A szakszervezet jogtalannak tartja, hogy a minibusz szolgáltatás kiszervezésekor vállalt garancia, miszerint a dolgozók 10 százalék tulajdont szerezhetnek a minibusz szolgáltatást végző cégben, nem valósult meg. Az ügy háttere: 2008. január elsejétől a Budapest Airport az akkor BAM Kft. néven futó vállalkozással kötött szerződést a minibusz szolgáltatás végzésére. Ez a vállalkozás vette át a 200 dolgozót, valamint az autóbuszok egy részét. Egy másik részét két magánszemély tulajdonában lévő, azóta már felszámolásba került Credit Expo Kft. kapta meg.
A BAM Kft. már Budtranszfer néven csődbe jutott, többek között azért, mert nem fizette a koncessziós díjat a Budapest Airportnak és közterhek megfizetésével is elmaradt. Jelenleg a Ferihegyi Repülőteret üzemeltető Budapest Airportnak az AirportShuttle Zrt.-vel van szerződése a minibusz szolgáltatás üzemeltetésére - tájékoztatta Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója szerdán az MTI-t. A Budapest Airport számára ebben a kérdésben elsősorban az a döntő, hogy az utasok megfelelő színvonalú, garantált szolgáltatást kapjanak.
A Budapest Airport a minibusz üzletág kiszervezésekor alapos és mindenre kiterjedő konzultációt folytatott az érdekképviseletekkel – a törvényi előírásoknak megfelelően, ezért az RDSZSZ alelnökének állítása, hogy „nem kérdezték meg a véleményüket” tényszerűen nem igaz – tette hozzá Hardy Mihály.
Antal Mihály, az AirportShuttle Zrt. operatív igazgatója az MTI kérdésére azt válaszolta, a társaság utazásközvetítéssel foglalkozik a birtokában lévő fuvarszervező és vállalatirányító rendszerrel. Nem rendelkezik járművel és nem alkalmaz gépkocsivezetőket. Azokat külsős cégektől veszi igénybe, de ezek között nem szerep sem a Budtranszfer, sem a Credit Expo.