, ami az utazások költségeiben is megjelent. A légi közlekedés az elsődleges közlekedési forma a kiutazó forgalomban, és ennél fogva a magas költségek jelentősen csökkenthetik az utazások számát.

2009-ben 15,4 millió japán turista választott tengerentúli utazást, s a fent említett demográfiai csoportok egyre növekvő szerepet játszanak ebben. A tengerentúli utazások egyre inkább elterjednek a nők körében is. Ugyanakkor a fiatalabb generáció esetében igen erősen csökkent a vágy ezen utazások iránt, mivel a munkaerőpiacon bekövetkezett negatív változások nagymértékben befolyásolják a fizetéseket és a lehetőségeket

Japán kiutazó turizmusában az olcsóbb és rövidebb utazások kerültek előtérbe, ennek megfelelően elsődleges úti célként Kelet-Ázsiát választották a legtöbben. Makaó, Hong Kong és Dél-Korea azokat a fogyasztókat vonzotta magához, akik a japánok kedvenc időtöltéséhez híven szívesen vásárolnak („retail therapy”).

A foglalási módszereket tekintve az internetes foglalás a legelterjedtebb Japánban, 2008-ban a külföldre utazó turisták több mint fele ezt a csatornát használta az utazás lefoglalásakor. Az online csatornák nagymértékű növekedése által felgyorsult az internetes utazási irodák fejlődése. A szervezett utazások és a csoportos utazások esetében ugyanakkor a foglalás leginkább a hagyományos utazási irodáknál történik, 2009-ben a japánok 21,3%-a foglalt utazási irodákon keresztül, 17,3% telefonon vagy e-mailben, 1,0%-uk pedig közvetlenül a légitársaságoknál.

2009-ben a japánok 70,3%-a utazott szabadidős céllal külföldre, 11,7% üzleti céllal, 6,2% a rokonok és barátok meglátogatása céljából, valamint 1,5% vett részt külföldi konferencián. 2009-ben a külföldi utazások főbb céljai között szerepelt a vásárlás, a természeti és ember alkotta attrakciók meglátogatása, valamint a kulináris élvezetek.

Magyarország mint lehetséges európai desztináció is megjelenik a tanulmányban: 2009-ben 140 ezer japán vendégéjszakát regisztráltak hazánkban. Ugyanebben az évben összességében 15,4 millió japán tett külföldi utazást, ami az előző évhez képest 3,4%-os csökkenést jelent.

Az előzetes jelentések szerint 2010-ben a japán kiutazó turizmus erősödni látszik, a 2009-es évhez képest 8,9%-os növekedést várnak a szakemberek, valamint az új járatok bevezetésének és az USA és Japán közötti újonnan létrejött megállapodásnak köszönhetően kiszélesedhet a légi közlekedés iparága.


Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről 

Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.
Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában 

Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.
Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét 

A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.
Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren 

A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.
Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói 

Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.
A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain 

A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.
Emirates és Visit Hungary megállapodás

Emirates és Visit Hungary megállapodás 

Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.
A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát 

A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.
Járattörlések a belgiumi repülőtéren

Járattörlések a belgiumi repülőtéren 

A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.
Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen 

A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.