Katasztrofális hatással van a Finnair üzleti modelljére az ukrajnai háború miatti kölcsönös szankciók részeként elrendelt oroszországi átrepülési tilalom. A légitársaság, amely még ki sem heverte a világjárvány okozta válságot, korábban számos ázsiai úti célra repült rövidebb északi, Oroszország feletti útvonalakon, így versenyképes opciókat tudott kínálni helsinki átszállással. A szankciók következtében a földrajzi előnyből hátrány lett, mert az ázsiai járatoknak déli irányban meg kell kerülniük az orosz és ukrán légteret, ez órákkal hosszabb repülési időket jelent, az üzemanyag- és bérköltségek jelentős emelkedését okozva.
A légitársaság a nyereségességének helyreállítását célzó új üzleti stratégiát fogadott el, amely a korábbi közlés szerint akár 200, a mostani szerint pedig február végéig mintegy 150 fős leépítéssel jár. A megszorítás 770 finnországi felső- és középvezetői, valami szakértői munkakört is érint.
A légitársaság november 16-án jelentette be, hogy a költségek csökkentése érdekében tárgyalásokat kezd a finnországi légiutas-kísérőkkel, emellett pedig a Thaiföldre és az Egyesült Államokba közlekedő útvonalakon 2023 végétől kiszervezné a fedélzeti kiszolgálást, amely akár 450 munkahely leépítését jelentené a cégnél.
Néhány munkavállalói csoporttal sikerült megállapodni, azonban a finnországi légiutas-kísérőkével nem. Emiatt a finn közlekedési dolgozók szakszervezete, az AKT 24 órás munkabeszüntetést szervezett november 20-án délutántól 21-én délutánig. A légitársaság jogtalannak minősítette a légiutas-kísérők sztrájkját, amely miatt száz, Helsinkiből induló járatát volt kénytelen törölni, köztük a hétfő délelőtti budapestit is.