Az idei szezon a vártnál eredményesebb volt – tájékoztatta lapunkat Kurucz János, az iroda igazgatója –, hiszen a kéttucatnyi szolgáltatási ág közül szinte mindegyik emelkedett: mérsékelten vagy jelentősebb mértékben. A repülőjegy-értékesítés közel 30 százalékkal növekedett. Júniusban megdőlt a rekord: 730 millió volt a havi forgalom. Nyaralóprogramokhoz sokkal többen vették igénybe – a charterjáratok rovására – a menetrendszerű járatokat. 40-50 százalékos növekedést tapasztaltak a nyári hónapokban a nyaralóprogramok és az egyéb földi szolgáltatások terén.
Több utas választotta inkább a színvonalasabb és valamivel drágább utakat az elmúlt szezonhoz képest. A hagyományos mediterrán célállomások mellett nőtt az érdeklődés Törökország és Portugália iránt. Sokan már félnek a túl olcsó last minute utaktól. A buszos utak is népszerűek, mert tartalmas programot kínálnak mértéktartó árakon. Egyre népszerűbbek a VISTÁ-nál a városlátogatások is. Az egzotikus tájak közül Ázsia egyre népszerűbb. Az incentive utak száma folyamatosan növekszik. A megrendelők igénylik a takarékos megoldásokat, de tartalmas, izgalmas meglepetéseket is magában foglaló programokra tartanak igényt.
Az OMNIBUSZ utazási irodánál a szezon később indult, mint az előző évben – tudtuk meg Füle Györgynétől, a kiutazási osztály vezetőjétől. A nyár eleji „pangás” után azonban sokan indultak útnak, különösen a török Riviérára. Az első helyen az Alanya melletti Marmaris szerepelt, mint új úti cél. Az iroda évek óta próbálta népszerűsíteni ezt a gyönyörű nyaralóhelyet, és ez az üdülési célpont mostanra érett be. Az utazni vágyók előtt is nyilvánvalóvá vált, hogy összehasonlítva Dél- Európa más országaival, színvonalában és a szolgáltatásokhoz viszonyítva árában is kedvező úti cél Törökország. Minden igényt kielégít, hiszen a kétcsillagostól az ötcsillagos szállodáig széles a választék, és kivételes baráti vendégszeretet várja az érkezőket.
Változatlanul népszerűek a kulturális körutazások, s ezen belül is az olasz, francia és a spanyol látnivalókra kíváncsiak a magyarok. Az előző évihez képest növekedett az érdeklődés a szomszédos országok iránt, így nőtt a Felvidék, Prága, és Erdély felé irányuló utazások száma. A divatnak megfelelően változik a skandináv, angol, skót területekre való utazás. Növekedett a vállalatok, cégek megrendelése, s szerencsére egyre többen – mint ösztönzést – utazást kínálnak partnereiknek.
A főszezoni utaslétszám növekedése mellett az eddigi bevételemelkedés eléri a 22%-ot. Remények szerint ez az év végéig tartható, majd ismét növekedni fog. Jelenleg az utóbbi hónap eseményei, illetve a politikai helyzet kedvezőtlenül hat a repülős utak értékesítésére, érdekes viszont, hogy változatlanul sokan utaznak a Kanári-szigetekre.
Az IBUSZ nagyon jó szezonzárással büszkélkedhet – tájékoztatott Gál Pál Zoltán igazgató. Az irodával utazók száma ezen a nyáron 40%-kal nőtt. A legtöbb magyar Horvátországba utazott, s bár Görögország iránt minden évben nagyon sokan érdeklődtek, ez a szám az idén csökkent.
Többen keresték a last minute utakat is, s ez az igény nemcsak a főszezon végén jelentkezett. Változatlanul az alacsony áron kínált üdülések voltak népszerűbbek, ezt az is igazolja, hogy bár negyven százalékkal többen utaztak, az egy főre jutó költés csak pár ezer forinttal nőtt.
Az irodánál utazásra több mint 8 Mrd Ft felett költöttek, de a kiegészítő szolgáltatásokkal együtt a befizetett összeg 10 Mrd felett van.
A 2001-es nyári utazási szezontól azt vártuk, hogy a balkáni válság, majd a túl erős last minute verseny miatt kialakult ínséges évek után végre gazdaságosabb szezont zárhatunk – közölte lapunkkal Kiss Péter értékesítési vezető.
Az év elején voltak irodák – amelyek a HTC megszűnése miatt – kontingensüket irreális mértékben tervezték megemelni. Ezeket a törekvéseket még az utolsó előtti pillanatokban sikerült módosítani, így a piac az elvárásoknak megfelelően változott.
A West Travel az események ellenére jó szezont zárt. Nagyon sokan utaztak velük az idén a spanyol tengerpartra és a görög szigetekre. A forgalom az elmúlt évhez képest 25%-kal nőtt, ez az utaslétszám tekintetében kb. 10%-os növekedést jelent. Az irodánál szeptember végéig 4 milliárd forintot költöttek utazásra a magyarok. A menetrend szerinti járatokra 30-35%- kal többen foglaltak, ez összegszerűen kb. 100 millió forintot jelent.
A nyári szezon vége a Westnél korántsem jelent téli pihenőt. Pár év alatt sikerült az irodának a piacvezető szerepet kivívnia a téli egzotikus utazások terén, ezért rendkívül sok függ attól, hogy az utolsó negyedévben mennyire befolyásolja az utazni vágyók szándékait a New York-i merénylet és következményei. Jelen pillanatban az érezhető, hogy a kezdeti leállások után az emberek ráébredtek: az élet megy tovább, és a repülés ezek után sem a legveszélyesebb közlekedési forma. Az a felfogás, hogy a világnak nagyon sok olyan kellemes pontja van, amit nyugodtan nevezhetünk a nyugalom szigetének és semmiféle kockázatot nem vállal, aki elutazik – kedvezően befolyásolja a foglalásokat.