A szakértők 66 százalékos utasforgalom visszaesést prognosztizálnak 2020-ra a légi közlekedésben a 2019-es adatokhoz képest. Kevés ágazatot sújtott jobban a világjárvány, mint a légi utasszállítást, és a legnehezebb néhány hónap még hátra van, a járvány második hulláma miatt.
Ha pedig a pandémia elhúzódik, az európai légitársaságoknak újabb állami támogatásra lehet szüksége. „ Fennáll annak a lehetősége, hogy ez az iparág nem éli túl a válságot, ha mindenek előtt nem azzal foglalkozunk, hogy az emberek hogyan fognak újra repülni” - jelentette ki Sean Doyle, a British Airways vezérigazgatója.
Az IATA, a kétszáz légitársaságot tömörítő kereskedelmi szervezet szerint legkorábban 2022-től kezdhetnek újra pénzt termelni a légitársaságok, bár vannak olyanok is, mint például a Katar állami légitársaság, akik ennél jóval optimistábbak. „ Az emberek utazni akarnak, világot látni, találkozni barátokkal családtagokkal. Sok esetben a lezárások arra voltak jók, hogy rádöbbentsék az embereket arra, hogy valójában mekkora kincs is az utazás szabadsága, amit eddig természetesnek vettek”, mondta Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója.
A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) és a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) együttesen sürgeti a nemzeti kormányokat, hogy a további adósságot generáló pénzügyi támogatások helyett inkább teszteljenek minden utast, mert ezzel egyrészt el lehetne kerülni a repülési ágazat rendszerszintű összeomlását, másrészt biztonságosan meg lehetne nyitni a határokat.
Forrás: Euronews.com