Pereskedik a reptéri szakszervezet a minibusz miatt

A szakszervezetek véleményének mellőzése miatt bírósághoz fordult a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete (RDSZSZ), mert a minibusz szolgáltatásra kötött üzemelési szerződéskötéskor nem kérdezték meg a véleményüket - közölte Kovács Zoltán, a szakszervezet elnöke szerdán az MTI-vel.

A szakszervezet jogtalannak tartja, hogy a minibusz szolgáltatás kiszervezésekor vállalt garancia, miszerint a dolgozók 10 százalék tulajdont szerezhetnek a minibusz szolgáltatást végző cégben, nem valósult meg. Az ügy háttere: 2008. január elsejétől a Budapest Airport az akkor BAM Kft. néven futó vállalkozással kötött szerződést a minibusz szolgáltatás végzésére. Ez a vállalkozás vette át a 200 dolgozót, valamint az autóbuszok egy részét. Egy másik részét két magánszemély tulajdonában lévő, azóta már felszámolásba került Credit Expo Kft. kapta meg.

A BAM Kft. már Budtranszfer néven csődbe jutott, többek között azért, mert nem fizette a koncessziós díjat a Budapest Airportnak és közterhek megfizetésével is elmaradt. Jelenleg a Ferihegyi Repülőteret üzemeltető Budapest Airportnak az AirportShuttle Zrt.-vel van szerződése a minibusz szolgáltatás üzemeltetésére - tájékoztatta Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója szerdán az MTI-t. A Budapest Airport számára ebben a kérdésben elsősorban az a döntő, hogy az utasok megfelelő színvonalú, garantált szolgáltatást kapjanak.

A Budapest Airport a minibusz üzletág kiszervezésekor alapos és mindenre kiterjedő konzultációt folytatott az érdekképviseletekkel – a törvényi előírásoknak megfelelően, ezért az RDSZSZ alelnökének állítása, hogy „nem kérdezték meg a véleményüket” tényszerűen nem igaz – tette hozzá Hardy Mihály.

Antal Mihály, az AirportShuttle Zrt. operatív igazgatója az MTI kérdésére azt válaszolta, a társaság utazásközvetítéssel foglalkozik a birtokában lévő fuvarszervező és vállalatirányító rendszerrel. Nem rendelkezik járművel és nem alkalmaz gépkocsivezetőket. Azokat külsős cégektől veszi igénybe, de ezek között nem szerep sem a Budtranszfer, sem a Credit Expo.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.